بیانیه شورای‌عالی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در خصوص سوء قصدهای وقوع یافته علیه همکاران

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

باری دیگر دست جفا، حکیمانی ارزشمند را از دایره خدمت محروم و داغی جانسوز را بر پیکره نظام سلامت کشور به یادگار گذاشت. همکارانی که در روزهای اخیر در مسلخ عشق، قربانی گردیدند از جمله فرهیختگانی بودند که عموم دردمندان ناظر و گواهی بر خدمات ارزشمند ایشان بوده¬اند و اینک جامعه پزشکی از ظلم و خدشه¬ای که به استمرار بر حریم مطهر طبابت می-رود، دادخواه است.
شورای عالی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف و تکدر خاطر شدید از وقایع رخ داده و عرض تسلیت به خانواده های معزا این اقدامات شنیع را با هر انگیزه¬ای، موجب تسری احساس عدم امنیت شغلی در میان قاطبه جامعه پزشکی و بی پناهی بیماران دانسته ولذا خواهان تفحص سریع و برخورد قاطع با مسببان این حوادث ناگوار است.
• هر گونه برخورد سطحی و اطلاع رسانی عجولانه وغیرموثق در قبال قتل¬های صورت گرفته نتیجه¬ای جز حاشیه پردازی و عدم احقاق حق مظلومین نخواهد داشت؛ لذا عزم مقامات محترم قضایی، امنیتی و انتظامی در رسیدگی سریع و جدی به این وضعیت، با تشکیل شورای تامین استان در حضور نمایندگان سازمان نظام پزشکی، به منظور تسلی خاطر همکاران و خانواده معزز قربانیان، موثر خواهد بود.
• به منظور رفع نگرانی¬های جامعه پزشکی و استمرار خدمات درمانی در امنیت کامل جسمی و روانی، انتظارمی¬رود مقامات عالی کشور حداکثر اهتمام خود را در بکارگیری شیوه¬های موثر بکار برده و تدابیر مناسب را در حصول آرامش و اطمینان خاطر جهت خدمت بدون دغدغه، اتخاذ نمایند. بدیهی است که نمایندگان این شورا به منظور آسیب شناسی و تحلیل وضعیت و یافتن راهکارهای مناسب در پیشگیری از وقوع حوادث مشابه آماده هر گونه معاضدت و همفکری خواهند بود.
• شورای عالی نظام پزشکی به نمایندگی از سوی جامعه دلسوخته پزشکی خود را موظف به پیگیری با استفاده از وکلای کارآمد و اطلاع رسانی شفاف دانسته و به تمامی همکاران صبور توصیه می¬نماید به رغم ناملایمات کاری و بنا به سوگند آرمانی و اسلامی خویش، همچنان با روحیه¬ای استوار، نسبت به علاج دردمندان و ادای وظایف انسانی اهتمام نمایند.
• در پایان از کلیه مسئولین اجرائی و رسانه ها درخواست می شود ضمن توجه به وظایف خطیر خود با حفظ حرمت و شان جامعه پزشکی ، از ایجاد هرگونه التهاب و تحریک خودداری نمایند .

شورای عالی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران


1 دیدگاه

bahman · اکتبر 3, 2010 در 10:37 ب.ظ

khoda konad in bayanieh serfan az nazare rafe taklif nabashad!

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.