رییس‌جمهور: در صورت عدم تجدیدنظر در رد صلاحیت‌ها، برگزاری انتخابات نظام پزشکی خلاف قانون است

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

 به‌دنبال نامه‌ی رییس مجمع عمومی نظام پزشکی کشور درباره‌ی روند رد صلاحیت‌ها در انتخابات این سازمان، محمود احمدی‌نژاد طی دستوری خطاب به سرپرست وزارت بهداشت و وزیر کشور اعلام کرد: «در صورتی که افرادی که بدون دلیل قانونی رد صلاحیت شده‌اند با تجدیدنظر احقاق حق نشوند، برگزاری انتخابات خلاف قانون و از نظر این‌جانب باطل است.»
رییس‌جمهور در این دستور ضمن تایید مفاد نامه‌ی دکتر بیژن گودرزی، تاکید کرد: «باید طبق قانون عمل شود و نظرات شخصی و گروهی و خارج از چارچوب قانون دخالتی نداشته باشد.»
به این ترتیب در فاصله‌ی ۹ روز تا برگزاری انتخابات نظام پزشکی، از آن‌جا که طبق قانون، اجرای این انتخابات برعهده‌ی وزارت بهداشت قرار دارد، برگزاری آن در موعد مقرر با ابهام مواجه شده است. این در حالی است که در واکنش به دستور فوق، رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی با بیان این‌که مراحل برگزاری انتخابات نظام پزشکی از جمله بررسی صلاحیت‌ها طبق قانون پیش رفته است، تاکید کرده است: «امکان تجدیدنظر در بررسی وضعیت رد صلاحیت‌شدگان این انتخابات وجود ندارد.»

به‌دنبال نامه‌ی‌ رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور
احمدی‌نژاد خواستار تجدیدنظر در روند تایید صلاحیت‌ها در انتخابات سازمان نظام پزشکی شد
۹۱/۱۱/۲۵، خبرگزاری فارس: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رییس‌جمهور به‌دنبال نامه‌ی رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور درباره‌ی عملکرد هیات‌های نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در روند رسیدگی به صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات هیات مدیره‌ی این سازمان، خواستار اصلاح این روند و تجدیدنظر درباره‌ی افرادی شد که بدون دلیل قانونی رد صلاحیت شده‌اند.
متن دستور محمود احمدی‌نژاد درباره‌ی نامه‌ی رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران به‌شرح زیر است:

باسمه تعالی
جناب آقای طریقت
جناب آقای نجار
مطلب صحیح است. باید طبق قانون عمل شود و نظرات شخصی و گروهی و خارج از چارچوب قانون دخالتی نداشته باشد. چنان‌چه روند اصلاح نشود و افرادی که بدون دلیل قانونی رد صلاحیت شده‌اند با تجدیدنظر احقاق حق نشوند، برگزاری انتخابات خلاف قانون و از نظر این‌جانب باطل است.

دکتر بیژن گودرزی، رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، در نامه‌ی خود خطاب به رییس‌جمهور آورده است:
خدمت برادر گرامی، جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد
ریاست جمهوری محبوب و محترم اسلامی ایران
با عرض سلام و تحیت
احتراماً، به استحضار می‌رساند که چندی است که مقدمات برگزاری انتخابات نظام پزشکی در حال اجرا می‌باشد، عملکرد هیات‌های نظارت بر انتخابات نظام پزشکی شهرستان‌ها، تهران بزرگ و هیات نظارت مرکزی در روند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات هیات مدیره سوالات و ابهامات فراوانی را برای جامعه‌ی پزشکی فراهم آورده است.
از آن جمله می‌توان به رد صلاحیت تعدادی از پزشکان اشاره نمود که در دوره‌های متوالی مورد اعتماد و وثوق جامعه پزشکی قرار گرفته‌اند و بار‌ها به‌عنوان رییس هیات مدیره‌ی شهرستان‌ها، عضو شورای‌عالی و حتی رییس کل سازمان نظام پزشکی انتخاب گردیده‌اند. بسیاری از ردشدگان از جمله اساتید شاغل در دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر نهادهای دولتی بوده و دارای سوابق انقلابی و از خادمین شناخته شده‌ی نظام جمهوری اسلامی می‌باشند. براساس قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های مربوطه، مراجع پنج‌گانه‌ی مورد استعلام در مورد این گروه از نامزد‌ها اعلام نظر نموده‌اند. در کمال تعجب با آن‌که پاسخ استعلامات مزبور حاکی از حسن سابقه‌ی برخی از این افراد بوده است، مع‌هذا مشخص نیست که هیات‌های نظارت بنا به کدام مستمسک قانونی ایشان را رد صلاحیت نموده‌اند. در حالی که دولت خدمتگزار از طریق تمهیدات مشروع و قانونی موجبات اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم می‌سازد، معلوم نیست که چرا با رد صلاحیت افراد شاخص و مورد وثوق جامعه‌ی پزشکی، موجبات دلسردی و عدم اعتماد در این جامعه‌ی فرهیخته فراهم می‌آید.
مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی به‌عنوان فراگیر‌ترین مرجع منتخب جامعه‌ی پزشکی از مقام منیع ریاست جمهوری تقاضا می‌نماید که با مرعی نمودن کلیه‌ی اقدامات قانونی و ملحوظ ساختن تمامی مقدورات، نسبت به اصلاح روند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات نظام پزشکی و عملکرد هیات‌های نظارت مرکزی، تهران و شهرستان‌ها دستور عاجل صادر فرمایند.
امید است به فضل الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) در تحقق اهداف بلند و رفیع انقلاب اسلامی ایران، پیروز، سرفراز و موفق باشید.
دکتر بیژن گودرزی
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

به‌رغم دستور صریح رییس‌جمهور
رییس هیات نظارت انتخابات نظام‌ پزشکی: امکان تجدیدنظر در وضعیت رد صلاحیت‌ شدگان وجود ندارد
۹۱/۱۱/۲۵، ایسنا: رییس هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره‌ی انتخابات نظام پزشکی با بیان این‌که مراحل برگزاری انتخابات نظام پزشکی شامل ثبت‌نام، بررسی صلاحیت‌ها و تبلیغات کاندیدا‌ها طبق قانون تاکنون پیش رفته است، تاکید کرد: «امکان تجدید نظر در بررسی وضعیت رد صلاحیت‌ شدگان این انتخابات وجود ندارد.»
دکتر مراد هاشم‌ زهی درباره‌ی نامه‌ی اخیر رییس‌جمهور گفت: «حدود سه روز است که تبلیغات کاندیداهای تایید صلاحیت شده آغاز شده است.»
وی با بیان این‌که برخی بدون بررسی چنین مسایلی را مطرح می‌کنند، افزود: «اکنون در مرحله‌ی تبلیغات کاندیدا‌ها قرار داریم. این‌که صلاحیت افرادی که بعضاً مدنظر است تایید شود، خلاف قانون است. باز هم تاکید می‌کنم، کار‌ها قانونی پیش رفته و جای چنین بحث‌هایی نیست.»
رییس هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره‌ی انتخابات نظام پزشکی گفت: «در هیات نظارت هفت نفر صلاحیت کاندیدا‌ها را بررسی کرده‌اند که سه نفر از آن‌ها به‌صورت غیرمستقیم نماینده‌ی رییس‌جمهور بوده‌اند، دو نفر از وزارت بهداشت و یک نفر از وزارت کشور بود، بنابراین توصیه‌های رییس‌جمهور مدنظرشان بوده است و در مجموع به روند قانونی انتخابات عمل شده است.»
هاشم‌ زهی تصریح کرد: «شبیه چنین نامه‌ای را از دفتر ریاست جمهوری به دفتر بررسی صلاحیت‌ها نیز داشتیم و این نامه را در حضور اعضا ذکر کردیم. ما نیز محترمانه به این نامه پاسخ دادیم که باید مراحل انتخابات طبق قوانین مربوطه و با رعایت حقوق مردم و پزشکان پیش رود.»
این در حالی است که رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور در نامه‌ای به رییس‌جمهور تقاضا کرده بود که با مرعی کردن کلیه‌ی اقدامات قانونی و ملحوظ ساختن تمامی مقدورات، جهت اصلاح روند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات نظام پزشکی و عملکرد هیات‌های نظارت مرکزی، تهران و شهرستان‌ها دستور عاجل صادر شود که در پی این نامه، احمدی‌نژاد نیز در نامه‌ای به وزیر کشور و سرپرست وزارت بهداشت خواستار اصلاح این روند و تجدیدنظر درباره‌ی افرادی شد که بدون دلیل قانونی ردصلاحیت شده‌اند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.