انتخابات انجمن پزشکان عمومی تایید شد، مبارک است!

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

p07

سایت ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران: همیشه که خبرها بد نمی‌شود؛ گاهی هم باید خبر خوب شنید و امیدوار شد. خبر تایید انتخابات انجمن پزشکان عمومی پس از ۷/۵ ماه را پریشب شنیده بودیم، اما نه که ترسیدیم بعد تکذیب شود، گفتیم صبر کنیم اول درسایت وزارت بهداشت منتشر شود! پس بی هیچ حرف پیش، ابتدا اصل خبر را که دیشب در وب‌دا منتشر شد، بخوانید:

وزارت بهداشت کلیت انتخابات انجمن پزشکان عمومی را تایید کرد
۹۱/۱۲/۲، وب‌دا: سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: کلیت برگزاری انتخابات انجمن پزشکان عمومی مورد تایید این وزارتخانه است. 
به گزارش وب‌دا، دکتر محمدحسن طریقت ضمن اعلام این خبر گفت: از نظر وزارت بهداشت کلیت انتخابات هیات رییسه انجمن پزشکان عمومی که با حضور اعضای مجمع عمومی این انجمن در سازمان نظام پزشکی برگزار شد مورد تایید است منتها بررسی صلاحیت‌های برخی از اعضای هیات رییسه جدید باید روال خود را طی کند.
وی با بیان اینکه پزشکان عمومی می‌توانند انتخابات را اعلام شده تصور نمایند، گفت: آنهایی که طبق قانون انتخاب شده‌اند ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم و مورد تایید وزارت بهداشت هستند مگر اینکه برخی از افراد از طرف نهاد‌های رسمی صلاحیت آن‌ها رد شده باشد.
گفتنی است: انتخابات هیات رییسه انجمن پزشکان عمومی ۲۳ تیرماه ۹۰ با حضور اعضای مجمع عمومی این انجمن در سازمان نظام پزشکی برگزار شد و بالغ بر ۱۱۵۰ پزشک عمومی در رای گیری شرکت کردند.
در این انتخابات ۱۱ نفر به عنوان اعضای جدید هیات رییسه انتخاب شدند اما پس از انتخابات، اعضای هیات رییسه سابق از نحوه برگزاری انتخابات و انتخاب اعضای جدید به کمیسیون تایید انتخابات معاونت آموزشی واقع در معاونت آموزشی وزارت بهداشت شکایت کرده بودند.

خوب، این اصل خبر؛ مبارک است! اما «رد صلاحیت پس از برگزاری انتخابات» هم که اصلاً در قانون انتخابات پیش‌بینی نشده است؛ پس بنا را بر این می‌گذاریم که منظور دکتر طریقت عزیز توجیه نهادهایی است که شاکیان انتخابات (رییس و نایب رییس سابق انجمن) به‌جای وزارت بهداشت «اشتباهاً» به آن‌ها شکایت برده بودند. شاید به‌همین خاطر است که دبیر امور کمیسیون انجمن‌های پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس گفته است «روی پرونده انتخابات انجمن پزشکان عمومی دارد کار می‌شود» و «به‌طور ضمنی احتمال تأیید نهایی وجود دارد»:

دبیر امور کمیسیون انجمن‌های پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس: 
نتایج انتخابات انجمن پزشکان عمومی بعد از انتخابات نظام پزشکی اعلام می‌شود
۲/۱۲/۹۱، خبرگزاری فارس: دبیر امور کمیسیون انجمن‌های پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد: انتخابات انجمن پزشکان عمومی که ۲۳ تیر برگزار شده بود هنوز به تأیید وزارت بهداشت نرسیده است اما احتمالاً هفته آینده نتایج نهایی آن اعلام می‌شود.
نادر ممتازمنش در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت ‌و‌ درمان فارس افزود: بر روی پرونده انتخابات انجمن پزشکان عمومی دارد کار می‌شود و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.
وی ادامه داد: آنچه که از نتایج بررسی به دست می‌آید این است که تا هفته آینده به نتیجه نهایی برای تایید انتخابات برسیم.
دبیر امور کمیسیون انجمن‌های پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای بررسی انتخابات انجمن پزشکان عمومی گفت: نظر قطعی و رسمی نسبت به نتیجه این بررسی‌ها نمی‌توانم بدهم اما به طور ضمنی احتمال تأیید نهایی وجود دارد.
ممتاز منش گفت: کمیسیون انجمن‌های پزشکی تأیید نهایی را اعلام می‌کند و بر اساس استعلام و نتایج بررسی‌ها ضمن تأیید انتخابات، افراد منتخب را معرفی کرده تا رئیس، دبیر و سایر اعضای انجمن مشخص شوند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا مطرح شدن اخباری مبنی بر تأیید انتخابات انجمن پزشکان عمومی در فضای نزدیک به برگزاری انتخابات نظام پزشکی مناسب است گفت: بنده به عنوان دبیر امور کمیسیون‌ها تمام تلاش خود را کردم تا در ماه‌های گذشته تکلیف انتخابات پزشکان عمومی مشخص شود اما متأسفانه تاکنون به نتیجه مناسب نرسیده‌ایم.

اخبار بیشتر درباره‌ی انتخابات ۲۳ تیرماه انجمن پزشکان عمومی ایران:
پیروزی قاطع ائتلاف فراگیر در انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران
دکتر هویدا از انتخابات انجمن شاکی است
پاسخ هیات رییسه‌ی انتخابات ۲۳ تیرماه به شبهات رییس انجمن: به اعضای انجمن احترام بگذارید!
منتخبان انجمن پزشکان عمومی ایران: سیاسی نیستیم!
چرا نتیجه‌ی انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران اعلام نشد؟
انجمن‌های پزشکان عمومی ایران در نشست گیلان: هیات مدیره‌‌ی منتخب آغاز به کار کند
از انجمن‌های پزشکان عمومی به هیات مدیره‌ی جدید: فعالیت خود را بلافاصله آغاز کنید!
دبیر امور کمیسیون انجمن‌های پزشکی وزارت بهداشت: نهادهای دیگر باید نتیجه‌ی انتخابات انجمن پزشکان عمومی را اعلام کنند
نتیجه‌ی انتخابات انجمن پزشکان عمومی تا پایان سال اعلام می‌شود


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.