دکتر برزیگر در شورای‌عالی نظام پزشکی

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

011گزارش کامل مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به روایت «پزشکان گیل»
۸۷/۱۲/۱۶- با برگزاری انتخابات شورای‌عالی نظام پزشکی، دکتر انوش برزیگر، رییس سازمان نظام پزشکی رشت، مجدداً موفق شد به پارلمان جامعه‌ی پزشکی راه یابد، ولی دکتر محمدکاظم پورکاظمی، دبیر این سازمان و دیگر نامزد استان گیلان، پس از ۳ دوره حضور در شورای‌عالی به‌عنوان عضو علی‌البدل برگزیده شد.
به گزارش همکارمان دکتر فرزاد فرقان و خبر تکمیلی روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در مجمع عمومی این سازمان که با حضور ۲۱۳ نفر نمایندگان هیات مدیره‌های نظام پزشکی‌های سراسر کشور در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، دکتر شهاب‌الدین صدر مجدداً به ریاست کل سازمان برگزیده شد.
مجمع عمومی نظام پزشکی صبح جمعه ۱۶ اسفندماه با گزارش دکتر احمد نجابت رییس هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی از عملکرد این هیات و خوش‌آمدگویی دکتر صدر آغاز شد و سپس اعضای هیات رییسه‌ی سنی مجمع عمومی در محل جایگاه مستقر شدند تا انتخابات هیات رییسه‌ی دایم مجمع برگزار شود. ولی پیش از رسیدن به گزارش این انتخابات که در آن به‌ازای ۲۱۳ رای‌دهنده، حدود ۱۸۰ تن نامزد شورای‌عالی و هیات رییسه یا بازرسی مجمع عمومی بودند، باید یک روز به عقب برگردیم.

032یک انتخابات، دو جناح
عصر پنج‌شنبه و پس از رسیدن میهمانان شهرستانی، دو جناح عمده‌ی حاضر دو نشست جداگانه برگزار کردند که حاشیه‌های خاص خود را داشت ولی در هیچ‌یک از آن‌ها فهرست انتخاباتی خاصی منتشر نشد. چنان که شنیده ‌شد، هنگام ظهر با پادرمیانی مسوولان فرهنگستان علوم پزشکی نشست تفاهمی هم بین بزرگان دو جناح برگزار شده بود.
سر شب بود که در هتل محل اسکان میهمانان فهرستی با عنوان «هم‌اندیشان جامعه‌ی پزشکی» پخش شد که نامزدهای جناح اصلاح‌طلب را معرفی می‌کرد. از آن طرف هم پاسی از شب گذشته در پی نشست دکتر صدر و یارانش در نظام پزشکی تهران با روسای شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های ۱۶ استان کشور، فهرستی با عنوان «ائتلاف بزرگ نظام پزشکی‌های استان‌های سراسر کشور» منتشر شد. (جالب این‌که در این دو فهرست تنها دو سه اسم مشترک وجود داشت که هیچ‌یک به شورای‌عالی راه نیافتند.)
و نهایت این‌که تا نیمه‌های شب علاوه بر چند فهرست فرعی که بین نمایندگان استان‌های مختلف دست به دست می‌شد، فهرست دیگری هم منتشر شد که با عنوان «لیست صنفی مستقل» برخی از فعالان صنفی هر یک از دو فهرست اول و دوم و نیز پزشکانی خارج از دو فهرست را در بر می‌گرفت. این فهرست هم بیشتر حاصل رای‌زنی همکاران شهرستانی به‌ویژه دکتر فرقان از استان گیلان بود.

022آن‌چه از صندوق‌ها درآمد
بدین‌ترتیب در آغاز برای انتخاب هیات رییسه‌ی دایم مجمع رای‌گیری شد که دکتر عباس آقازاده (ائتلاف، هم‌اندیشان/ مازندران) با ۱۰۱ رای به‌عنوان رییس، دکتر غلامرضا اشرافی (ائتلاف/ سیستان و بلوچستان) با ۹۴ رای نایب رییس اول، دکتر علیرضا اسپید (هم‌اندیشان/ خوزستان) با ۹۱ رای نایب رییس دوم و دکتر منصور جعفری نمین (ائتلاف/ اردبیل) با ۸۹ رای به‌عنوان منشی مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی و دکتر شاهرخ رامین (ائتلاف/ تهران) به‌عنوان عضو علی‌البدل هیات رییسه انتخاب شدند.
پس از حضور هیات رییسه‌ی منتخب مجمع عمومی، ابتدا پزشکانی که نماینده‌ی نظام پزشکی شهرستان خود و دارای حق رای نبودند به خارج از محل تالار هدایت شدند که این قانون نامزدهای مشهور طیف اصلاح‌طلب برای حضور در شورای‌عالی و حتی ریاست کل از جمله دکتر مصطفی معین، دکتر سیدتقی نوربخش و دکتر خلیل علیزاده را نیز شامل شد. سپس هیات رییسه اعلام کرد که به‌دلیل ضیق وقت و برخلاف دوره‌های پیشین، انتخاب بازرسان مجمع عمومی، اعضای شورای‌عالی و رییس کل سازمان نظام پزشکی به‌صورت همزمان صورت می‌گیرد که این امر اعتراض برخی حاضران را در پی داشت. طبق قرار قبلی در این هنگام می‌بایست نامزدهای ریاست کل خود را معرفی کنند که دکتر صدر چنین کرد ولی برخلاف شنیده‌های قبلی، دکتر معین نامزد ریاست نشد و به‌جای او دکتر نوربخش و دکتر علیزاده از طیف اصلاح‌طلب نامزد این سمت شدند که این دو نیز با اعتراض به آن‌چه توزیع زودهنگام برگه‌های آرا و روند برگزاری انتخابات خواندند، از نامزدی اعلام انصراف کردند و دکتر صدر به‌عنوان تنها نامزد، با کسب ۱۵۵ رای از مجموع ۲۱۲ رای اخذ شده به‌مدت چهار سال به‌عنوان رییس‌ کل سازمان نظام پزشکی برگزیده شد.
در انتخاب بازرسان مجمع عمومی هم دکتر حسین قشلاقی (هم‌اندیشان/ خوزستان) با ۸۷ رای، دکتر غلامرضا مسعودی (ائتلاف/ همدان) با ۸۰ رای و دکتر کورش کریم‌زاده (هم‌اندیشان/ آذربایجان شرقی) با ۷۲ رای بیشترین آرا را به‌دست آوردند.
ولی در انتخابات اعضای شورای‌عالی سازمان که شمارش آرا به جلسه‌ی عصر کشید، طیف «ائتلاف…» موفق‌تر بودند:
گروه پزشکان:
۱-    دکتر محمدرضا نوروزی (ائتلاف/ تهران)، ۱۲۸
۲-    دکتر حسن هویدا (ائتلاف/ تهران)، ۱۲۶
۳-    دکتر علیرضا زالی (ائتلاف/ تهران)، ۱۲۶
۴-    دکتر داریوش طاهرخانی (ائتلاف/ قزوین)، ۱۱۹
۵-    دکتر محمدحسین بدخش (ائتلاف/ تهران)، ۱۱۴
۶-    دکتر مصطفی معین (هم‌اندیشان/ تهران)، ۱۱۲
۷-    دکتر سیدتقی نوربخش (هم‌اندیشان/ تهران)، ۱۰۹
۸-    دکتر انوش برزیگر (ائتلاف/ گیلان)، ۱۰۷
۹-    دکتر سعید پناهی (ائتلاف/ آذربایجان شرقی)، ۹۴
۱۰-     دکتر عزت‌الله گلعلی‌زاده (هم‌اندیشان/ مازندران)، ۸۷
۱۱-     دکتر اسماعیل ایدنی (هم‌اندیشان/ خوزستان)، ۷۷
۱۲-     دکتر عبدالرضا توکلی (ائتلاف/ اصفهان)، ۷۷
۱۳-     دکتر کامیابی (هم‌اندیشان/ کرمان)، ۷۴
در این گروه دکتر علی بهادر (ائتلاف، هم‌اندیشان/ فارس)، دکتر محمدتقی صراف (ائتلاف، هم‌اندیشان/ خراسان رضوی)، دکتر عابد فتاحی (ائتلاف/ آذربایجان غربی) و دکتر ولی رستم‌زاده (هم‌اندیشان/ آذربایجان غربی) به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.
گروه داروسازان:
۱-    دکتر محمود فاضل (هم‌اندیشان/ خراسان رضوی)، ۹۲
۲-    دکتر احمد شیبانی (ائتلاف/ تهران)، ۸۸
۳-    دکتر حجت‌الله یزدان‌شناس (ائتلاف/ آذربایجان شرقی)، ۷۸
در این گروه دکتر پورکاظمی (ائتلاف/ گیلان) به‌عنوان عضو علی‌البدل برگزیده شد.
گروه علوم آزمایشگاهی:
۱-    دکتر محمد صاحب‌الزمانی (ائتلاف/ تهران)، ۱۲۸
۲-    دکتر حسنعلی نیرین (ائتلاف/ مازندران)، ۱۲۳
گروه دندانپزشکان:
۱-    دکتر محمد بیات (هم‌اندیشان/ تهران)، ۱۰۰
۲-    دکتر علی یزدانی (ائتلاف/ تهران)، ۸۱
۳-    دکتر عباسعلی خادمی (ائتلاف/ اصفهان)، ۸۰
گروه مامایی:
۱-    نوشین زنده‌زبان (ائتلاف/ کرمانشاه)، ۱۲۸
۲-    زهرا مدرسی (ائتلاف/ قزوین)، ۱۰۵
گروه لیسانسیه‌های پروانه‌دار:
۱-    دکتر محمداسماعیل ابراهیمی (هم‌اندیشان/ تهران)، ۸۰
۲-    احمد موذن‌زاده (ائتلاف/ فارس)، ۷۹

041ترکیب اعضای شورای‌عالی
بدین‌ترتیب در حالی که ۱۱ تن از ۱۷ عضو سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ به شورای‌عالی نظام پزشکی راه یافته‌اند، سهم استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، مازندران و قزوین هر یک ۲ نماینده است و از استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، فارس، گیلان و کرمان نیز هرکدام یک عضو در شورای‌عالی حضور دارد.
از نظر ترکیب سیاسی نیز ۱۷ تن از اعضا منتسب به فهرست «ائتلاف بزرگ…» هستند و ۸ تن متعلق به فهرست «هم‌اندیشان…» و باید در نظر داشت که به ترکیب ۲۵ نفره‌ی شورای‌عالی یک نماینده از سوی وزارت بهداشت، یک نماینده از سوی سازمان پزشکی قانونی و دو نماینده از سوی مجلس شورای اسلامی افزوده خواهد شد.
همچنین در انتخاباتی که گاه بیشتر سیاسی می‌نمود تا صنفی، و از ۵ نامزد «شورای هماهنگی پزشکان عمومی کشور» ۴ تن در فهرست «هم‌اندیشان…» جای گرفتند، در حالی که رییس‌شان (دکتر هویدا) در فهرست رقیب حضور داشت، در نهایت ۴ تن از پزشکان عمومی موفق به راهیابی به شورای‌عالی شدند که سه تن (دکتر هویدا، دکتر گلعلی‌زاده و دکتر کامیابی) در فهرست شورای هماهنگی حضور داشتند و نفر چهارم (دکتر طاهرخانی) خارج از این فهرست بود.
«پزشکان گیل» با تبریک انتخاب کلیه‌ی اعضای جدید به‌ویژه استاد دکتر برزیگر و نیز پزشکان عمومی منتخب، برای آنان در خدمت به جامعه‌ی پزشکی و ارتقای نظام سلامت آرزوی موفقیت می‌کند.

به نقل از «پزشکان گیل»، ش ۶۵، اسفند ۸۷


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.