گردهمایی انجمن‌های پزشکان عمومی برگزار شد

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

IMG_0229-300x224گردهمایی انجمن‌های پزشکان عمومی کشور با حضور وزیر بهداشت، رییس کل و معاونان سازمان نظام پزشکی، رییس، نایب رییس و چند تن از اعضای شورای‌عالی نظام پزشکی و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در روزهای ۱۱ و ۱۲ مهر برگزار شد.
در این گردهمایی که در سه نشست جداگانه با شرکت حدود ۸۰ نفر از روسا و نمایندگان انجمن‌های پزشکان عمومی سراسر کشور در مجتمع آدینه‌ی تهران برگزار شد، اعضای هیات رییسه‌ی مجمع عمومی نظام پزشکی و چند تن از روسای انجمن‌های تخصصی گروه پزشکی نیز حضور داشتند.
نخستین نشست صبح پنج‌شنبه ۱۱ مهر با سخنرانی دکتر عباس کامیابی (رییس انجمن پزشکان عمومی ایران) آغاز شد و پس از وی سخنرانان میهمان دکتر عبدالرضا عزیزی (رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی)، دکتر علیرضا زالی (رییس کل سازمان نظام پزشکی) و دکتر اسماعیل ایدنی (رییس شورای‌عالی نظام پزشکی) نظرات خود را درباره‌ی مسایل مختلف نظام سلامت و نقش و جایگاه پزشکان عمومی در آن بیان کردند.

IMG_0239
در ادامه‌ی این نشست، سخنرانان فوق با شرکت در نشست پرسش و پاسخ ضمن شنیدن نظرات پزشکان عمومی به پرسش‌های آنان در زمینه‌های مختلف پاسخ گفتند.

IMG_0245
دومین نشست در عصر پنج‌شنبه به کمیته‌های تخصصی انجمن پزشکان عمومی ایران اختصاص داشت که طی آن پزشکان حاضر با حضور در شش کمیته‌ی «تشکیلات و توسعه»، «ارتباطات و رسانه»، «پزشک خانواده»، «آموزش و پژوهش»، «درمان اعتیاد» و «پزشکان شاغل در وزارت بهداشت و واحدهای تابعه» مسایل مربوط به این بخش‌ها را بررسی و درباره‌ی آن‌ها تبادل نظر کردند.
آخرین نشست گردهمایی انجمن‌های پزشکان عمومی صبح جمعه ۱۲ مهر خود شامل دو بخش بود که در بخش نخست دکتر حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با حضور در نشست پس از شنیدن نظرات چند تن از حاضران در موضوعاتی چون اجرای طرح پزشک خانواده‌ی شهری در استان‌های فارس و مازندران، اجرای دستورالعمل توانمندسازی علمی و حرفه‌ای طب عمومی، موقعیت پزشکان عمومی شاغل در وزارت بهداشت و… طی سخنانی نظرات خود را درباره‌ی اوضاع فعلی نظام سلامت، مشکلات پیش رو، اولویت‌های وزارت بهداشت و… بیان کرد.

IMG_0262
در بخش دوم نشست جمعه مسوولان کمیته‌های شش‌گانه‌ی انجمن گزارشی از فعالیت‌های هر کمیته و نشست عصر پنج‌شنبه ارایه کردند و در ادامه حاضران درباره‌ی این گزارش‌ها و راهکارهای انجمن درباره‌ی مسایل طرح شده بحث و اظهار نظر کردند.
نشست دو روزه‌ی نمایندگان انجمن‌های پزشکان عمومی ساعت ۱۵ روز جمعه با صدور قطع‌نامه‌ای پایان یافت.
مشروح گزارش این نشست طی امروز و فردا در خبرهای تکمیلی منتشر خواهد شد.

به نقل از سایت ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی

نظر شما


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.