مصوبات نشست کمیته‌ی درمانگران سوءمصرف مواد شورای هماهنگی با معاونان درمان و دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی گیلان

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

 نشست مشترک کمیته‌ی درمانگران سوءمصرف مواد شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی گیلان با دکتر محمدجواد محمدزاده و دکتر مرتضی رهبر (معاونان درمان و دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی گیلان) سه‌شنبه‌ ۱۰ مرداد ۹۱ برگزار شد.

این نشست که با حضور دکتر مهران قسمتی زاده (رییس شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی گیلان) و دکتر رقیه حج‌فروش، دکتر الهام شاهرخی راد، دکتر فرزاد فرقان، دکتر مسعود جوزی و دکتر اردشیر شهریزاد (اعضای کمیته‌ی درمانگران سوءمصرف مواد) برای مطرح کردن برخی از مشکلات مراکز درمان سوءمصرف مواد با معاونان دانشگاه برگزار شده بود، مصوباتی داشت که مشروح آن را در زیر خواهید خواند.

گفتنی است از زمان تشکیل این نشست تا کنون برخی از مصوبات آن از جمله تغییر روز تحویل پوکه‌ی دارویی، نصب دستگاه کارت‌خوان در معاونت دارو  و جابه‌جایی یکی از کارکنان مربوطه اجرایی شده است.
مصوبات جلسه:
۱٫    نظرات و درخواست‌های کمیته‌ی درمانگران سوءمصرف مواد در صورتی که خارج از اختیارات دانشگاه باشد، از سوی معاونان محترم دانشگاه به مراجع بالاتر انتقال داده خواهد شد.
۲٫    بر اساس مصوبه‌ی کمیسیون ماده‌ی ۳۱ از این پس و بنا به مورد، نماینده یا نمایندگانی از کمیته‌ی درمانگران سوءمصرف مواد برای حضور در جلسات کمیسیون به‌عنوان عضو افتخاری دعوت خواهد شد.
۳٫    در مورد تابلوی مراکز درمان سوءمصرف مواد، با همکاری و هماهنگی دانشگاه و بهزیستی مدل جدید و یکسانی تهیه و ابلاغ خواهد شد.
۴٫    از این پس ارسال آمار ماهانه‌ی مراکز به معاونت درمان با ای‌میل خواهد بود و سهمیه‌ی دارویی مراکز بر اساس این آمار و اطلاعات حاصل از سرور مرکزی به معاونت دارو غذا ارسال خواهد شد و تحویل دارو به مراکز منحصراً بر اساس این فهرست بود.
۵٫    تحویل پوکه‌های دارو مانند گذشته در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه‌ی هر هفته و در ساعات اداری صورت خواهد گرفت و یک کارمند ثابت از سوی معاونت دارو برای این کار در نظر گرفته خواهد شد تا از ساعت ۸ تا ۱۳ در محل حضور داشته باشد.
۶٫    از این پس تحویل دارو به نماینده‌ی مسوول فنی مراکز با معرفی‌نامه‌ی رسمی امکان‌پذیر خواهد بود و جزییات کامل این مساله به‌زودی از سوی معاونت دارو با پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد. در مورد داروی بوپروکسین ۴/۰ میلی‌گرم و قرص‌ متادون ۲۰ میلی‌گرم مجدداً درخواست به تهران داده خواهد شد.
۷٫    با پرسنلی که برخورد نامناسب با نمایندگان مراکز داشته باشند، برخورد خواهد شد و در صورت امکان با افراد آگاه و آموزش دیده جانشین خواهند شد.
۸٫    برخورد با مراکز درمانی متخلف با همکاری متقابل دانشگاه و کمیته‌ی درمانگران و معرفی مراکز پخش و عرضه‌ی غیرقانونی متادون با هماهنگی معاونت دارو و نیروی انتظامی انجام خواهد شد. کمیته نیز متعهد می‌شود تمهیداتی برای انجام نظارت درونی به‌منظور کاهش تخلفات و در صورت امکان معرفی مراکز عرضه‌ی غیرقانونی متادون در نظر گیرد.
۹٫    نشست بین معاونین درمان و دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی و کمیته‌ی درمانگران سوءمصرف مواد شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی گیلان هر ۴۵ روز یک بار برگزار خواهد شد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.