بیانیه‌ی انجمن دانش‌آموختگان پزشکی عمومی ایران در رابطه با رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات سازمان نظام پزشکی

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

daneshamookhtegan3انجمن دانش‌آموختگان پزشکی عمومی ایران با صدور بیانیه‌ای به رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات سازمان نظام پزشکی اعتراض کرد و خواستار رسیدگی مجدد به این موارد شد. متن این بیانیه که به انجمن پزشکان عمومی رشت فرستاده شده به‌شرح زیر است:
متاسفانه مطلع شدیم که تعدادی از نامزدهای انتخابات نظام پزشکی رد صلاحیت شدند. در بین رد صلاحیت شدگان نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی، دو عضو شورای‌عالی نظام پزشکی، برخی روسای نظام پزشکی شهرستانها (دو، سه‌ دوره‌ی اخیر) و جمعی از پزشکان جوان وجود دارد. از آن‌جایی که برابر قانون مراجع رسیدگی به صلاحیتها مشخص شده و از طرفی دیگر رد صلاحیت باید به استناد قانون بوده و کتباً بایستی به کاندیداها اعلام گردد. بنابراین انتظار می‌رود برابر قانون با همکاران رفتار گردد. مضافاً سازمان نظام پزشکی، سازمان مردم‌نهاد بوده و اعضای آن تا زمانی که عضو آن سازمان هستند میتوانند در تمام ارکان آن حضور داشته، انتخاب کنند و یا انتخاب شوند و تشخیص صلاحیت افراد در NGOها با خود این سازمانها و برابر اساسنامه‌ی آن است.
امید است مسوولین محترم با سعه‌ی صدر و رسیدگی مجدد، از تضییع حقوق مدنی و صنفی افراد مذکور جلوگیری کنند و از همه‌ی کاندیداهای انتخابات نظام ¬پزشکی و نیز از ریاست محترم سازمان که دفاع از حقوق پزشکان وظیفه‌ی اصلی ایشان است، میخواهیم که با مذاکره‌ی موثر و تعامل با مراجع ذی‌ربط اقدام لازم و ضروری را تسریع فرمایند.
انجمن دانش‌آموختگان پزشکی عمومی ایران
۱۰ دی‌ماه ۱۳۸۷


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.