نسخه‌‌های پزشکان گیلان در خانه‌ی میرزا کوچک

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

0سایت انجمن پزشکان عمومی رشت: نمایش نسخه‌های قدیمی پزشکان استان گیلان در خانه‌ی میرزا کوچک در محله‌ی استادسرای رشت تا روز ۳۰ دی ادامه خواهد داشت.
مهران اشراقی، مجموعه‌دار و مدیر این نمایشگاه، با اعلام این خبر به ماهنامه‌ی «پزشکان گیل» گفت: «در این نمایشگاه ۵۰ نسخه‌ی دست‌نویس از پزشکان استان گیلان به نمایش گذاشته شده است که محدوده‌ی زمانی ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ خورشیدی را در بر می‌گیرد.»
اشراقی با بیان این‌که در ۲۲ ماه گذشته ۲۲ نمایشگاه مختلف در محل خانه‌ی تاریخی میرزا کوچک برگزار کرده است، گفت: «در این نمایشگاه‌ها سعی می‌کنم هر ماه جلوه‌های تازه‌ای از تاریخ و فرهنگ استان گیلان را به علاقه‌مندان عرضه کنم. به‌عنوان مثال نمایشگاه بهمن‌ماه، مصادف با هفته‌ی فرهنگ و هنر رشت، به دست‌خط‌های تجار رشت و نمایشگاه فروردین ۹۴ به مدال‌ها و نشان‌های نظامی اختصاص خواهد داشت.»2

 

3

 

1


1 دیدگاه

دکتر بهمن مشفقی · ژانویه 6, 2015 در 9:28 ق.ظ

کوشش های آقای مهران اشراقی در برپا کردن این نمایشگاها واقعا جای همه گونه تشکر وقدر دانی است. جادارد که این توضیح را برای اطلاع عموم بدهم که از این جهار نسخه که به نمایش گذاشته شده است تنها دو بسخه مربوط به پزشکان گیلان می باشد : یکی نشخه ی شاد روان دکتر سعید فرزد و دیگری ودیگری شاد روان دکتر فرهنگی. نسخه ( شرح گزارش رادیوسکپی . رادیولوژی که دکتر فریدون منوجهریان در پاسخ تقاصای دکتر علی وکیلی دراینجا آورده شده ) هر دو از پزشکان تهران و از اساتید دانشکده ی پزشکی دانشگاه تهران هستند که اینجانب در سالهای تحصیل در دانشکده ی پزشکی دانشگاه تهران افتخار حضور در کلاس های درس شان داشتم. دکتر علی وکیلی محبوب ترین و با اتیکت ترین استاد ما بود اگر همکار ارحمند و عزیز آقای دکتر جوزی مایل باشند شرح حال مختصری از ایشان برای چاپ در نشریه ی پزشکان گیل تهیه خواهم نمود- برعکس دکتر فریدون منوچهریان استادی بسیار خشک ( چون خودش نظامی بود ) و غیر قابل انعطاف بود .او استاد فیزیک پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران بود.

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.