ترامادول/ دکتر رقیه حج‌فروش

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

0111ترامادول یک داروی ضد درد با اثر مرکزی است که برای درمان دردهای متوسط تا شدید کاربرد دارد. مکانیسم اثر آن به‌خوبی شناخته شده نیست اما با تحریک گیرنده‌ی µ اوپیوئید (آگونیست گیرنده) و نیز جلوگیری از بازجذب مجدد در سیستم نورآدرنرژیک و سروتونین عمل می‌کند. تصور می‌شود ترامادول با تاثیر بر دو سیستم فوق در درمان افسردگی و اضطراب نیز موثر باشد (اگرچه هنوز در مقیاس‌های بالا برای درمان افسردگی و اضطراب به‌کار نمی‌رود) و همچنین به‌نظر می‌رسد با تاثیر بر این دو سیستم، در توانایی کاهش ادراک درد توسط انسان نقش داشته باشد.
ترامادول به دو شکل خوراکی و تزریقی (داخل وریدی و عضلانی) در دسترس است. دوز درمانی آن از ۵۰ تا mg 100 و هر ۴ تا ۶ ساعت قابل تجویز است اما حداکثر دوز روزانه از mg 400 نباید بیشتر باشد و در بیماران کلیوی و کبدی نیاز به تعدیل دوز دارد.

0211تداخلات دارویی
پاسخ به درمان با ترامادول در مصرف همزمان با داروهایی که سبب کاهش دوز مورد نیاز برای تسکین درد می‌شوند بسیار بالا می‌رود و مصرف این داروها به‌همراه ترامادول دوز مورد نیاز ترامادول را کم می‌کند. به‌نظر می‌رسد که برای این منظور، پرومتازین موثرتر از بقیه‌ی داروها باشد، البته پرومتازین درصدی از ترامادول را که در کبد به متابولیت‌های قوی تبدیل می‌شود نیز تغییر می‌دهد. هیدروکسی‌زین، دیفن‌هیدرامین،کلرفنیرامین و بنزودیازپین‌ها نیز بر ترامادول چنین اثری دارند. کلونیدین می‌تواند به‌طور رقابتی اثر ضد درد دارو را در برخی از بیماران کاهش دهد. کاربامازپین با تاثیر بر متابولیسم دارو اثر آن را کاهش می‌دهد. بیماران مصرف کننده‌ی هپارین برای جلوگیری از خونریزی نیاز به تعدیل دوز دارند.

مصارف عملی و تحقیقاتی دارو
این مصارف شامل نوروپاتی دیابتی، سندروم پای بی‌قرار، نورالژی پس از ‌هرپس، سردردهای میگرنی، فیبرومیالژی، انزال زودرس و درمان عوارض ناشی از ترک مواد مخدر است.

عوارض
شایع‌ترین عوارض گزارش شده شامل تهوع، استفراغ، تعریق و یبوست است. گیجی و خواب‌آلودگی گزارش شده اما نسبت به سایر مخدرها کمتر است. احساس خستگی، گشادی عروق، میوز، بی‌قراری، هایپرتونی و نشئگی (یوفوریا) نیز دیده می‌شود. همچنین علایم شبه‌یائسگی، تکرر یا احتباس ادراری نیز ممکن است رخ ‌دهد و شوک آنافیلاکتیک نیز گزارش شده است.
با توجه به اثر تعدیل ترامادول در سیستم سروتونین که می‌تواند بالقوه با سایر عوامل موثر بر این سیستم تداخل کند، خطر افزایش بروز سندروم سروتونین، به‌ویژه هنگامی که با داروهای SSRI تجویز شود، وجود دارد.
تضعیف (دپرسیون) تنفسی که معمولاً عارضه‌ی شایع اکثر مخدرهاست، در دوز‌های معمولی بارز نیست اما در مصرف بیش از حد دیده می‌شود.
یک عارضه‌ی جدی و مهم ترامادول تشنج است. ترامادول به‌تنهایی آستانه‌ی تشنج را کاهش می‌دهد بنابراین تشنج در دوزهای معمولی دیده می‌شود اما خطر آن با افزایش دوز بیشتر می‌شود.
تشنج در افرادی که دوز خوراکی واحد mg 700 یا دوز داخل وریدی mg 300 دریافت کنند گزارش شده است و به‌ویژه در سوء‌مصرف تشنج ترامادول از نوع تونیک– کلونیک و معمولاً گراندمال است. مصرف همزمان ترامادول با دوز بالا به‌همراه SSRI، TCA و سایر مخدرها خطر تشنج را افزایش می‌دهد. اما مصرف دوز نرمال ترامادول نیز به‌همراه داروهای MAOi، نوراپی‌لپتیک و سایر داروهایی که خطر تشنج را کم می‌کنند سبب بروز تشنج می‌شود.
در بیماران با سابقه‌ی تشنج، بیماران صرعی، تروما (آسیب) به سر، بیماری‌های متابولیک، ترک الکل یا مخدرها و نیز بیماران مبتلا به بیماری‌های عفونی دستگاه عصبی مرکزی مصرف ترامادول می‌تواند خطر تشنج را افزایش دهد. در موارد بیش‌مصرف ترامادول (Overdose) مصرف نالوکسان تشنج‌زاست.

وابستگی
وابستگی جسمی و روحی شبه‌مورفین در بیماران مصرف کننده‌ی ترامادول دیده می‌شود بنابراین نباید در بیماران وابسته به اوپیوئید مصرف شود. در بیماران با سابقه‌ی قبلی وابستگی به سایر مخدرها نیز خطر بروز مجدد وابستگی وجود دارد. علایم وابستگی شامل رفتارهای داروجویانه و انجام اعمال غیرقانونی برای به‌دست آوردن داروست که فقط محدود به بیماران با سابقه‌ی قبلی اعتیاد نیست. خطر بروز تحمل (Tolerance) نیز وجود دارد.
علایم ترک که در قطع ناگهانی دارو دیده می‌شود شامل، درد، تعریق، بی‌خوابی، سفتی عضلانی، تهوع، لرزش، اسهال، علایم سیستم تنفسی فوقانی و سیخ شدن موهای بدن است و به‌ندرت توهم هم رخ می‌دهد.
تشنج عارضه‌ای آتیپیک است که هم در مصرف وهم در ترک ترامادول رخ می‌دهد. سایر عوارض آتیپیک که معولاً ناشی از اثر دارو بر سیستم‌های سروتونین و نورآدرنرژیک است شامل اضطراب، نگرانی، سوزن سوزن شدن بدن، تعریق و تپش قلب است. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از بروز علایم ترک در قطع ترامادول، دوز آن به‌طور آهسته کم شود. البته‌ دوره‌ی زمانی آن بسته به خصوصیات بیمار، میزان و مدت مصرف دارو متغیر است.

سوء‌مصرف
نظرات مختلفی درباره‌ی خطر ایجاد وابستگی یا سوءمصرف ترامادول وجود دارد. گروهی معتقدند خطر وابستگی در مطالعات بالینی کم بوده است. این گروه همچنین این نظریه را مطرح می‌کنند که از آن‌جایی که متابولیت M1 ترامادول آگونیست اصلی گیرنده‌ی µ است، بنابراین فعالیت آگونیستی با تاخیر، توانایی وابستگی را کاهش می‌دهد. همچنین جذب مجدد نورآدرنالین می‌تواند در کاهش وابستگی نقش داشته باشد.
مطالعات درباره‌ی توانایی وابستگی ترامادول نشان می‌دهد که بیماران احتمالاً ترامادول را بیشتر از سایر NSAID‌ها سوءمصرف نمی‌کنند. اما علی‌رغم این ادعاها، در مطالعات جامعه‌نگر آشکار است که وابستگی به ترامادول معمولاً در دوزهای بالا و در مصارف طولانی و سوءمصرف آن رخ می‌دهد و نیز با توجه به بروز تشنج در دوزهای بالا، مصرف تفریحی آن بسیار خطرناک است.
ترامادول با تاثیر بر گیرنده‌ی µ اوپیوئیدی اثرات مشابه سایر مخدرها ایجاد می‌کند، اگرچه تمایل آن به گیرنده‌ها از سایر مخدرها بیشتر نیست. در واقع ترامادول در نقش یک مخدر بسیار ضعیف اما با اثر مکرر، بر مهار بازجذب مجدد سیستم نوراپی‌نفرین و سروتونین عمل می‌کند.
در مقایسه با سایر مخدرها، ترامادول تهوع، گیجی و بی‌اشتهایی بیشتری ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث بدترشدن سوءمصرف شود. ضمناً می‌تواند علایم ناشی از ترک سایر مخدرها را کاهش دهد. این دارو همچنین بر الگوی خواب اثر زیادی دارد و دوز بالای آن باعث بی‌خوابی می‌شود.

احتیاط
ترامادول در بیماران دچار شکم حاد (برای جلوگیری از اختلال در تشخیص)، بیماران کبدی و کلیوی باید با احتیاط مصرف شود.
در بیماران در خطر تضعیف تنفسی از جمله مصرف کنندگان داروی بیهوشی، الکل با دوز بالا یا داروهای مضعف دستگاه عصبی مرکزی مثل فنوتیازین‌ها و خواب‌آورها، به‌دلیل خطر افزایش ضعف تنفسی، باید با احتیاط مصرف شود. در بیماران حساس به فنیل آلانین خطر بروز به فنیل کتونوری وجود دارد.
در حاملگی توسط FDA در گروه C دسته‌بندی می‌شود، چون از جفت رد می‌شود و می‌تواند باعث بروز عوارض در نوزاد شود و بعد از زایمان خطر بروز سندرم ترک نوزادی وجود دارد. بنابراین در حاملگی به‌طور مزمن یا به‌عنوان مسکن ضد درد قبل و بعد از زایمان نباید مصرف شود. (ترامادول در شیر هم ترشح می‌شود.)

بیش‌مصرف (Overdose)
عوارض بالقوه جدی در مصرف زیاد ضعف تنفسی، لتارژی، تشنج، کما، ایست قلبی و مرگ است.
درمان در موارد بیش‌مصرف، شامل درمان حمایتی و تهویه‌ی کافی است. از آن‌جایی که نالوکسان فقط برخی از علایم را برمی‌گرداند، خطر تشنج را بالا می‌برد و خطر مرگ را نیز تغییر نمی‌دهد مصرف نمی‌شود. همودیالیز نیز در درمان بیش‌مصرف جایی ندارد چرا که در یک دوره‌ی ۴ ساعته فقط ۷% از دارو را برداشت می‌کند.

منابع:
www.rxlist.com
www.wikipedia.org

دکتر رقیه حج‌فروش
نشانی: رشت، چهارراه گلسار، ساختمان پزشکان نصر، طبقه‌ی دوم، مرکز درمان اعتیاد هدیه‌ی سلامت، تلفن: ۷۲۲۲۷۱۲


23 دیدگاه

azad · جولای 13, 2009 در 11:21 ب.ظ

salam khaste nabashid
man khodam 1ki az onai hastam ke teramadolo be khatere darde shadide kamram masraf mikardam vaghti be khodam omadam didam 1 motade tamam ayaram
alan kolan kenar gozashtam vali zafe omoey badan hamrahe ba khastegie kheili ziyadi daram mishe 1 rahi vase kamtar kardane in vaz behem begin
darzemn fesharamam kheli balast zarabane ghalbamam 140 bar dar daghighe ast
mamnoon

    rashtgps · جولای 15, 2009 در 12:48 ب.ظ

    سلام. نگفتید چند وقت است استفاده از ترامادول را قطع کرده‌اید ولی مطمئن باشید یک پزشک عمومی (پزشک خانواده‌تان) می‌تواند به‌راحتی به شما در این مورد کمک کند. به‌ویژه به‌دلیل فشار خون و ضربان‌تان نیاز حتمی به ویزیت دارید.

مجید · جولای 21, 2009 در 1:27 ب.ظ

سلام
خسته نباشید
اگه بخواهیم برای درمان زود انزالی از ترامادول استفاده کنیم باید چیکار کنیم ؟
یعنی میزان مصرف و زمان آن چگونه خواهد بود ؟
اگه ترامادول ۱۰۰ باشه چقدر قبل از رابطه جنسی ؟
ممنونم و منتظر جوابتون هستم

    rashtgps · جولای 22, 2009 در 10:53 ق.ظ

    با سلام و تشکر از پیام شما
    ترامادول در درمان زودانزالی جایگاهی ندارد و مصرف آن بدین‌منظور «سوءمصرف» محسوب می‌شود. برای درمان زودانزالی لطفاً به پزشک خانواده‌ی خود مراجعه کنید تا از توصیه‌ها و درمان‌های مناسب برخوردار شوید. ضمناً به‌زودی مقاله‌ای در این مورد منتشر خواهیم کرد.

مهراد · سپتامبر 9, 2009 در 3:10 ب.ظ

سلام و خسته نباشید
من ۳تا سوال راجع به این دارو داشتم :
۱-ایا این دارو واقعا ارضا رو به تاخیر میندازه در مورد مردان و چند دقیقه قبل باید مصرف بشه ؟
۲-آیا دارو نوع مختلفی از لحاظ دز داره ؟
۳-آیا بدون نسخه میشه تهیه کرد؟

ممنونم از زحمتاتون
مهراد

    rashtgps · سپتامبر 12, 2009 در 8:17 ق.ظ

    سلام. همان‌طور که در پاسخ به پرسش پیشین نوشتیم، ترامادول در این مورد کاربردی ندارد. این دارو در دوزهای ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرمی موجود بوده و ارایه‌ی آن بدون نسخه‌ی پزشک ممنوع است.

rojan · جولای 22, 2010 در 8:18 ب.ظ

سلام خسته نباشی
من یه سوال دارم من خیلی تنهتم و به شدت هم افسرده بارها خواستم خودمو خلاص کنم یعنی خودکشی خوب وقتی به دلایل مختلف احساس پوچی میکنم اولا:پرخوری میاد سراغم و احساس رخوت سستی و ضعف شدیدی دارم به نحوی که شاید یک هفته هم به افتاب نیگه نکنم و اینکه میل جنسی بیش از حدی که منو ازار میده البته با پیشرفت این احوال بدم و تنهاییم اوج گرفته و تبدیل به بیماری شده مثل یه حس هیجانی و دلشوره که ازارم میده خواب و ازم گرفته از این وضعیت خسته شدم بارها برای آروم شدن خود ارضایی میکنم عجیبه که فروکش هم نمی کنه
مثلا ۵۰ بار در ۳۰ دقیقه قادرم ولی باز هم آزارم میده بعدش هم گریه چون از این کارم لذت نمی برم فقط می خوام ا روم شم اکثر اوقات رفتارهای جنون آمیز دارم بیش از حد از این دنیا خسته میشم حتی همین امروز هم خواستم به این زندگی مزخرف پایان بدم هر چند تنهام و جز خوردن کاری ندارم ولی حتی حوصله و جون دوش گرفتن هم ندارم
چند روز پیش یه دونه کپسول ترامادول خوردم چون از نحوه عملکردش باخبرم
بعد از چند ساعت
حالم خوب شد شاد بودم
از اون هیجان درونی خبری نبود کلی با حوصله کار انجام دادم وقتی به خود کشی فکر کردم برام احمقانه بود و اشتهای کاذبم و پر خاشگری من رفته بود مثل یه آدم عادی خواب خوبی هم داشتم تا حدودا ۲۴ یا ۳۰ ساعت اینده
الان ۲ روزه که نخواستم ادامه بدم به دلیل این عوارضی که شنیدم لطفا بهم توصیه دکتر نکنین من اینجا جایی رو نمی شناسم
متاهلم ولی شرایط کاری شوهرم جوریه که هر چند ماه شاید یه روز ببینمش امروز کلی قرص دیازپام جلوم گذاشتم دیگه نمی تونم با این وضعیت کنار بیام کلی گریه کردم و بازم دقیقا همون نشانه های بیماری تا اینکه الان بازم یه دونه ترامادول خوردم که فقط یه ذره اروم شم و از فکر خودکشی بیام بیرون و ….
من اصلا اعتیاد به چیزی ندارم سعی میکنم و می کردم اغلب داروهای گیاهی برای دردهاییی که تا حالا داشتم استفاده کنم و کردم الان هم میکنم
ولی نه بی خوابی و نه افسردگیم و نه این حالاتم هیچکدوم برطرف نشد در مورد من که با مصرف حتی ۵۰ میلی گرم در ۲۴ ساعت میتونم این حالات رو نداشته باشم چه کنم همش از اعتیاد می ترسم برای همینم استفاده نمی کنم اقلا برا همین مدتی که مشکل دارم چون من آخرش خود کشی میکنم یه بار نجاتم دادن به خدا سخته کاش درکم کنین کمکم کنین منو از سر در گمی نجات بدین اگه هم مصرف من و زنده موندنم با این قرصها برام اعتیاد بیاره همون بهتر همین الان خودکشی کنم که به اون روزها دیگه نرسم لطفا راهنماییم کنید ازتون تمنا میکنم

    Rashtgps 2 · جولای 23, 2010 در 10:03 ب.ظ

    پاسخ به روژان: با توجه به شرح حال گفته شده به نظر می رسد مبتلا به افسردگی اتیپیک شده باشید که با دارو درمانی قابل درمان است و عوارضی چون پرخوری و پرخوابی ان به درمان جواب می دهد.(برای اطلاع بیشتر می توانید به مصاحبه با خانم دکتر ضرابی در مجله پزشکان گیل مراجعه نمایید). درباره مصرف ترامادول هم باید بدانید که با ادامه مصرف به علت بروز تحمل نه تنها دیگر یک عدد ترامادول مشکل شما را برطرف نمی کند و نیاز به بالا بردن دارو خواهید داشت بلکه باعث وابستگی و اعتیاد می شود. در هر صورت اولین راهکار مراجعه هر چه سریع تر شما به همکاران روانپزشک برای درمان افسردگی است.

rojan · جولای 25, 2010 در 2:32 ق.ظ

من از جوابتون ممنونم ولی تا فبل از مصرف این قرص من حتی ۳ شبانه روز هم میشد که خوابم نمی برد و کلا خواب من تیکه تیکه و به زور بوددر حال حاضر به دکتر نمی تونم مراجعه کنم تازه با شوهرم تلفنی هم که میگم من به یه روانپزشک نیاز دارم اون اصلا با من موافق نیست میگه مگه تو دیوونهای تو از من هم عاقل تری یه کم زمان می خواد همه چی درست میشه ولی من دارم داغون میشم کاش زنده نبودم اون میل جنسی مزخرف چی که داره آزارم میده وای تو رو خدا یه کم جامع تر جوابمو بدین اگه می تونستم کاری برای خودم بکنم که به شما پناه نمی اوردم کمکم کنید

    Rashtgps 2 · جولای 29, 2010 در 12:47 ب.ظ

    پاسخ به روژان: مراجعه به روانپزشک فقط مخصوص بیماران ویژه نیست. تمام افراد در طول زندگی به علت مسکلات و استرس ها ممکنست دچار اختلال روحی شوند . همانطور که برای بیماری های جسمی به پزشک مراجعه می کنید نیاز است برای روان نیز با پزشک مشورت کرد. با این همه تغییر سبک زندگی ،تغذیه صحیح ،ورزش وفعالیت فیزیکی مناسب،قطع مصرق الکل و سیگار و یا داروهای مخدر می تواند به بهبود شرایط شما کمک کند. اما با توجه به تمایل به خودکشی در شما اولین و فوری ترین اقدام مراجعه به روانپزشک در شهر محل سکونت شماست.

rojan · جولای 29, 2010 در 9:18 ب.ظ

بازم از اینکه لطف کردین و جوابمو دادین ممنونم.براتون ارزوی سلامتی می کنم شما هم برای من آرزوی بهبودی.

محسن · اکتبر 11, 2010 در 9:22 ب.ظ

با سلام من خودم استفاده کننده این دارو هستم اوایل یکی دو تا مینداختم ولی انون کار به جایی رسیده که روزی ۱۲ عدد قرص ترامادول ۱۰۰ میلی گرم میخورم به خدا دیروز هم تشنج کرده بودم امروز هم رفتم کلینک شهرمون گفتن ما نیمی تونیم این مقدار دوز رو ترک بدیم من و معرفی کردند به مرکز استان این قرص جوری نیست که هروقت خواستیم دیگه نندازیم تا ترک کنیم اگر یک باره مصرف قطع شود باز تشنج به سراغ مصرف کننده میآید من خواشمندم که هیچ کس حتی برای یک بار هم که شده از این قرص استفاده نکند. گریبانش را هرچه قدر هم که زرنگ باشد میگیرد.

روژان · اکتبر 24, 2010 در 4:11 ب.ظ

سلام
روژان هستم.متاسفانه من به مصرفم ادلمه دادم ولی بیشتر از یه هفته روی من تاثیری نداشت.
الان که میخورم عصبی میشم دائم گیج و خواب آلودم
بدتر از قبل خودمو تو خونه حبس کردم حتی برای خریدن مواد غذایی بیرون نمیرم
ترامادول چند ساعت اول اشتهامو کم میکنه ولی بعدش پرخوری شدیدی میاد سراغم چون نمی دونم خودمو به چی مشغول کنم
در حال حاضر در حال کم کردن دوزانژم هستم
ولی افسردگیم اصلا بهتر نشده
تنها چیزی که یه ذره بهتر شده کم شدن میل جنسیه
ولی
همش نه
اگه زیاد بخورم بد جور تحریک مشم
انگار بدن من داره واکنش عکس نشون میده
به هر حال تصمیم دارم به روانپزشک مراجعه کنم
نیاز دارم کسی منو ببره
اعتماد به نفس بیرون رفتن ندارم
همه میگن زیبایی ولی میرم جلو آیینه حرصم می گیره
از خودم بدم می یاد
تا ارایش کامل نکنم که روحیه بگیرم حاضر نیسم حتی در خونه رو برا کسی باز کنم همین کار رو هم میکنم نه به تلفن جواب میدم
نه در رو باز می کنم
حس میکنم من تو این دنیا وجود ندارم
آدماش از جنسی هستن که من نیسم
بیرون میرم همش تشویش دارم
که همه دارن منو می پان
یا چیزی بگن
با این اوصاف من چند بار تصمیم به خود کشی گرفتم
چون واقعا مرگ رو شیرین تر از این زندگی یافتم
کردم
ولی راهی نبود که اثر کنه
با خوردن ۵۰ فش دیازپام ۱۰ میلی گرمی من فقط یه ۲۴ ساعتی خوابیدم
همین
راهای دیگه کردم تشده
دارم وسوسه میشم کاری کنم که یهویی خلاص شم زجر نکشم
من برای ۲ برابر کردن قرص دیازپام
۲۰ عدد انتی هیستامین مصرف کردم
در حالی که ۳ تا کپسول ۱۰۰ میلی گرمی ترامادول نیز خورده بودم
میدونستم سر درد میگیرم
۲ تا ژلوفن ۴۰۰ و ۲ تا نپروکسین هم خوردم
میدونستم درد معده میگیرم چند عدد فامو تیدین و چند تای دیگه رانیتیدین هم خوردم
میبینید باز هم اتفاقی نیفتاد
پس باید چیزی ورای این ها پیدا کنم
من تنها زندگی میکنم در حال حاضر
کار هم نمیکنم
تامین میشم
درسم هم تموم شده
هیچ فعالییت مفیدی ندارم
از تمام خانواده و خاطرات این ۲۰ و چند سال دورم
ترد شدم
امیدی به بازگشت نیس
یه با ازدواج کردم
به زور
۱۴سالم بود
تا ۲۰ سالگی ۲ تا بچه داشتم
اختلافات شدیدی داشتیم هم خودمون هم خانواده ها با ما
طلاق به معنای مرگ من بود
به هر حال
من ۱ سال تلاش کردم
پدرم حمایتم نکرد
خب شوهرم دست بزن داشت
معتاد بود
هوس باز
بی سواد
در صورتی که برای من سر و کله می شکوندن هیشکی باورش نمی شد
من زن این شم
بابام با باباش دوست قدیمی بودن
نمی دونم والا
بگذریم
ما که جایی نداشتیم
ولی اون موقع ها این اراده رو داشتم که به خودم امید وار باشم
بعد از گذراندن
مراحلی
فوق دشوار
که حتی به ذهنتون هم خطور نمیکنه این مدت چی به سر من اومد
فوق تصور بشریت هستش اینقدر زجر آور بود
تا جایی که چوبه دار رو احساس کردم که باهاش چند قدم بیشتر نداشتم
خدا که هست
به هر مکافاتی
با این همه زحمت و کلی قرض و قوله از این ور و اون ور یه چی هم دادیم تا راضی به طلاق بشه

ناگفته نماند اون بعد یک ماو از کل ماجرا ازدواج مجدد کرد در صورتی که حدود ۱ سال و نیم من درگیر بودم
از همه طردم
اونجا رو به خاطر تعصبات بیجاشون به طلاق از دست دادم
ازدواج کردم
حدود ۳ ساله
راضی ام
شکر
ولی شرایطی هست که نه دست من هست نه دست شما
کاریشم نمیشه کرد تا تموم شه
نزدیک به ۱ سال و نیم هستش که اینجوری سر میکنم
شهری که همه با من غریبه اند
من هستم و من و من
همین
فکر گذشته
بخصوص بچه ها
تو این مدت حتی یه بار هم اجازه دیدار نداشتم
مگه به دادگاه اونجا به وکیلم مراجعه کنم که کلی مکافات داره
قبل از دیدن بجه ها من توسط اون وحشی ها تیکه تیکه خواهم شد
امید به هیچی ندارم
دیگه نمی خوام بمونم
در صورتی که
هیچ دلیلی برای زنده بودن نیست و حتی برادر خودم هم حتی به زبان حمایتی از من نمی کنند
و قصد کشتن من
مثل جاسوس ها زندگی می کنم
همه چی آزارم میده
اینها فقط یه گوشش بود
چه کنم
چه کنم
؟
؟
کمکم کن

    Rashtgps 2 · اکتبر 24, 2010 در 4:47 ب.ظ

    پاسخ به روژان: بهتر است در اولین فرصت ممکن به روانپزشک مراجعه کنید.با حفظ آرامش و پرهیز از مصرف دارو های مختلف بدون تجویز می توانید ترامادول را قطع و مشکلات خود را سرو سامان دهید.

روژان · اکتبر 28, 2010 در 9:24 ب.ظ

سلام
من رفتم دکتر ولی
همون دفعه اول داشتم میمردم الان یه ذره به خودم اومدم
دیگه نخوردم

کلا رفتم تو کما من لیستشو با دوز مصرفی که دکتر بهم داده اینجا می نویسم

بدن من که انقد کشش نداره به خدا الانم از ضعف مفرط دارم میمیرم
اهان من دیگه ترا نمی خورم حالا لیست داروهام

فلووکسامینه روزی ۲ عدد

ریتالین ۱۰ میلی گرم روزی ۱ عدد

لورازپام شبی ۱ عدد

آلانزاپین ۵ میلی گرم صبح نصف شب نصف

آلپروزولام ۰٫۵ میلی گرم صبح نصف شب نصف

پرانول ۱۰ میلی گرم روزی ۳ عدد

تری فلوئوپرازین روزی ۳ عدد

تریفن روزی ۲ عدد

خلاصه ما که مرگ رو با چشامون دیدیم
غلط بکنم ادامه بدم

مگه من چمه
فقط بهش گفتم جون کاری رو ندارم
و به خودکشی فکر می کنم و نا امیدم

و اینکه ترا کمی مصرف می کردم

نمی دونم چیکار کنم

یعنی من درمانی ندارم؟

حالم بده
به اندازه ای که مرگ رو تر جیح میدم

این داروها که بدترم کرد لطفا منو راهنمایی کنید
با تشکر
روژان

    Rashtgps 2 · اکتبر 31, 2010 در 11:14 ب.ظ

    پاسخ به روژان: به نظر داروهای شما کمی ناهمگون است. مثلا تجویز همزمان الانزاپین و تری فلوپرازین و یا لورازپام و آلپرازولام. البته احتمالا ریتالین را برای کاهش خواب آلودگی داروها تجویز کرده اند. اثر ضذ افسردگی فلووکسامین معمولا دو هفته بعد شروع درمان دیده می شود. با این همه پیشنهاد می کنم شهر محل سکونت خود را اعلام کنید تا اگر همکار روانپزشک معتمد می شناسیم معرفی کنیم.

محسن · اکتبر 30, 2010 در 9:38 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید
برای ترک اعتیاد به ترامادول با روزی ۱۰۰۰ میلیگرم (۱۰عدد قرص ۱۰۰ میلی )مصرف در رشت به کجا مراجعه نمایم.

    Rashtgps 2 · اکتبر 31, 2010 در 6:17 ب.ظ

    پاسخ به محسن: به کلیه مراکز مجاز ترک اعتیاد تحت نظارت سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی. در صورت تمایل مراجعه به مطب نویسندگان مقاله هم می توانید به آدرس مطب ایشان که در زیر مقاله درج شده مراجعه کنید.

روژان · اکتبر 31, 2010 در 10:27 ب.ظ

سلام

اقلا جواب منو هم می دادین چی می شد؟

منم تو همون رشت لعنتی به این روز افتادم

روژان · نوامبر 1, 2010 در 10:12 ب.ظ

سلام من الان چند ماهی هستش که تهران هستم

این داروها منو تا سر حد مرگ برد دیگه مصرف نکردم
و پر اشتهایی عجیبی سراغم اومد
دقیقا حالت های اولیه

برا همین باز امروز رفتم یه دکتر دیگه
بیمارستان فوق تخصصی
این دارو ها رو بهم داد:

زولپیدم ۱۰ میلی گرم

والپروات سدیم ۲۰۰ میلی لیتر

و کلوناز پام ۱ میلی گرم

هر کدوم شبی یک عدد

ولی بدترم کرد همون حالتهای قبلی با شدت بیشتر برگشت
چیکار کنم دکتر؟؟؟؟/

حالم بده
فکر میکنم برای بیماری من درمانی نیست
از
اضافه وزن می ترسم
بازم
میل شدید به خود کشی پیدا کردم

دفترچه ندارم

قیمت داروهام و دکتر هایی که میرم برام سنگینه

و تا حالا بی نتیجه

به خدا خسته شدم
دیگه راهی برای ادامه دادن ندارم
اقلا شما یه توصیه بکنین

وگرنه مرگ من حتمی هستش اگه بازم همونجوری بمونم
دوبار میل جنسی آزار دهنده
اضطراب و پر خوری اومده سراغم
چیکار کنم؟

تو رو جون عزیزانت قسم میدم کمکم کن

وگرنه من دیگه به ادامه این زندگی فکر نمی کنم
با تشکر روژان

آخه چرا ترامادول بده
وقتی تمام مشکلات منو حل می کرد

خدااااا

دکتر جان چیکار کنم؟؟؟؟؟

    Rashtgps 2 · نوامبر 4, 2010 در 5:16 ب.ظ

    پاسخ به روژان: برای تاثیر داروهای اعصاب حداقل دوهفته زمان نیاز است پس کمی صبور باشید. از طرفی اگرتمایل دارید می توانید به مرکز ملی مطالعات اعتیاد به نشانی تهران میدان قزوین جنب بیمارستان فارابی مراجعه کنید و خدمات تخصصی درمان ترامادول دریافت کنید. بمیارستان روزبه نیز برای ارائه خدمات روانپزشکی با هزینه کمتر توصیه می شود.

روژان · نوامبر 2, 2010 در 6:56 ب.ظ

معده درد دارم
دارم داغون میشم

پرخوری هم روش چیکار کنم؟

روژان · نوامبر 3, 2010 در 5:02 ب.ظ

تو رو خدا جواب منو بدین دارم میتکم ار پر خورییییییییییییییییییییییییییی

دیدگاه‌ها بسته است.