گفت‌وگو با دکتر حمید اخوین، رییس انجمن پزشکان عمومی رشت/ از همین حالا برنده‌ایم

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

akhavein-1رفتار انتخاباتی انجمن را در این انتخابات چگونه ارزیابی می‌کنید؟
ما سیاست به خرج ندادیم، ولی حرفه‌ای، اخلاقی و شفاف عمل کردیم. حرفه‌ای به این معنی که از حدود ۵/۱ ماه پیش از همه‌ی فعالان صنفی دعوت کردیم در انتخابات ثبت‌نام کنند، از همان وقت شروع به شناسایی نیروهای صاحب‌نظر و خوش‌فکر در امور صنفی کردیم، جلسات منظم برای همسو کردن نقطه‌نظرات و علایق گرایش‌های مختلف انجمن پزشکان عمومی برگزار کردیم و تماس‌های مرتب با گروه‌های مختلف تخصصی برای ارایه‌ی فهرست ائتلافی داشتیم؛ اخلاقی به‌معنای فراهم آوردن فضایی مطلوب در نشستی صمیمانه با پزشکان عمومی برای ارایه‌ی همه‌ی نظرات اعم از کاندیداها و غیرکاندیداها و به‌ویژه پیشکسوتان؛ و شفاف به این دلیل که صادقانه لیست کاندیداهای منتخب خود را اعلام کردیم.
ولی در فهرست انتخاباتی انجمن اسمی از همکاران متخصص نیست.
ما به این همکاران «نه» نگفتیم. از همان اول مصاحبه کردیم و از لزوم ائتلاف با پزشکان متخصص گفتیم. با ریاست محترم نظام پزشکی، جناب دکتر برزیگر، تماس گرفتیم و بر لزوم فهرست مشترک پزشکان عمومی و متخصص تاکید کردیم. در تماس‌های مستقیم با چهره‌های شناخته ‌شده‌ی متخصصین بر علاقه‌‌ی خود مبنی بر اتفاق نظر و ارایه‌ی فهرست مشترک پافشاری کردیم. حتی وقتی از گوشه و کنار خبر تهیه‌ی فهرست انتخاباتی همکاران متخصص را شنیدیم، اعلام کردیم حاضریم هر اندازه که آن‌ها در فهرست خود برای نامزدهای منتخب انجمن جا بگذارند ما نیز به همان نسبت اسامی پزشکان متخصص را اعلام کنیم. تنها درخواست ما هم این بود که نظر انجمن را در مورد پزشکان عمومی‌ای که در فهرست خود می‌گذارند لحاظ ‌کنند. ولی پاسخ مثبتی نشنیدیم. حتی به نشست انتخاباتی مجمع انجمن‌های تخصصی در نظام پزشکی دعوت نشدیم. در نتیجه همکارانی را در فهرست انجمن پزشکان عمومی قرار دادیم که متخصص امور صنفی هستند، یعنی با تجربه‌ی سال‌ها فعالیت مفید و موثر صنفی به میدان آمده و درک و تحلیل خوبی از مناسبات پیچیده‌ و آشفته‌ی نظام سلامت دارند.
ولی این انتخاب، تلقی دوقطبی «عمومی- متخصص» را در شهرستان رشت ایجاد نمی‌کند؟
شاید این‌طور باشد، ولی از همه‌ی همکاران می‌خواهم توجه کنند که این راه را ما انتخاب نکردیم. هیچ‌یک از کاندیداهای ما، چه آن‌ها که در هیات مدیره‌های قبلی نظام پزشکی حضور داشتند و چه همکاران جدید، چنین گرایشی ندارند. دوستانی که در هیات مدیره بودند، می‌دانند که ما در جلسات، چه دوره‌ی قبل که من بودم و چه دوره‌ی فعلی که دکتر جوزی و سایر دوستان بودند، کوچک‌ترین مشکلی در این مورد نداشتیم. من هنوز هم واقعاً نمی‌توانم رفتار دوستان طرف مقابل را تحلیل کنم.
چه‌قدر به پیروزی در این انتخابات امیدوارید؟
انتخابات جنگ نیست، ولی یک بازی جدی است و همه سعی دارند در این بازی برنده شوند. اگر قواعد بازی را درست رعایت کنیم و صادقانه عمل کنیم، بازی زیبا (به‌قول فوتبالی‌ها: Fair play) و «برد- برد» می‌شود. ما به‌عنوان انجمن پزشکان عمومی رشت، نتیجه‌ی انتخابات هر چه باشد، از هم‌اکنون برنده‌‌ایم. دیدگاه‌ها و گرایش‌های مختلفی در پزشکان عمومی رشت وجود داشت که هیات مدیره‌ی انجمن تا حد زیادی با تاکید و تکیه بر وجوه مشترک این دیدگاه‌ها، آن‌ها را به هم نزدیک کرده و از این راه در جهت تحکیم جایگاه انجمن گام بزرگی برداشته است. فهرست نهایی انجمن نشانه‌ای از این توافق و تفاهم است. با این توضیح، هر تعداد از دوستانی که از این فهرست به هیات مدیره‌ی نظام پزشکی راه یابند ارایه دهنده‌ی دیدگاه‌های توافق شده و کارشناسی شده‌ی انجمن پزشکان عمومی رشت خواهند بود. بی‌شک در نهایت برآیندی از فهرست‌های مختلف به هیات مدیره راه خواهد یافت، ولی ما بیشتر از بردن، به پیامی که این فهرست به دوستان‌مان می‌دهد امیدواریم: این‌‌که پزشکان عمومی فارغ از هر گرایش، اهداف و دغدغه‌های مشترک دارند. پیام دوم این فهرست هم این است که ما قابل حذف نیستیم و امیدوارم که این پیام به همه رسیده باشد.
درباره‌ی حضور دکتر برزیگر به‌عنوان تنها پزشک متخصص این فهرست هم بفرمایید.
دکتر برزیگر شخصیت ویژه‌ای است که علاقه‌‌ی ایشان به حضور در مجامع صنفی ستودنی است. ایشان دغدغه‌های پزشکان عمومی را درک می‌کند و حداقل در ۸ سال گذشته منشاء بسیاری از برکات برای جامعه‌ی پزشکی بوده‌ و به‌عنوان فردی شجاع، توانا و متعهد در پی‌گیری خواست‌های صنفی شناخته‌ شده ‌است. همین ساختمان فعلی نظام پزشکی رشت که خانه‌ی مشترک همه‌ی ماست، در درجه‌ی نخست حاصل زحمات ایشان است‌. ایشان علاوه بر این‌که شخصیتی مورد احترام تمام گروه‌های پزشکی است، در محافل اجتماعی و سیاسی و مراکز مهم تصمیم‌گیری استان نیز شناخته شده است و همچنین با مقبولیت بالایی که در مجامع پزشکی سطح کشور دارد، بی‌شک می‌تواند مجدداً در شورای‌عالی نظام پزشکی کشور حضور یابد.
و حرف آخر …
حضور در انتخابات، استفاده از هر ۱۰ حق انتخاب و پرهیز از لیست‌های ناقص یا تک‌رای.


1 دیدگاه

zahra abbasi · ژانویه 11, 2009 در 7:05 ق.ظ

brai shoma va hamkaran mohtarametan arezooi movafaghiiat mikonim .

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.