توافق با امور مالیاتی به‌نفع گروه‌های تخصصی پزشکی است/ دکتر محمدکاظم پورکاظمی

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

یادآوری: متاسفانه توافق مالیاتی امسال آن‌قدر دیرهنگام صورت گرفت که فرصتی برای بحث روی آن در نهادهای صنفی استان از جمله سازمان نظام پزشکی و انجمن پزشکان عمومی رشت فراهم نشد. بنابراین آن‌چه در زیر خواهید خواند نظر و کارشناسی شخص نویسنده است که البته از آگاه‌ترین کارشناسان امور مالیاتی گروه‌های پزشکی در سطح کشور به‌شمار می رود. (مدیریت سایت انجمن)تفاهم‌نامه‌ی خوداظهاری مالیاتی برای عملکرد سال ۱۳۸۷ گروه‌های پزشکی مطب‌دار در واپسین لحظات مهلت قانونی (حداکثر ۸۸/۴/۳۱) ابلاغ شد. همکاران محترم مطب‌دار می‌توانند در فرصت باقیمانده با مراجعه به حوزه‌ی مالیاتی و تسلیم اظهارنامه‌ی مربوطه تحت شرایطی که در جدول زیر آمده است با ممیز خود به توافق برسند زیرا در صورت عدم توافق (به‌دلیل عدم ارایه‌ی دفتر مالیاتی) به‌میزان ۲۰ تا ۴۰ درصد جریمه می‌گردند.
شایان ذکر است که مبنای محاسبه‌ی مالیات برای عملکرد سال ۱۳۸۷ مالیات قطعی‌شده‌ی عملکرد سال ۱۳۸۶ به‌اضافه‌ی درصد رشد در نظر گرفته شده در جدول به‌تفکیک شهر رشت و سایر شهرستان‌هاست:
maliat-guilan-s1ضمناً نحوه‌ی محاسبه‌ی مالیات پزشکان عمومی عبارت است از مبلغ مالیات مکسوره از جانب سازمان‌های بیمه‌گر به‌اضافه‌ی ۱۵ درصد که این امر حق مطلب را نمی‌رساند چون ۵ درصد پرداختی نامبردگان خیلی بیشتر از مبلغ مالیات واقعی آنان است.
همچنین پزشکان ۷۰ سال به بالا می‌توانند از تسهیلات زیر استفاده کنند:
درصد رشد سالیانه برای ۷۰ ساله‌ها به‌میزان ۵۰ درصد رشد مورد نظر برای سایر همکاران در نظر گرفته شده و علاوه بر آن، تا ۷۵ سالگی به‌ازای هر سال از ۱۰ درصد کاهش دیگر نیز برخوردار خواهند شد. در نتیجه یک همکار ۷۵ ساله از حداکثر کاهش (۵۰ درصد) از رشد در نظر گرفته شده استفاده می‌کند و در واقع معادل سال گذشته مالیات می‌پردازد.
لازم به یادآوری است چون گروه‌های پزشکی تخصصی مطب‌دار از جمله مشمولان بند ب ماده‌ی ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم محسوب می‌شوند، در صورت عدم توافق به‌دلیل نداشتن دفتر مالیاتی و ارایه‌ی آن، بین ۲۰ تا ۴۰ درصد به نسبت اصل مالیات جریمه می‌شوند. بنابراین ضرورت توافق برای مالیات عملکرد سال ۱۳۸۷ الزامی به‌نظر می‌رسد.

دکتر محمدکاظم پورکاظمی
دبیر هیات مدیره‌ی نظام پزشکی رشت و رییس انجمن داروسازان گیلان

در این زمینه همچنین بخوانید:

۴۰ تا ۶۰ درصد مالیات بیشتر برای گروه‌های پزشکی/ دکتر محمدکاظم پورکاظمی


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.