بهترین انتخاب/ دکتر محمدحسین شهدی‌نژاد

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

۲۷shahdinejad-21 دی‌ماه روز انتخابات نظام پزشکی است. در این روز تعدادی از همکاران داوطلب عضویت در
هیات مدیره‌ی نظام پزشکی برای ادای دین خود به جامعه‌ی پزشکی برای یک دوره‌ی چهارساله انتخاب می‌شوند.
فارغ از این‌که چه افرادی در این روز حایز اکثریت آرا می‌شوند و ترکیب هیات مدیره‌های نظام پزشکی در سطح کشور چگونه رقم خواهد خورد، ذکر چند نکته در این خصوص خالی از لطف نخواهد بود.
اولاً: این‌که تعدادی از همکاران در این زمانه‌ی دغدغه‌های گوناگون، برای انتخاب داوطلب شده‌اند تا با صرف وقت گران‌بهای خویش در اصلاح امور جامعه‌ی پزشکی مشارکت و تلاش کنند خود جای بسی تقدیر و سپاس دارد.
ثانیاً: آیا این کاندیداها الزاماً بهترین‌های جامعه‌ی پزشکی شهرستان خود هستند؟ ممکن است این‌گونه نباشد. اما چرا بسیاری از پزشکان عالی‌مقام و خوش‌نام، با توان بسیاری که دارند، اغلب تمایلی به مشارکت و همراهی در این مهم ندارند، نکته‌ای بسیار حایز اهمیت است که باید توسط هیات مدیره‌ی منتخب برای دوره‌های بعدی علت‌یابی، اصلاح و پی‌گیری شود (البته اگر دوستان منتخب از ورود رقبای جدی نهراسند).
ثالثاً: این‌که جامعه‌ی رای‌دهندگان و انتخاب‌شوندگان چون همگی از جامعه‌ی شریف پزشکی‌اند- که صد البته و بی‌تردید از بهترین‌های زمانه‌ی خویش‌اند که توانستند به افتخار پزشک بودن دست یابند- نکته‌ای است که این انتخابات را از دیگر انتخابات مشابه متمایز می‌کند.
این‌جانب بر این باورم که جامعه‌ی پزشکان به‌دلیل صدرالذکر دارای میزان درک لازم و شناخت کافی از مسایل اجتماعی پیرامون خویش هستند و تصور این‌که بتوان آنان را به‌صورت گروهی به حرکت درآورد و وادار به اطاعت کورکورانه کرد تا به‌اصطلاح از رهبر گروه پیروی کنند امری دور از ذهن و بسیار بعید است.
در این میان آن‌چه بیش از دیگر موارد اهمیت دارد انتخاب شدن گروهی از داوطلبین عضویت در هیات مدیره‌ی نظام پزشکی توسط اکثریت قاطع پزشکان است. پس تردید نکنیم اگر این انتخابات مورد استقبال جامعه‌ی محترم پزشکی قرار گیرد بدون شک کسانی که منتخب خواهند شد- اعم از عمومی و متخصص- چون پشتوانه‌ی رای اکثریت جامعه‌ی فرهیخته‌ی پزشکان را دارند بی‌تردید «بهترین انتخاب» خواهند بود.
بنابراین از تمامی همکاران ارجمند صمیمانه و فروتنانه دعوت می‌کنم تا در این انتخابات مشارکت جدی و فعال داشته باشند.
به امید دستیابی جامعه‌ی محترم و مقدس پزشکی به افتخار، اقتدار و اعتباری درخور و شایسته علم و جایگاه خویش.
دکتر محمدحسین شهدی‌نژاد
عضو انجمن پزشکان عمومی رشت
نامزد انتخابات نظام پزشکی شهرستان رشت


1 دیدگاه

دکتر اندیشه · ژانویه 11, 2009 در 4:13 ب.ظ

با سپاس
هر چند با نظر دکتر شهدی نژاد موافقم
ولی خواهش من اینست که فقط به همکاران عمومی رای دهیم شاید امید اندکی به اصلاح نظام فعلی و بهبود وضعیت درآمد ها
ایجاد شود و توزیع ناعادلانه ی درآمد ها اصلاح گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.