مجمع عمومی انجمن پزشکان عمومی رشت برگزار شد

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

پزشکان عمومی رشت به پیشواز انتخابات نظام ‌پزشکی رفتند
گزارش: دکتر رقیه حج‌فروش
عکس: مهراب جوزی
در آستانه‌ی انتخابات نظام پزشکی، مجمع عمومی سالانه‌ی انجمن پزشکان عمومی رشت روز جمعه ۲۷ بهمن ۹۱ با بیش از یک‌صد تن از اعضای انجمن و تنی چند از فعالان صنفی استان در هتل کادوس رشت برگزار شد.
در این مجمع ابتدا دکتر سونیا معصومی، رییس هیات مدیره‌ی انجمن پزشکان عمومی رشت، ضمن خوشامدگویی به میهمانان، بر اهمیت سازمان نظام پزشکی تاکید کرد و ضمن ابراز تاسف از رد صلاحیت برخی از اعضای فعال انجمن، همه‌ی پزشکان عمومی را به شرکت در انتخابات نظام پزشکی رشت فراخواند.


سپس دکتر انوش برزیگر، نایب رییس شورای‌عالی نظام پزشکی و جامعه‌ی متخصصان داخلی کشور و رییس نظام پزشکی رشت، نیز ضمن ابراز ناراحتی از عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیداهای انتخابات، اظهار امیدواری کرد از این همکاران در بخش‌های مختلف فعالیت‌های نظام پزشکی رشت استفاده شود. وی همچنین بر لزوم وجود عشق به فعالیت‌های جمعی به‌عنوان مهم‌ترین شرط برای حضور در این فعالیت‌ها تاکید کرد و با تقدیر از پزشکان عمومی حاضر در دوره‌ی فعلی نظام پزشکی رشت، همکاران را به حضور فعال در انتخابات و گزینش افراد شایسته برای ورود به هیات مدیره‌ی سازمان دعوت کرد.

در ادامه دکتر ابوالقاسم پیروزی رییس مجمع انجمن‌های گروه پزشکی استان گیلان، طی سخنانی برخی از شرایط انتخاب شوندگان را برشمرد و دکتر محمدکاظم پورکاظمی، رییس انجمن داروسازان، نیز ضمن ابراز نگرانی از عدم استقبال نیروهای جوان از فعالیت‌های صنفی، خواستار پیگیری و ریشه‌یابی این مساله از سوی کارشناسان صنفی انجمن پزشکان عمومی رشت شد.


در ادامه دکتر مسعود جوزی، دبیر انجمن پزشکان عمومی رشت، گزارشی از فعالیت سال گذشته‌ی انجمن ارایه کرد که از مهم‌ترین محورهای آن نقش موثر انجمن در برخورد منطقی و کارشناسانه با طرح‌های پزشک امین و پزشک خانواده‌ی شهری (۰۲)، حضور فعال اعضای انجمن در انتخابات هیات مدیره‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران، برگزاری همایش آبان‌ماه انجمن‌های پزشکان عمومی کشور در دهکده‌ی ساحلی بندر انزلی و نیز فعالیت‌های رسانه‌ای مستمر انجمن بود.
سپس دکتر آرش عصاری، خزانه‌دار انجمن، گزارش مالی سالانه را ارایه کرد و در ادامه دکتر حمید طهماسبی‌پور، عضو هیات مدیره‌ی انجمن رشت و هیات مدیره‌ی منتخب انجمن پزشکان عمومی ایران، با برشمردن نقش سازمان‌های صنفی به‌ویژه نظام پزشکی در نظام سلامت، چگونگی حضور انجمن پزشکان در این انتخابات پیش رو را تشریح کرد و همچنین با قدردانی از هیات مدیره‌ی دوره‌ی پیش نظام پزشکی رشت و به‌ویژه پزشکان عمومی عضو آن، ابراز امیدواری کرد که در سطح کشور نیز انجمن‌ پزشکان عمومی و نظام پزشکی این‌چنین فعال و مثبت عمل کنند.


برپایی «تریبون آزاد» بخش بعدی مجمع بود که از نامزدهای نظام پزشکی حاضر در جلسه دکتر بهراد ذاکری، دکتر محمدرضا پارسی، دکتر حمید اخوین، دکتر آرش عصاری، دکتر محمدحسین شهدی‌نژاد و دکتر سهراب باقری سوابق، اهداف و برنامه‌های انتخاباتی خود را برشمردند و همچنین دکتر عبدالله رمضانی و دکتر علی‌اصغر اشرف‌نژاد نظرات خود را در زمینه‌ی اهمیت مشارکت اجتماعی و معیارهای انتخاب نمایندگان شایسته و لزوم حضور فعال در انتخابات بیان کردند.


نکات ویژه:
– موسسه‌های «آفتاب فروزان آریا (آفا)»، «تصویربرداری نگاه» و «تصویربرداری سپهر» حامیان مالی برگزاری این مجمع بودند که موسسه‌ی تصویربرداری سپهر ۳ دستگاه گوشی و فشارسنج ژاپنی و ۴۰ دستگاه گلوکومتر کره‌ای هم به قید قرعه به شرکت ‌کنندگان مجمع هدیه کرد.
– اغلب نامزدهای پزشک عمومی انتخابات نظام پزشکی شهرستان رشت در مجمع حضور داشتند.
– دکتر مهران قسمتی‌زاده (رییس انجمن پزشکان عمومی لاهیجان و شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی گیلان)، دکتر فرزاد فرقان (رییس انجمن پزشکان عمومی و نظام پزشکی فومن و دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های گیلان)، دکتر رویا ایزدی (رییس انجمن پزشکان عمومی صومعه‌سرا)، دکتر نجات‌الدین دریاباری (رییس نظام پزشکی صومعه‌سرا) و دکتر عبدالله رمضانی (دبیر نظام پزشکی تالش) برخی دیگر از میهمانان ویژه‌ی مجمع بودند.
– از پزشکان پیش‌کسوت رشت دکتر محمدحسن صالحی و دکتر ایرج صدیقی حضور داشتند و جای برخی از بزرگان از جمله دکتر سیدحسن تائب و دکتر هدایت یزدانی به‌علت کسالت و دکتر محمدعلی فائق و دکتر محسن شریفی به‌ عللی چون مسافرت و… خالی بود.
– مجمع در ساعت یک بعدازظهر به پایان رسید و همکاران ناهار را در کنار هم صرف کردند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.