ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران اعلام موجودیت کرد

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

در آستانه‌ی انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران و با صدور بیانیه‌ی مشترکی از سوی ۲۹ شعبه‌ی این انجمن، «ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران» اعلام موجودیت کرد. این در حالی است که پس از ۷ سال از برگزاری انتخابات پیشین انجمن پزشکان عمومی ایران، قرار است انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت ۹۱ در محل سازمان نظام پزشکی تهران برگزار شود.
چنان‌که در سایت «ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران» (faragirmd.com) آمده است، تا کنون علاوه بر انجمن‌های پزشکان عمومی شهرهای آباده، ارومیه، اصفهان، اقلید، بم، بهشهر، پاکدشت، تنکابن، جهرم، جیرفت، رشت، زرند، ساری، سبزوار، سیرجان، شیراز، صومعه‌سرا، فسا، فومن، فیروزآباد (و میمند)، کرمان، کرمانشاه، گرگان، لاهیجان (و سیاهکل، آستانه و کیاشهر)، مرودشت، میانه، نور، نوشهر و یزد، انجمن علمی طب سوزنی ایران و انجمن هومیوپاتی ایران نیز حمایت خود را از نامزدهای پیشنهادی این ائتلاف اعلام کرده‌اند.
قرار است نامزدهای ائتلاف فراگیر روز ۲۰ اردیبهشت در همین سایت معرفی شوند. در این روز همچنین دلیل انتخاب این نامزدها و چگونگی انتخاب آنان (منطق ائتلاف) نیز توضیح داده خواهد شد.
در بخش «درباره‌ی ما»ی سایت ائتلاف فراگیر در معرفی آن آمده است:
«ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران» برآمده از همت گروهی از فعالان جامعه‌ی پزشکی عمومی است که در ستوه از تضییع جایگاه خویش گرد هم آمده‌اند تا در قالب گروهی منسجم و همفکر با نقد منصفانه‌ی نظام سلامت کشور و ارایه‌ی پیشنهادهایی چاره‌ساز، نقش تاریخی خود را در بهبود مناسبات آن ادا کنند. تلاش این ائتلاف شناخت محرومیت‌های ساختاریافته و ارایه‌ی راهکارهای مناسب و اطمینان‌بخش برای خروج از جوّ بی‌اعتمادی و بی‌تفاوتی موجود در جمع پزشکان عمومی و در نهایت پدید آوردن انسجامی اثربخش به‌منظور رسیدن به اهداف مشترک است. بدیهی است اولین گام برای دستیابی به این همبستگی، سازماندهی تشکیلاتی برخاسته از اراده‌ی جمعی همکاران پزشک عمومی است که در قالب «انجمن پزشکان عمومی ایران» نمایان خواهد شد. «ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران» در این راستا با حضور فعال در مجمع عمومی و انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ «انجمن پزشکان عمومی ایران»، ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی، به‌گونه‌ای شفاف مرام و روش خود را در معرض داوری همکاران قرار خواهد داد.


6 دیدگاه

بهمن · می 8, 2012 در 4:19 ب.ظ

پیرامون انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران.
آنچه بعد از مطالعه ی خبرائتلاف انجمن های پزشکان عمومی ایران به ذهن من پزشک عمومی رسید عبارت است از:
۱-ابرازخوشحالی از این کوشش وهمدلی.
۲-تنها به دلخوشی اکتفاء نکردن واینکه باید حواس همکاران جمع باشد که خوش درخشیدن این ائتلاف درآستانه ی انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران چه به اهداف مورد نظردست بیابیم وچه دست نیابیم دولت(ائتلاف) مستعجلی نباشد که بعد ازانتخابات حاجی حاجی را کجا ببیند؟ راه مکه! وبه تدریج این کوشش وهمکاری نم بگیرد وبارکارها به دوش یک یا دوانجمن گذاشته شود.
موفقیت این کوشش ها وقتی تضمین می شود که با تک تک اعضای انجمن ارتباط مستمر وصمیمی وثمربخش برقرارشود وازاین پس با مرکزیت انجمن ارتباط سلیقه ای وتک روانه نداشته باشیم ودرهرمسئله ای اعضای انجمن در شهرستانها را طرف مشورت قراردهیم ومشکلات ومسایل صنف وحرفه ی خودرا با آنها درمیان بگذاریم وپاسخ گو باشیم.
لاهیجان- بهمن مشفقی-پزشک عمومی.

بهمن · می 11, 2012 در 11:30 ق.ظ

لزوم شرکت درانتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران وسخن افلاطون!
درپیش بودن انتخابات سرنوشت سازانجمن پزشکان عمومی ایران واهمیت وضرورت هرچه بیشترپزشکان عمومی دراین انتخابات مرا برآن داشته است که برای همبستگی وسربلندی ومنزلت هرچه بیشتراین قشرشریف نکته ای ضروری وبا اهمیت را یاد آوری نمایم تا شاید این محترمانه ودوراز انصافانه ونامحسوس به حاشیه رانده شدن پزشکان عمومی ما را متوجه سازد که به خود بیاییم وبا شرکت موثردرانتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران نقش موثروفعالی درمراکزتصمیم گیری داشته باشیم.درغیراین صورت گفته ی افلاتون در رساله ی جمهوری دراین مورد هم به حقیقت خواهد پیوست که : ” تو یی که درانتخابات شرکت نمی کنی لیاقتت همین است که کوچک تر ازتوبرای تو تصمیم بگیرد و برتو فرمان براند!”
هرپزشک عمومی وظیفه دارد پزشک عمومی دیگررا به شرکت دراین انتخابات تشویق و ترغیب نماید.
جمعه ۲۹اردیبهشت ما جاری را فراموش نکنیم وبا شرکت خود درانتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران همبستگی ی خود را نشان دهیم.
لاهیجان- بهمن مشفقی-پزشک عمومی.

دکتر مرضیه مصدقی · می 11, 2012 در 5:07 ب.ظ

با
اتحاد وهمدلی صمیمانه شاید سریعتر به خواسته های قانونی خود برسیم واز این اشفته بازار که برعلیه پزشکان عمومی است نجات یابیم

دکتر مسعود جوانبخت · می 13, 2012 در 8:53 ق.ظ

با سلام ای کاش ۲۰ نفر علاقمند مثل جناب دکتر مشفقی داشتیم. به راستی با شان پزشکان عمومی باید انجمنی پویا و کارشناس و منظم داشته باشیم. زمان را از دست ندهیم.

    بهمن · می 19, 2012 در 10:59 ق.ظ

    آقای دکترجوانبخت عزیز! شما لطف دارید. من جز انجام وظیفه و احساس تعهد وکوشش در تحقق منزلت پزشک عمومی به جایگاه شایسته اش به چیزی نمی اندیشم.شاد وموفق باشید

فاطمه نجف زاده · جولای 4, 2012 در 2:33 ق.ظ

با اتحاد حقوق تضعیع شده خود را احیاء کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.