انجمن پزشکان عمومی رشت در نامه ای خطاب به ریاست کمسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار دخالت مستقیم ایشان در احقاق حق پزشکان نسخه نویس و افزایش تعرفه ویزیت متناسب با نرخ تورم شد.

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

ریاست محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس
استاد معزز جناب آقای دکتر نوبخت
همانطور که مستحضرید تعرفه‌های مربوط به بخش ویزیت بخش خصوصی در سال‌های گذشته همواره رشدی کمتر از نرخ تورم رسمی کشور را تجربه کرده است. چه در سال‌های طرح تحول که بودجه‌های بخش درمان افزایش چشمگیری پیدا کرد و متعاقب آن حق‌العلاج بخش‌های بیمارستانی اعم از ضرایب جراحی و بیهوشی بعضا چند برابر شد متاسفانه شاهد رشد اندک تعرفه خدمات سرپایی از جمله ویزیت بودیم که در دو سال اخیر به علت شرایط خاص کشور و تجربه تورم دو رقمی متاسفانه شاهد رشد تعرفه ویزیت به میزان کمتر از ۱۰ درصد هستیم. علی رغم این اجحاف چند ساله زمزمه‌هایی در جریان است که امسال نیز قرار است بیشترین افزایش برای بخش هتلینگ و حق فنی خدمات ارائه شده در نظر گرفته شود و باز هم ویزیت و پزشکان نسخه‌نویس باید منتظر اجحاف جدیدی از سوی وزارت بهداشت باشند.
جناب آقای دکتر نوبخت پزشکان نسخه‌نویس خصوصا پزشکان عمومی از یک سو تحت فشار لابی‌های حاکم بر وزارت بهداشت هرروز محدودیت‌های حرفه‌ای جدیدی را تجربه می‌کنند و از سوی دیگر بیمه‌ها نیز با بدعهدی های خود بیشترین فشار را به اقتصاد درحال فروپاشی مطب و درمانگاه‌های عمومی وارد می نمایند و عدم افزایش متناسب تعرفه با تورم موجود نیز می‌تواند تیر خلاصی به پیکر در حال احتضار طب عمومی باشد. لذا از حضرتعالی به عنوان نماینده مردم انتظار داریم و ضمن دخالت موثر در بحث تعرفه، اجازه ندهید حق طب عمومی و سایر پزشکان نسخه نویس چون سنوات گذشته ضایع گردد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.