بیانیه‌ی انجمن‌های عضو ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی دریاره‌ی انتخابات ۲۳ تیرماه انجمن پزشکان عمومی ایران

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

در فاصله‌ی چهار روز تا برگزاری انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران، انجمن‌های عضو «ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران» با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از پزشکان عمومی سراسر کشور به حضور در این انتخابات، آنان را به پشتیبانی از نامزدهای ائتلاف فراگیر فراخواندند.
متن این بیانیه که به‌امضای انجمن‌های پزشکان عمومی شهرهای آباده، اصفهان، اقلید، بم، بهشهر، پاکدشت، تنکابن، جهرم، جیرفت، رشت، زرند، ساری، سبزوار، سیرجان، شیراز، صومعه‌سرا، فومن، فیروزآباد (و میمند)، کرمان، کرمانشاه، لاهیجان (و سیاهکل، آستانه و کیاشهر)، مرودشت، میانه، نور، نوشهر و یزد، انجمن هومیوپاتی ایران، انجمن تالاسمی ایران، انجمن علمی طب سوزنی ایران، کانون پزشکان محله (تهران) و جمعی از پزشکان شاغل در سازمان تامین اجتماعی، سازمان انتقال خون و بیمارستان‏های خصوصی رسیده و دیروز در ویژه‌نامه‌ی انتخاباتی «ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران» منتشر شده، به‌شرح زیر است:

اینک که پس از ۸ سال و با گذر از فراز و نشیب فراوان موقعیتی فراهم شده است که پزشکان عمومی کشور نقش خود را در انتخاب نمایندگان صنفی خود ادا کنند، اینک که توانایی و اعتبار بزرگ‌ترین گروه پزشکی کشور برای بروز تغییرات مثبت در معرض قضاوت جامعه‌ی پزشکی و مسوولین قرار گرفته است، اکنون که همه‌ی دلسوزان صنفی با وجود تفاوت در نگرش‌ها، به‏‌منظور تقویت تشکیلات علمی و صنفی خویش متحد شده‏‌اند، وقت آن است که با درک حساسیت‏‌های کنونی، به ارزش انجمنی مقتدر و متکی به رای تمامی پزشکان عمومی پی برده و ضرورت حضوری پرمعنا در تغییری بزرگ را به کلیه‌ی همکاران توصیه کنیم.
سال‌هاست که جامعه‌ی پزشکان عمومی کشور به‏‌دلیل حضوری کم‌‏رنگ در عرصه‌های تاثیرگذار نظام سلامت کشور، از محرومیت و واپس‏‌زدگی عمیق در رنج است؛ سال‌هاست که این همکاران فرهیخته از حضور نمایندگانی دلسوز، رنج‏‌کشیده و آگاه در عرصه‏‌های صنفی محروم بوده‏‌اند؛ مدتی مدید است بی‌تفاوتی و فرسودگی شغلی این جامعه بر کاهش منزلت و معیشت آنان دامن زده است؛ و اینک فرصتی فراهم است که وظیفه‌ی دفاع از حقوق خویش را با حرکتی خودجوش و مستمر سازماندهی کنیم که کمترین نتیجه‌ی آن تقویت اعتمادی درونی و اتحادی انگیزه‏‌بخش خواهد بود.
بدون تردید آشکار شدن اتحادی فراگیر نه‏‌تنها در پدید آمدن انجمنی برخاسته از اراده‌ی تمامی پزشکان عمومی کشور موثر خواهد بود، بلکه در برخورد با چالش‌های پیش رو نیز می‏‌تواند نوید‏دهنده‌ی مشروعیت و کارآیی افزون‌تری باشد. آگاه باشیم که مشارکت حداکثری پزشکان عمومی در جریان انتخابات در متناسب‌سازی ترکیب انجمن با واقعیت‌های صنفی، اجتماعی، علمی و اقتصادی اثرگذار بوده و احتمال سوگیری‌های غیرصنفی را کاهش می‌دهد؛ منطقی که در ترکیب ائتلاف فراگیر به‌حد امکان در نظر گرفته شده است.
انجمن‌های حامی ائتلاف فراگیر با اعتقاد به همگرایی پدید آمده برآن‌اند تا با حضور فعال اعضای خود در این انتخابات، زمینه را برای جذب سایر جریان‌ها و تشکل‌ها و پیشگیری از رقابت‌های بدون ریشه مساعد سازند. از این‌رو، این ائتلاف موفق شده است در مدتی کوتاه و با حضوری هماهنگ و دارای برنامه و مشی مشخص، نگاه حکیمانه‌ی جامعه‏‌ی پزشکی و مسوول را به امکان ارزیابی رفتار و عملکرد خویش در جریان انتخابات و پس از آن معطوف سازد. این رفتار شفاف و کم‏‌نظیر، سایر تشکل‌ها و کاندیداها را ترغیب می‏‌کند با پیوستن به این نگرش، زمینه را برای حضوری صادقانه و پدید آمدن تشکیلاتی حداکثری و مقتدر فراهم آورند. امید است که این آغاز با همراهی یکایک همکاران فهیم به سرانجامی در خور جامعه‏‌ی پزشکان عمومی کشور رهنمون شود.

برگرفته از سایت ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی



0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.