پزشکان گیلانی در نامه به رییس دانشگاه: تا طرح ۰۲ اصلاح نشود، در آن شرکت نمی‌کنیم!

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

  ۴۱۸  پزشک گیلانی از شهرستان‌های رشت، لاهیجان، صومعه‌سرا، فومن، بندر انزلی و شفت در نامه‌ای به رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تاکید کردند از نام‌نویسی در نسخه‌ی ۰۲ طرح پزشک خانواده‌ی شهری خودداری خواهند کرد.

امضا کنندگان این نامه با بیان «اعتقاد راسخ به مبانی نظام سلامت مبتنی بر طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع»، دستورالعمل ۰۲ را «بسیار شتابزده و بدون توجه به زیرساخت‌های لازم برای استقرار نظام سلامت مبتنی بر نظام ارجاع و پزشک خانواده» دانستند و از دکتر حسن بهبودی خواستند تا رفع نواقص و ابهامات این دستورالعمل، اجرای آن را در این استان به‌تعویق اندازد.

متن کامل این نامه را که به کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و استانداری گیلان نیز رونوشت شده، در زیر می‌خوانید:

جناب آقای دکتر حسن بهبودی
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی گیلان
با سلام و احترام
این‌جانبان امضاکنندگان زیر، پزشکان عمومی شهرستان … ضمن احساس مسوولیت حرفه‌ای در قبال سلامتی همشهریان و مردم کشورمان و با اعتقاد راسخ به مبانی نظام سلامت مبتنی بر طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، با اطلاع کامل از مفاد «دستورالعمل اجرایی پزشک خانواده و نظام ارجاع– نسخه‌ی ۰۲»، اعلام می‌کنیم که این دستورالعمل بسیار شتابزده و بدون توجه به زیرساخت‌های لازم برای استقرار نظام سلامت مبتنی بر نظام ارجاع و پزشک خانواده و بدون توجه به نظرات کار‌شناسی نمایندگان صنفی جامعه‌ی پزشکی تهیه شده است. از این‌رو آن را روشی مناسب برای ایحاد تحول در نظام سلامت کشور نمی‌دانیم و به‌منظور رفع نواقص و ابهامات خواهان بازنگری آن در فضایی کار‌شناسانه و در جمعی متشکل از تمامی نهادهای تصمیم‌گیر و همچنین با حضور نمایندگان جامعه‌ی پزشکی به‌ویژه انجمن پزشکان عمومی، سازمان نظام پزشکی و دیگر انجمن‌های علمی گروه پزشکی هستیم. بنابراین تا آن زمان از نام‌نویسی در این طرح به‌عنوان «پزشک خانواده» خودداری می‌کنیم و از آن مقام محترم نیز انتظار داریم تا رفع نواقص و ابهامات این دستورالعمل، اجرای آن را در این استان به‌تعویق اندازند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.