نامه‌ی سرگشاده‌ی مجمع انجمن‌های پزشکی فارس درباره‌ی رد صلاحیت گسترده‌ در انتخابات نظام پزشکی شیراز

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

logo-farsنامه سرگشاده مجمع انجمن‌های پزشکی ایران شاخه فارس پیرامون رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات سازمان نظام پزشکی شیراز
فریاد خود را به مناسبت تقارن ایام سوگواری ماه محرم، با اتکا به پیام انسان‌ساز سرور آزادگان جهان مولا امام حسین (ع) آغاز‌می کنیم.
«ان الحیات عقیدهُ و جهاد»
به‌راستی زندگی چیزی نیست جز ایمان و عقیده و مبارزه در راه آن.
نمایندگان بیش از سی انجمن پزشکی استان فارس یک‌دل و یک‌زبان و با یک صدا اعتراض شدید خود را به رد صلاحیت گسترده نامزدهای نمایندگی هیات مدیره سازمان نظام پزشکی شیراز در سال ۱۳۸۷ اعلام ‌می‌دارند.
پرسش ما از اعضای محترم هیات نظارت بر انتخابات شیراز این است که به‌راستی چه پیش آمده؟ چه شده؟ و چه اتفاقی در شیراز رخ داده که در حالی که نماینده هیات مرکزی نظارت در تهران میزان رد صلاحیت شده‌ها را در کشور بسیار محدود و انگشت‌شمار و در حد فقط یک درصد اعلام کرده و ۹۹ درصد نامزدها را صالح ‌می‌داند، در شهر ما این آمار به رقم وحشتناک و باور نکردنی ۲۰ درصد (۱۷ نفر از ۸۶ نفر) منتج شده است!!؟
در میان افراد رد صلاحیت شده، شخصیت‌هایی وجود دارند که سال‌هاست در زمره صالح‌ترین، اصیل‌ترین، امین‌ترین، مومن‌ترین و نجیب‌ترین افراد جامعه پزشکی شهر و دیار ما به‌شمار ‌می‌آیند.
رییس هشت ساله نظام پزشکی شیراز، عضو شورای‌عالی نظام پزشکی کشور، رییس و نایب رییس انجمن پزشکان عمومی فارس، استاد مسلم بسیاری از پزشکان شیراز و عضو سی ساله هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ۱۲ سال عضویت در هیات مدیره نظام پزشکی شیراز و امین جامعه پزشکی شهر، رییس هیات مدیره انجمن رادیولوژی فارس و عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران، دبیر هیات مدیره انجمن زنان و زایمان، نایب رییس انجمن دندانپزشکی فارس، و بسیاری دیگر . . .
به‌راستی چه شده است؟ و در این چهار سال چه گناه و خطایی صورت گرفته که به یک‌باره ۵ نفر از اعضای هیات مدیره فعلی نظام پزشکی شیراز که در دوره قبل پس از تایید صلاحیت توسط همین هیات نظارت فعلی که در دوره پیش هم حضور داشتند و با رای قاطع جامعه پزشکی شیراز و به‌عنوان نمایندگان امین آن‌ها انتخاب شدند، ناگهان با عنوان‌های ناباورانه عدم التزام به اسلام و یا عدم اعتقاد به قانون اساسی یا نداشتن حسن شهرت از گردونه انتخابات به خارج رانده ‌می‌شوند!؟؟
در صدر رد صلاحیت شدگان چهره‌ای وجود دارد که متاسفانه چهار سال پیش هم با همین عنوان از سوی همین اعضای فعلی نظارت در شیراز رد صلاحیت شد که خوشبختانه با رای دوراندیشانه هیات مرکزی نظارت، ادعاهای هیات شیراز مردود اعلام شد. همین شخص به‌عنوان نماینده اول شیراز و با رکورد بیشترین آرا در سطح کشور وارد نظام پزشکی شیراز شد و این انسان وارسته و مسلمان واقعی با بیشترین آرا در میان نمایندگان نظام پزشکی سراسر کشور یعنی مجمع عمومی نظام پزشکی همراه با استاد دکتر سیادتی با رای اول به عضویت شورای عالی نظام پزشکی کشور درآمد و باعث عزت و آبروی جامعه پزشکی فارس در پایتخت میهن اسلامی شد.
اتهام دور از انصاف و تعجب‌آور عدم التزام عملی به اسلام برای رییس هشت ساله هیات مدیره نظام پزشکی شیراز و نفر اول برگزیده شورای‌عالی نظام پزشکی کشور توهینی است آشکار نه‌تنها به افکار جامعه پزشکی شیراز بلکه هتاکی به شرف جامعه پزشکی کشور به‌شمار ‌می‌رود.
به‌یاد ‌می‌آوریم که در اول شهریور سال ۱۳۷۹ و در روز پزشک جناب آقای دکتر احمد نجابت رییس وقت نظام پزشکی شیراز و نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای‌عالی نظام پزشکی آن زمان که امروز مشاور وزیر بهداشت و درمان و ریاست عالی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی کشور را به‌عهده دارد در حالی که دست همین فرد را در دستان خود ‌می‌فشرد و بوسه بر پیشانی و گونه او ‌می‌زد وی را به عنوان پزشک نمونه استان به همگان معرفی کرد.
حال چه شده و چه گناهی مرتکب شده که دو دوره متوالی مهر ناروای نامسلمانی بر پیشانی وی زده‌ می‌شود؟
انسانی که احدی در شهر و دیار ما دیگر در دیانت و انسانیت او شک و تردیدی ندارد. مبارزه او و خانواده‌اش و برادر بزرگوارش که شهید راه انقلاب اسلامی است در راه اسلام و جهاد برای عقیده و ایمان با پیروی از خط امام حسین (ع) سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با شکنجه توسط دژخیمان ساواک، در زندان‌های ستم‌شاهی به جرم پخش و تکثیر اطلاعیه‌های امام خمینی آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد . . . وقتی عنوان عدم التزام عملی به اسلام را افرادی به او‌ می‌زنند که شاید تعدادی از آن‌ها آن زمان کودکی و یا زندگی آرام خود را ‌می‌گذراندند، آن‌گاه است که عرق شرم بر پیشانی همه ما جاری ‌می‌شود!!
نمایندگان واقعی جامعه پزشکی شیراز و فارس در انجمن‌های پزشکی با صدای بلند و اعتراض شدید، خواهان اعاده حیثیت از تمامی نمایندگان خود بوده و از وزیر محترم بهداشت و درمان و معاون ایشان در هیات مرکزی نظارت و ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز که همه آن‌ها از چهره‌های نامی و شناخته شده شیراز هستند و از وضعیت اکثر افراد رد صلاحیت شده شناخت و آشنایی وافر و کافی دارند مصرانه درخواست ‌می‌کنیم که با اصلاح این هتاکی آشکار و توهین ناروا، بیش از این آبروی جامعه پزشکی شهرمان را در خطر نیندازند و شبهه باورنکردنی طرح مسایلی غیر از مسایل جامعه پزشکی را در این میان در اذهان عمومی متبادر ننمایند.

مجمع انجمن‌های پزشکی ایران
شاخه فارس

نشانی: شیراز- مجمع انجمن‌های پزشکی فارس- صندوق پستی ۳۳۷۵-۷۱۳۴۵


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.