دکتر برزیگر: تا پایان مذاکره، اجرا نکنید!

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

۹۰/۹/۱۷. در پی تشکیل جلسه‌ی شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان گیلان، رییس این شورا ضمن حمایت از مواضع شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی گیلان و استقبال از مذاکرات آن با مسوولان تامین اجتماعی، از مدیر عامل این سازمان درخواست کرد تا زمان رسیدن به نتایج مورد توافق در مذاکرات فوق، اجرای طرح «نظام نوین ارایه‌ی خدمات درمانی» را متوقف کند.
متن نامه‌ی دکتر انوش برزیگر، نایب رییس شورای‌عالی نظام پزشکی کشور، به‌شرح زیر است:

حضور جناب آقای دکتر حافظی
مدیر عامل محترم سازمان تامین اجتماعی

با سلام و احترام
طرح «نظام نوین ارایه‌ی خدمات درمانی (پزشک خانواده)» سازمان تامین اجتماعی در نشست مورخ ۹۰/۹/۸ شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان گیلان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست ضمن گلایه‌ی روسای نظام پزشکی از این‌که تاکنون برخلاف مفاد آیین‌نامه‌ی طرح فوق، شورای سیاستگذاری استانی آن تشکیل نشده و حتی رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان (به‌عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری در آیین‌نامه‌ی طرح) در جریان آن قرار نگرفته است، مصوب شد با توجه به این‌که:
۱. طرح فوق با قانون برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی پنجم توسعه که در آن متولی نظام سلامت و طرح پزشک خانواده در کشور وزارت بهداشت است، مغایرت دارد و بنابراین احتمال می‌رود به‌دلیل این مغایرت و موازی‌کاری بر آشفتگی نظام سلامت بیافزاید و سبب ایجاد بی‌اعتمادی در جامعه و آسیب به امنیت شغلی پزشکان ‌گردد؛
۲. بستر فرهنگی مناسبی برای طرح فوق در جامعه فراهم نشده است و از نظر اجرایی نیز برخلاف آیین‌نامه‌ی آن، هیچ‌کدام از بخش‌های تصمیم‌گیرنده‌ی نظام سلامت از جمله سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جریان آن قرار نگرفته‌اند؛
۳٫ مبلغ سرانه‌ی پایه‌ای که در این طرح تعیین گردیده هیچ‌گونه ارتباط منطقی با تعرفه‌ی قانونی پزشکان عمومی و وظایفی که برعهده‌ی ایشان قرار گرفته ندارد؛
موضع شورا مبنی بر اعلام حمایت از مواضع کارشناسانه‌ی همکاران شورای هماهنگی پزشکان عمومی گیلان و استقبال از مذاکرات این همکاران با مسوولان آن سازمان به‌اطلاع جناب‌عالی رسانده شود. بنابراین ضمن تاکید بر اجرای طرح به‌نحوی که متضمن شوون پزشکی و حقوق مادی و معنوی جامعه‌ی پزشکی و مردم باشد، از جناب‌عالی درخواست می‌شود تا زمان رفع ایرادات و ابهامات پیش‌گفته و رسیدن به نتایج مورد توافق در مذاکرات فوق، موقتاً اجرای طرح را متوقف فرمایند تا حاصل کار گامی در جهت بهبود و شکوفایی نظام سلامت و کاستن از نابه‌سامانی‌های فعلی آن باشد.


2 دیدگاه

مرضیه مصدقی · دسامبر 9, 2011 در 9:41 ب.ظ

با تشکر از زحمات ریاست کل نظام پزشکی گیلان .چرا زودتر این نامه نوشته نشد .واقعا پزشکان عمومی مظلوم واقع شده اند وجایگاه خود را در نظام سلامت نمییابند.

دكتر انوش برزيگر · دسامبر 12, 2011 در 11:28 ق.ظ

سرکار خانم دکتر مرضیه مصدقی با سلام
جهت اطلاع شما نامه ی فوق بلافاصله پس از نشست شورای هماهنگی استان تحریر و برای مسوولان مربوطه ارسال و سپس جهت اطلاع همکاران منتشر گردید.
با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.