دکتر حسن بهبودی: با اجرای «پزشک امین» مخالف‌ایم

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

۹۰/۱۰/۱۹، سایت انجمن پزشکان عمومی رشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان مخالف اجرای طرح «پزشک امین» در این استان است.
دکتر حسن بهبودی، قائم‌مقام وزیر بهداشت در استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نامه‌ای به‌تاریخ ۹۰/۱۰/۵ خطاب به مدیر درمان تامین اجتماعی استان، ضمن اعلام این مطلب خواستار توقف اجرای این طرح شد. گفتنی است این نامه یک روز پس از نشست رییس و شورای معاونین دانشگاه با نمایندگان شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی گیلان و انجمن پزشکان عمومی رشت نوشته و همزمان با آن طی پیامکی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جامعه‌ی پزشکی استان درخواست شد «تا رفع ابهامات قانونی و اجرایی طرح پزشک امین تامین اجتماعی، پزشکان محترم از همکاری با طرح فوق خودداری فرمایند».
پیش از این شورای هماهنگی نظام پزشکی‌ها و شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی گیلان نیز خواستار توقف اجرای طرح «پزشک امین» شده بودند.
متن نامه‌ی دکتر بهبودی به‌شرح زیر است:

مدیر محترم درمان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان
سلام علیکم
احتراماً با عنایت به اقدام مدیریت درمان تامین اجتماعی مبنی بر اجرایی نمودن طرح پزشک امین (پزشک خانواده‌ی قبلی) در استان گیلان و ابهامات قانونی و اجرایی و مخالفت وزارت بهداشت و درمان و نهادهای صنفی از جمله نظام پزشکی و انجمن‌های پزشکان عمومی استان با اجرای آن و هم‌عرضی با اجرای برنامه‌ی پزشک خانواده در استان و همچنین اجرایی نشدن ماده‌ی دهم خود طرح که تاکید بر ایجاد ساختار ستاد عملیاتی استانی با حضور نمایندگان دانشگاه و نظام پزشکی دارد، اجرای شتابزده‌ی طرح فوق آسیب‌های جدی بر ساختار یکپارچه‌ی نظام سلامت وارد کرده و مشکلات جدی را برای آحاد جامعه ایجاد خواهد کرد. لذا دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌عنوان متولی اصلی تامین نظام سلامت استان با اجرای آن مخالف بوده و تا رفع ابهامات و بررسی‌های کارشناسانه‌ی دقیق‌تر و تامین نظر همه‌ی عوامل درگیر خواستار توقف اجرای شتابزده‌ی آن می‌باشد.


3 دیدگاه

007 · ژانویه 9, 2012 در 8:24 ب.ظ

دانشگاه و نظام پزشکی وشخص اقای دکتر بهبودی و اقای دکتر برزیگر پروانه و اجازه طبابت افراد شرکت کننده در طرح را ابطال کنند

محمد · ژانویه 10, 2012 در 9:08 ب.ظ

این طرح قانونی هست یا نیست اگر قانونی نیست وزارت بهداشت قاطعانه یک کلام طرح را لغو کند فقط حرف و شعار نباشه

دکتر مرضیه مصدقی · ژانویه 12, 2012 در 6:58 ب.ظ

به جای حل مشکلات عدیده پزشکان عمومی ومردم باز هم ما را به جان هم انداخته اند تا هرکدام متوانند امتیاز بیشتری بگیرند .دانشگاه اگر برای پزشک عمومی اهمیت قایل بود حقوق پزشکان شاغل در وزرات بهداشت ودرمان را طلب میکرد.دلیل مخالفت وزارت بهداشت منافع سازمان است نه مردم ونه پزشکان عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.