نگاهی به عملکرد بیمه دی در قرارداد بیمه تکمیلی خانواده معظم شهدا و ایثارگران

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

طرحی برای جبران!

همین چند سال قبل بود که تشت رسوایی بیمه دی در قرارداد بازنشستگان تامین اجتماعی به زمین خورد و هزاران نفر از بازنشستگان این سازمان که جزو ضعیف ترین اقشار جامعه می باشند موفق به دریافت صورتحساب های خسارت درمان خود نشدند، خاطره تلخ عملکرد این شرکت بیمه در ضایع کردن حقوق مردم و خصوصا بازنشستگان در ذهن‌ها به جا مانده بود تا اینکه مهرماه سال گذشته خبر انعقاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی خانواده معظم شهدا و ایثارگران با این شرکت به اطلاع ما رسید.
برای چندین سال شرکت بیمه ایران مشغول ارائه خدمات بیمه به این قشر مهم و قابل احترام جامعه بود ولی ظاهراً بنیاد شهید و امور ایثارگران تصمیم جدیدی در این خصوص گرفته و این قرارداد را به بیمه کم تجربه ای سپرد که هنوز خاطرات عملکرد ضعیف آن در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی در خاطره ها مانده بود.
به‌هرحال بیمه دی از مهر ۹۶ که برنده این مناقصه شد به سختی شروع به تهیه سازوکار اجرایی آن نمود و اقدام به  بستن قرارداد با مراکز ی کرد که قبلا طرف قرارداد بیمه ایران بودند و یک سال کاربه سختی پیش رفت .
با پایان مدت یک سال قرارداد در مهر ۹۷ ظاهرا مسئولین بنیاد که از عملکرد این شرکت راضی بودند(بر عکس  مردم و مراکز طرف قرارداد ) این قرارداد را به مدت یک سال دیگر تمدید نمودند و این شرکت نیز از طریق یک کانال تلگرامی مراکز طرف قرارداد را دعوت نمود که اگر متقاضی تمدید قرارداد می باشند در یک لینک اعلامی ثبت نام نمایند که این کار توسط اکثر مراکز انجام شد و تعدادی از مراکز هم که به جهت فیلترینگ تلگرام به این رسانه دسترسی نداشتند واز این پروسه جا ماندند، بعد از این ثبت درخواست اولیه متاسفانه حدود دو ماه گذشت و هیچ قراردادی تمدید نشد، به جز موارد خاص!
تماس های مکرر همکاران با اعضای هیئت مدیره انجمن در خصوص پاسخ های مبهم این شرکت در مورد تسویه بدهکاری هایش  و همینطور تمدید قرارداد ،ما را بر آن داشت که به اتفاق اعضای هیئت مدیره در دفتر این شرکت حاضر شده و در خصوص عملکرد مبهم این شرکت در پرداخت خسارت و همینطور تمدید قرارداد با مدیریت آن گفت و گو کنیم.
نتایج مذاکرات: در خصوص تاخیر پرداخت های هشت ماهه این شرکت به پزشکان طرف قرارداد( تا تاریخ نگارش این متن یعنی بیستم آذر )علت را عدم پرداخت حق بیمه توسط بنیاد مطرح نمودند و اعلام کردند به محض پرداخت حق بیمه معوقه ،خسارات را پرداخت خواهد  شد!
در خصوص بلاتکلیفی دوماهه برای تمدید نیز عنوان نمودند که سیاست شرکت در سطح کشور حذف پزشکان عمومی از چرخه قرارداد درمان است و دلیل آن هم هزینه‌های اضافه در بخش های تخصصی عنوان کردند! ولی ظاهراً چون زورشان به آنها نمی رسد با پزشکان عمومی لغو قرارداد می کنند و در خصوص انعقاد قرارداد گزینشی با بعضی از پزشکان عمومی نیز توضیح قابل قبولی ارائه نکردند.
ما به عنوان اعضای هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی رشت که وظیفه دفاع از حقوق صنفی همکاران خود را داریم لازم می‌دانیم  که چند نکته را متذکر شویم.
اول: انتقاد به سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای انتخاب شرکت ضعیفی با عملکردهای اشتباه گذشته برای ارائه خدمات به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و هرچند که این شرکت در مناقصه قیمت اقتصادی تر ارائه کند اما سوابق ضعیف آن در گذشته و عملکرد ضعیف تر آن در قرارداد سال قبل (تاخیر هشت ماهه مطالبات پزشکان) جای هیچگونه دفاعی ندارد.
دوم: عملکرد اشتباه این شرکت در خصوص ایجاد کانال اطلاع رسانی از طریق یک رسانه فیلتر شده.
سوم: برخورد گزینشی در تمدید قراردادهای پزشکان و مراکز درمانی که جا دارد موضوع به مراکز و سازمانهای نظارتی ارجاع تا دقیقا دلایل انتخاب و رانت داده شده به بعضی از مراکز و اشخاص در این حوزه مشخص گردد

چهارم درخواست از سازمان نظام پزشکی به  عنوان یک نهاد صنفی جهت ورود به این مساله و اتخاذ تدابیر لازم برای برخورد با این اقدام مغرضانه بیمه دی و دفاع از حقوق پزشکان عمومی و سایر پزشکان و مراکز درمانی که مورد ظلم این شرکت واقع شدند

و در پایان نیز از همه همکاران محترم درخواست داریم تا اطلاع ثانوی به جهت بی احترامی که این شرکت نسبت به جامعه پزشکان عمومی داشتند از خرید هرگونه بیمه نامه از این شرکت به هر نحو خودداری نمایند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.