خبر فوری: انتخابات انجمن پزشکان عمومی لغو شد!

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

کمتر از سه روز مانده به انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران، هیات مدیره‌ی انجمن مرکزی در اقدامی غیرمنتظره این انتخابات را لغو کرد.
در حالی که پس از چند روز اختلاف نظر و مکاتبه بین کمیسیون انجمن‌های وزارت بهداشت و هیات مدیره‌ی انجمن مرکزی بر سر مکان برگزاری انتخابات، این کمیسیون ظهر دیروز سرانجام موافقت خود را با برگزاری انتخابات در مکان و زمان مقرر اعلام کرد، این بار هیات مدیره‌ی انجمن که همزمان تشکیل جلسه داده بود، اعلام کرد انتخابات را به‌تعویق انداخته است.
خبر لغو انتخابات ضمن انتشار در سایت انجمن بلافاصله به شهرستان‌ها فکس و برای برخی از پزشکان پیامک شد و امروز نیز طی اطلاعیه‌ای در روزنامه‌ی اطلاعات منتشر شد.
انتشار این خبر در تهران و شهرستان‌ها موج گسترده‌ای از مخالفت‌ها را برانگیخت تا جایی که بلافاصله چند تن از روسای انجمن‌های شهرستانی و نمایندگان «ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران» علاوه بر اعتراض تلفنی به هیات مدیره و بازرس انجمن، به تهران سفر کردند ولی رایزنی ها و مذاکرات به‌عمل آمده نتیجه نداد و هیات مدیره‌ی مرکزی پس از جلسه ای در ظهر امروز، در نهایت ساعت ۳ عصر اعلام کرد که از تصمیم خود مبنی بر لغو انتخابات برنخواهد گشت.
گفتنی است مخالفت کمیسیون انجمن‌ها با برگزاری انتخابات در سازمان نظام پزشکی با این استدلال که محل برگزاری کوچک و فاقد ظرفیت کافی برای حضور پزشکان شرکت کننده در انتخابات است، ۵ اردیبهشت‌ماه ابلاغ شده و حتی روز ۲۳ اردیبهشت در نامه‌ی دیگری تالار امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای برگزاری انتخابات پیشنهاد شده بود. ولی هیات مدیره‌ی مرکزی ترجیح داد برای دادن پاسخ تا سه روز مانده به انتخابات صبر کند و در زمانی که تمام بلیت‌ها برای سفر به تهران و حضور در این انتخابات تهیه شده است، در نهایت بهانه‌ی لغو انتخابات را «مداخلات غیراصولی» کمیسیون اعلام کند و وعده‌ی برگزاری «انتخاباتی آزاد و فراگیر و به‌دور از هرگونه دخالت‌های غیرقانونی» دهد! این در حالی است که ۷ سال از برگزاری آخرین انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران می‌گذرد و اگرچه دوره‌ی فعالیت هیات مدیره‌ی انجمن‌ها قانوناً سه سال است، در این مدت هر بار به بهانه‌ای این انتخابات به‌تعویق افتاده است.
«ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران» ضمن انتقاد شدید به این اقدام ناموجه هیات مدیره‌ی مرکزی، به‌زودی مواضع خود و نیز اخبار تفصیلی وقایع اخیر را به‌اطلاع همکاران محترم خواهد رساند.

منبع: ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران


1 دیدگاه

یک همکار · می 16, 2012 در 11:38 ب.ظ

خوبه این نشون می‌ده هیبت‌مون حسابی گرفتدشون! اما گذشته از شوخی واقعا تاسف برانگیز است که جمعی به‌ظاهر فرهیخته توانایی پذیرش خرد جمعی را ندارد و به‌جای مبارزه‌ی هوشمندانه، از روش‌های نخ‌نما شده و دور از شان برای پیشبرد جاه‌طلبی‌ها و دیکتاتور منشی‌ خود سود می‌جوید

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.