مکان برگزاری انتخابات ایران اعلام شد: باز هم نظام پزشکی!

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

در فاصله‌ی یک هفته به انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران، هیات مدیره‌ی انجمن در اطلاعیه‌ای که روز چهارشنبه  در سایت آن قرار گرفت، اعلام کرد این انتخابات در محل سازمان نظام پزشکی برگزار خواهد شد. در این اطلاعیه زمان انتخابات ۹ صبح جمعه ۲۳ تیر اعلام شده است.
این در حالی است که ۲۹ اردیبهشت‌ نیز قرار بود انتخابات انجمن در سازمان نظام پزشکی برگزار شود ولی با اعتراض کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت بهداشت (ناظر انتخابات) روبه‌رو شد که معتقد بود تالار اجتماعات این سازمان ظرفیت کافی برای حضور رای دهندگان ندارد. این اختلاف تا جایی پیش رفت که کمیسیون تنها سه روز مانده به انتخابات (۲۶ اردیبهشت) با برگزاری مجمع عمومی در این مکان موافقت کرد ولی هیات مدیره‌ی مرکزی در اقدامی تعجب‌برانگیز ساعاتی بعد و به‌بهانه‌ی «سلب اختیار انجمن» و «دخالت‌های غیرقانونی» تصمیم به لغو مجمع گرفت. (برای اطلاع بیشتر از چگونگی لغو انتخابات می‌توانید گزارشی را که در این‌باره منتشر کرده‌ایم، بخوانید.)
با این پیشینه، انتخاب مجدد سازمان نظام پزشکی به‌عنوان مکان برگزاری انتخابات، در حالی که در تهران تالارهای بسیار بزرگ‌تر و مناسب‌تری برای این منظور وجود دارد و با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده‌ی پزشکان عمومی و تاکید مجدد رییس کمیسیون انجمن‌ها بر برگزاری انتخابات در «مکان مناسب» پرسش‌برانگیز به‌نظر می‌رسد.
گفتنی است مجمع ۲۳ تیر مجمع عمومی نوبت دوم انجمن پزشکان عمومی ایران به‌شمار می‌رود و با حضور هر تعداد از اعضا به‌رسمیت خواهد رسید، ولی هیات مدیره‌ی مرکزی تا کنون فهرست نامزدهای انتخابات را هم منتشر نکرده است.

به نقل از سایت ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی.


4 دیدگاه

دکتربهمن مشفقی-پزشک عمومی.-لاهیجان. · جولای 7, 2012 در 8:46 ق.ظ

خدا کشتی آنجا که خواهد برد اگر ناخدا جامه بر تن درد! اولین چیزی بود در ذهن و بر زبانم با خواندن این خبر جاری شد.!اجرکم علی الله!

امید · جولای 10, 2012 در 10:47 ق.ظ

سلام و خسته نباشید.حدود یکماه است حق عضویت انجمن پزشکان عمومی را در سال ۹۰و۹۱ پرداخت کردم ولی کارت عضویت دریافت نکردم.این موضوع مشکلی در رای دادن ایجاد نمیکند؟

امید · جولای 10, 2012 در 10:49 ق.ظ

سلام.۱ماهی هست حق عضویت۹۰و۹۱ انجمن پزشکان عمومی را پرداخت کردم ولی کارت نگرفتم.مشکلی برای رای دادن ایجاد نمیکند؟

    Rashtgps 2 · جولای 10, 2012 در 5:27 ب.ظ

    با سلام
    خیر اسم اعضای انجمن و مدارک موجود برای تهران ارسال شده اما داشتن کارت نظام پزشکی در روز انتخابات الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.