اعتراض رییس انجمن پزشکان عمومی به کاهش دریافتی پزشکان خانواده‌ی روستایی

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

سایت انجمن پزشکان عمومی رشت: به‌دنبال اعلام متمم تفاهم‌نامه‌ی سطح یک روستاییان و عشایر برای سال ۱۳۹۳ که با محاسبه‌ی جمعیت تحت پوشش پزشکان بر مبنای جمعیت تحت پوشش بیمه‌ی روستایی، باعث کاهش دریافتی پزشکان خانواده‌ی روستایی ‌شده بود، رییس انجمن پزشکان عمومی ایران، طی نامه‌ی ۹۳/۱۱/۷ به وزیر بهداشت، خواستار تجدید نظر در این متمم شد.
دکتر عباس کامیابی در این نامه با اشاره به نامه‌ی ۹۳/۸/۱۷ خود به معاون کل و قائم‌مقام وزیر، با برشمردن پیامدهای منفی این تصمیم، آمادگی انجمن را برای ارایه‌ی نظرات کار‌شناسی در این‌باره اعلام کرد:

جناب آقای دکتر هاشمی
مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
با سلام و احترام
پیرو درخواست قبلی این انجمن به شماره ۳۵۵/۹۳/پ ع مورخه ۹۳/۸/۱۷ (نامه پیوست) و مطالب ارائه شده در همایش علمی جامع پزشکان عمومی کشور در مورخه ۹۳/۱۱/۱، ضمن قدردانی مجدد از بهبود سرانه پرداختی به همکاران پزشک خانواده روستایی که مسلما بر ماندگاری و جذب آنان در این مناطق موثر خواهد بود، به استحضار می‌رساند متمم اخیر تفاهمنامه سطح یک روستائیان و عشایر عملا مقصود جنابعالی را در اطمینان بخشی به پزشکان خانواده و ثبات خدمات، مخدوش و سهم سرانه پزشکان خانواده را ۱% کاهش داده است.
علاوه بر این همان‌گونه که در مذاکرات حضوری به استحضار رسید، نحوه محاسبه جدید پرداخت به پزشکان با تلفیقی از جمعیت تحت پوشش بیمه شده روستایی و تعیین فرانشیز ۲۰% برای سایر بیمه شدگان، عملا میزان دریافتی همکاران را تحت تاثیر جدی قرار داده و برخوردی ناعادلانه را بین گروه‌های جمعیتی ساکن در این مناطق که با منویات و سیاست‌های کلان نظام سلامت منافات دارد موجب خواهد گردید و نگاه سلامت‌نگر به جمعیت سایر بیمه‌شدگان کم‌رنگ خواهد شد. ضمنا توازن دریافتی پزشکان خانواده روستایی و شهری نیز دگرگون شده و بر ترغیب پزشکان برای مهاجرت به سمت شهر‌ها موثر خواهد بود.
با عنایت به مفاد پیش‌گفت، دستور بررسی و تجدید نظر در متمم مذکور مزید امتنان است و این انجمن نیز آمادگی خود را برای ارائه نظرات کار‌شناسی اعلام می‌نماید.


1 دیدگاه

Ali · فوریه 3, 2015 در 12:12 ب.ظ

کاملا با شما موافقم.ضمنا فکر می کنم می بایست یکی از اهداف طرح تحول سلامت کاهش معقول فاصله درآمد پزشکان عمومی و متخصص بوده باشد که در عمل این اتفاق نه تنها نیفتاده بلکه به طور جشمگیری افزایش یافته.یعنی در عمل این طرح جیزی حدود ۵۰۰ % به نفع پزشکان متخصص بیمارستانی تمام شده است.پیشنهاد اینجانب افزایش معقول سرانه جمعیتی پزشکان خانواده و ضمنا پا فشاری مستمر بر اقماری کردن مناطق روستایی البته با حفظ اشل حقوقی ۳۰ روز در ماه می باشد. با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.