۲۸ انجمن در پاسخ به هیات مدیره‌ی مرکزی: انتخابات در دستور جلسه باشد!

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

۹۱/۳/۱۰– ۲۸ انجمن عضو «ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران» در پاسخ به دعوت‌نامه‌ی انجمن مرکزی، خواستار گنجاندن «تعیین زمان و نحوه‌ی برگزاری انتخابات» در دستور کار نشست هیات مدیره‌ی مرکزی با روسای شعب شدند. این در حالی است که در دعوت‌نامه‌ی فوق بدون هیچ گونه اشاره به لغو انتخابات ۲۹ اردیبهشت یا تاریخ جدید انتخابات، تنها دستور جلسه‌ی این نشست که گویا قرار است ۲۶ خرداد برگزار شود، «بحث و تبادل نظر در مورد مسایل جاری انجمن» معین شده است.
متن این نامه که به‌امضای انجمن‌های پزشکان عمومی شهرهای آباده، اصفهان، اقلید، بم، بهشهر، پاکدشت، تنکابن، جهرم، جیرفت، رشت، زرند، ساری، سبزوار، سیرجان، شیراز، صومعه‌سرا، فسا، فومن، فیروزآباد (و میمند)، کرمان، کرمانشاه، گرگان، لاهیجان (و سیاهکل، آستانه و کیاشهر)، مرودشت، میانه، نور، نوشهر و یزد رسیده و به دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت بهداشت و بازرس انجمن نیز رونوشت شده، بدین ‌شرح است:

جناب آقای دکتر هویدا
ریاست محترم انجمن پزشکان عمومی ایران
با سلام و احترام
بازگشت به نامه‌ی شماره ۴۹/۱۰/۹۱/ع پ مورخ ۹۱/۳/۱۷ دایر به دعوت روسای شعب به تشکیل جلسه‌ای برای بحث و تبادل نظر در مورد مسایل جاری انجمن، بدین‌وسیله هیات مدیره‌ی شعب امضاکننده‌ی زیر، مواردی را به منظور تنویر موضوع به اطلاع می‌رسانند:
•    در آخرین جلسه‌ی رسمی مجمع عمومی یعنی بالاترین نهاد تصمیم‌گیری انجمن، برگزاری انتخابات هیات مدیره‌ی مرکزی به عنوان عاجل‌ترین وظیفه‌ی هیات مدیره به تصویب رسید و از آن زمان تاکنون نیز چندین بار کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین تعداد زیادی از شعب انجمن، اجرای این امر را به هیات مدیره‌ی محترم تذکر داده‌اند؛ اما متاسفانه آن هیات با توسل به شیوه‌های گوناگون از این وظیفه‌ی مهم تشکیلاتی خود سر باز زده است.
•    سابقه‌ی نشست‌های پیشین هیات مدیره‌ی مرکزی و سایر شعب نشان داده است که طرح مسایل فرعی همیشه سبب شده است که تعیین تکلیف انتخابات هیات مدیره در حاشیه قرار گرفته و برگزاری آن مقدور نشود. تاخیر چندین ساله در برگزاری این انتخابات و اقدام عجیب و غیرموجه هیات مدیره‌ی مرکزی در لغو انتخابات در تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال جاری که بدون هماهنگی با شعب و حتی مراجع نظارتی انتخابات انجام شد، بدگمانی‌ها را در مورد نبود اراده‌ی هیات مدیره‌ی مرکزی بر برگزاری این انتخابات دامن زده است.
•    در دستور جلسه‌ی ارسالی نیز بدون توجه به تمایل همگانی به برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات، اساساً به این موضوع اشاره نشده و به‌طور مبهم عبارت “مسایل جاری” انجمن گنجانده شده است.
با توجه به موارد بالا و با اعتقاد به این‌که در شرایط حساس کنونی حضور یک انجمن قوی در معادلات نظام سلامت کشور بسیار بااهمیت است، شعب امضاکننده‌ی زیر مهم‌ترین و عاجل ترین وظیفه‌ی انجمن را برگزاری انتخابات دانسته و از این رو مقتضی است «تعیین زمان و نحوه‌ی برگزاری انتخابات» در دستور کار قرار گرفته تا با پرهیز از  پرداختن به هر گونه مساله‌ی حاشیه‌ای، شرایط برای بازسازی اعتماد و وفاق در انجمن فراهم شود. بدیهی است با پاسخ مثبت شما و هیات مدیره‌ی محترم و اعلام به شعب، زمینه‌ی برگزاری این نشست با حضور نمایندگان شعب سراسر کشور میسر خواهد شد.

به‌نقل از سایت ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.