نمایندگان جامعه‌ی پزشکی: در اجرای پزشک خانواده‌ی شهری شتاب نکنید!

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

نمایندگان جامعه‌ی پزشکی در نشست مشترک با مسوولان وزارت بهداشت ضمن تاکید بر عدم شتاب در اجرای طرح پزشک خانواده‌ی شهری، بالا بودن سرانه‌ی جمعیت تحت پوشش پزشکان، اشکالات نظام پرداخت و تعرفه‌ی ناکافی سرانه را از جمله مشکلات این طرح برشمردند.
به گزارش منبع خبری سایت ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی کشور، در این نشست که سه‌شنبه ۶ تیر ۹۱ به‌دعوت وزارت بهداشت و با حضور نمایندگان شورای‌عالی و مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در محل این وزارت‌خانه تشکیل شد، از اعضای شورای‌عالی نظام پزشکی دکتر زالی قائم‌مقام رییس کل سازمان، دکتر کامیابی و دکتر گل‌علیزاده به‌نمایندگی از سوی جامعه‌ی پزشکان عمومی، دکتر صاحب‌الزمانی به‌نمایندگی از سوی جامعه‌ی آزمایشگاهیان، خانم زنده‌زبان به‌نمایندگی از سوی جامعه‌ی مامایی و همچنین اعضای هیات رییسه‌ی مجمع عمومی نظام پزشکی دکتر گودرزی، دکتر اسپید، دکتر آقازاده و دکتر تدین حضور داشتند. در این نشست دکتر امامی رضوی معاون درمان، دکتر مصداقی‌نیا معاون بهداشتی، دکتر شریعتی رییس ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده و دکتر آقاجانی مدیرکل دفتر وزارتی نیز نمایندگان وزارت بهداشت بودند.
در ابتدای نشست دکتر آقاجانی ضمن اشاره به ضرورت همگرایی بیشتر مسوولان اجرایی و نمایندگان صنفی جامعه‌ی پزشکی در اجرای برنامه‌ی پزشک خانواده، خواستار همکاری شورای‌عالی نظام پزشکی در این زمینه شد. سپس نمایندگان صنفی جامعه‌ی پزشکی دیدگاه‌های خود درباره‌ی طرح پزشک خانواده‌ی شهری را بیان کردند. از جمله نمایندگان پزشکان عمومی ضمن تاکید بر عدم شتاب در اجرای این طرح، بالا بودن سرانه‌ی جمعیت تحت پوشش پزشکان، اشکالات نظام پرداخت، تعرفه‌ی ناکافی سرانه و برخی دیگر از مسایل اجتماعی و فرهنگی را از جمله مشکلات اجرایی این طرح اعلام کردند. در این نشست همچنین بیانیه‌ی ۳۰ انجمن پزشکان عمومی سراسر کشور درباره‌ی طرح پزشک خانواده‌ی شهری توزیع شد و فرازهایی از آن مورد تاکید قرار گرفت.
در ادامه مسوولان وزارت بهداشت نیز توضیحات و توجیهاتی در مورد مسایل فوق ارایه کردند و در نهایت به‌دلیل ناکافی بودن وقت جلسه، مقرر شد جلسه‌ی بعدی برای بیان کلیه‌ی دیدگاه‌ها و ورود به جزییان تحلیلی این برنامه با زمان بیشتری توسط دکتر مصداقی‌نیا تعیین و مجدداً از همکاران و نمایندگان صنوف مختلف پزشکی برای ارایه‌ی نظرات کارشناسی و طرح توافقات حاصله در ستاد اجرایی کشوری دعوت شود.

برگرفته از سایت ائتلاف فراگیر پزشکان


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.