وفاق نمایندگان انجمن پزشکان عمومی ایران با اعضای فرهیخته مجمع عمومی نظام پزشکی کشور

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

شورای هماهنگی انجمن های پزشکان عمومی کشور با انتشار وفاق‌نامه‌ای با اعضای مجمع عمومی نظام پزشکی کشور، مواضع خود را در این مجمع تشریح کرد:

شورای هماهنگی انجمن های پزشکان عمومی کشور به عنوان بزرگترین تشکل صنفی جامعه پزشکی با بیش از ۵۰ شعبه در گستره میهن اسلامی، هم داستان با تمامی گروه های پزشکی وظیفه خویش می داند در آستانه انتخابات شورای عالی نظام پزشکی کشور مواضع خود را اعلام نماید.
انجمن پزشکان عمومی ایران، بزرگترین دغدغه خود را اصلاح نظام سلامت و واخواهی منزلت جامعه پزشکی دانسته و با عنایت به تحقق فضای آزاد در اعتلای اراده جامعه پزشکی و به منظور یاری خردورزان گرامی مجمع عمومی نظام پزشکی در انتخاب برترین های فکری و عملی، طی یک روند دموکراتیک اقدام به معرفی ۵ نفر از همکاران خود نموده است. این شورا در هفتمین نشست ادواری خود که با حضور نمایندگان شعب انجمن از سراسر کشور و اکثریت پزشکان عمومی کاندیدای عضویت در شورای عالی برگزار شد توانست، علیرغم تفاوت های عمیق در نگرش ها و در شرایطی دشوار با بررسی سوابق کاندیداها فارغ از هر گونه سوگیری جناحی و با رجوع به آرای اعضای شورا و جمع کاندیداها، منتخبین خود را برگزیند.
انجمن پزشکان عمومی ایران از تمامی نمایندگان فهیم حاضر در مجمع عمومی نظام پزشکی کشور اعم از پزشکان عمومی، متخصصین، دندانپزشکان، آزمایشگاهیان، داروسازان، ماماها و کارشناسان پروانه دار انتظار دارد با در نظر گرفتن جایگاه پزشکان عمومی کشور در نظام سلامت به این نمایندگان رای دهند و با این انتخاب زمینه تعامل فزونتر در بین تمامی آحاد جامعه پزشکی را بیش از پیش فراهم کنند. ایمان داریم جز با همدلی و همفکری همه گروه ها و دلسوختگان جامعه پزشکی بهبود نظام سلامت میسر نخواهد شد.  این برگزیدگان عبارتند از:
۱- دکتر حسن هویدا            ۲-دکتر عباس کامیابی         ۳- دکتر شهریار خاقانی
۴-  دکتر عزت اله گل علیزاده                         ۵- دکتر ولی رستم زاده

با هم به ۵ اصل اخلاقی مندرج در مرامنامه آن ها تعمق می کنیم:
۱- وفاداری عملی به قانون نظام پزشکی و سیاست های کلان مصوب مجمع عمومی با ارائه یک برنامه کاربردی و استراتژیک.
۲- خودداری از هر گونه استیلای سیاسی بر منافع صنفی سازمان از یک طرف و تلاش در جهت جلب اعتماد حاکمیت با تعامل مثبت و سازنده از سوی دیگر.
۳- احترام عملی به شان و شعور رای دهندگان با گذشت از منافع شخصی و تخصیص وقت کافی در رسیدگی به امور صنفی.
۴- دوری جستن از چالش های روزمره در مسیر حرکت سازمان برای رسیدگی به مشکلات اساسی و فراگیرتر جامعه پزشکی و منزلت از دست رفته.
۵- آزاداندیشی و درک صحیح ضرورت های نوین نظام سلامت و شکست حلقه انحصار تصدی گری دولتی.

شورای هماهنگی انجمن های پزشکان عمومی به رغم کثرت جامعه پزشکان عمومی و عمق مشکلات این قشر فرهیخته و با سعه صدر در سهم خواهی، بدون توجه به گرایشات سیاسی و تنها براساس اصل شایسته سالاری نمایندگان خود را برگزیده است. انجمن ضمن احترام و اعتقاد واثق به توانمندی ها و همت والای سایر پزشکان عمومی داوطلب شورای عالی، به منظور انسجام و هماهنگی بیشتر، از همه عزیزان مجمع دعوت می نماید به این ۵ نفر نمایندگان شورای هماهنگی پزشکان عمومی برای عضویت در شورای عالی نظام پزشکی رای دهند.
اعضای محترم مجمع عمومی
بر همگان روشن است که همه بخش های جامعه پزشکی باید متناسب با جایگاه خود در سازمان نظام پزشکی حضور یابند. از این رو شورای هماهنگی انجمن های پزشکان عمومی سراسر کشور به عنوان نماینده بخش بزرگی از این جامعه انتظار دارد شما عزیزان با در نظر گرفتن جایگاه پزشک عمومی به منتخبین آنان رای دهید. بهبود نظام سلامت کشور جز با همکاری، همفکری و همدلی همه ما میسر نمی شود.
رای دادن به نمایندگان پزشک عمومی آغازی  است برای ایجاد یک شورای عالی منسجم، یکپارچه، فعال، کوشا، پویا و کاری.

شورای هماهنگی انجمن های پزشکان عمومی کشور
۱۵ اسفند ۸۷


1 دیدگاه

sonia massoumi · مارس 5, 2009 در 8:14 ق.ظ

امیدوارم همکاران محترم پزشک عمومی بالاترین آرا را جهت ورود به شورای عالی نظام پزشکی به دست آورده ودر آنجا از حقوق حقه پزشکان عمومی دفاع نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.