انتخابات نظام پزشکی و اشارتی و بشارتی به پزشکان عمومی!/ دکتر بهمن مشفقی

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

در پیش بودن انتخابات سرنوشت‌ساز نظام پزشکی ایران و اهمیت و ضرورت شرکت هر چه بیشتر پزشکان و به‌خصوص همکاران عزیز پزشک عمومی در این انتخابات همه‌ی کسانی را که به سربلندی و منزلت این قشر شریف توجه دارند بر آن داشته است که نکاتی ضروری و بااهمیت را در خصوص پزشکان عمومی بر زبان بیاورند تا شاید این به حاشیه رانده شدن محترمانه و نامحسوس پزشکان عمومی آنان را متوجه سازد که به خود بیایند و با شرکت موثر در انتخابات نظام پزشکی ایران نقش فعالی در مراکز تصمصم‌گیری آن داشته باشند.

در شماره‌ی ۶۰ نشریه‌ی «طبیب» آذرماه جاری چند تن از اعضای محترم سازمان نظام پزشکی ایران در خصوص لزوم شرکت فعال و کارساز پزشکان عمومی در انتخابات نظام پزشکی اشاره‌ای داشتند که در این‌جا گزیده‌ای از سخنان‌شان نقل می‌شود:

جناب آقای دکتر محمدرضا نوروزی دبیر شورای‌عالی نظام پزشکی فرمودند: «به‌نظر من از مواردی که در سازمان نظام پزشکی مورد غفلت واقع شده است بحث پزشکان عمومی است. این قشر از جامعه‌ی پزشکی به علل مختلف هنوز نتوانسته‌اند حقوق حقه‌ی خود را به دست بیاورند. در جامعه‌ی کنونی ما یک پزشک متخصص و یا جراح می‌تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد اما بزرگ‌ترین قشر جامعه یعنی پزشکان عمومی هنوز هم در گذراندن زندگی با مشگل روبرو هستند. یکی از مشکلات دیگر این جامعه (پزشکان عمومی) آن است که تعداد نمایندگان‌شان در گروه‌های تصمیم‌گیری کم است. از سوی دیگر در بررسی‌ها مشخص شد که این قشر در انتخابات نظام پزشکی نیز نسبت به تعدادشان حضور فعال ندارند. یکی از دلایل این حضور کم‌رنگ سرخوردگی و خستگی پزشکان عمومی از وضع فعلی است. اگر پتانسیل‌ها و نقشی که این قشر از جامعه می‌تواند در تصمیم گیری‌ها داشته باشد برای آنان روشن شود با انگیزه‌ی بیشتری در این انتخابات شرکت خواهند نمود.»

در همین شماره‌ی نشریه‌ی «طبیب» جناب آقای دکتر علی شکوری راد، عضو سابق شورای‌عالی نظام پزشکی ایران در خصوص نقش مهم پزشکان عمومی فرمودند:« اگر خواهان تحول در مدیریت نظام پزشکی هستیم باید این قشر مظلوم را پای صندوق‌های رای بیاوریم.»

همکاران عزیز! انتخابات نظام پزشکی در پیش است. به آن چون قطار و اتوبوس فرصت‌ساز نگاه کنیم که اگر به‌موقع سوار آن نشویم چه بسا قطار و اتوبوس بعدی فرصت‌سوز باشد!

سعی کنیم همه با هم با کنار گذاشتن اختلاف سلیقه‌ها به شکلی فعال و ثمربخش در انتخابات ۲۷ دی‌ماه نظام پزشکی شرکت کنیم!

دکتر بهمن مشفقی، پزشک عمومی

آذرماه ۱۳۸۷


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.