دکتر میرمنصوری درگذشت

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

دکتر سیدبرهان‌الدین میرمنصوری، کهنسال‌ترین پزشک گیلانی روز جمعه ۱۴ مردادماه در سن ۹۸ سالگی درگذشت.
وی فرزند میرمنصور سیدحسنی (معروف به هدی) از اعضای هیات ۲۷ نفره‌ی اتحاد اسلام در زمان نهضت جنگل و از برجسته‌ترین قضات کشور در زمان پهلوی اول بود و جدش «آقا میرمنصور» نیز در دوران قاجار از حکیم‌باشی‌های نامدار گیلان به‌شمار می‌رفت.
دکتر میرمنصوری به‌سال ۱۲۹۲ خورشیدی در رشت متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدرسه‌ی شرف تهران و تحصیلات عالی را در دانشکده‌ی ‌پزشکی تهران به‌سال ۱۳۲۶ به‌پایان رساند. وی پس از بازگشت به رشت، خدمات ‌پزشکی خود را از ریاست درمانگاه شاهنشاهی منطقه‌ی شفت آغاز کرد و در ‌سال ۱۳۲۹ پس از بازنشسته ‌شدن دکتر منصور باور، به‌جای او به ریاست درمانگاه داخلی بیمارستان پورسینا برگزیده شد.
دکتر میرمنصوری تا زمان بازنشستگی در سال ۱۳۵۶ مشاغل دیگری چون ریاست بازرسی بهداری استان و ریاست درمانگاه شهناز (رودبارتان) را نیز عهده‌دار بود.
وی در شعر نیز ‌دستی داشت و از ایام جوانی اشعارش در مطبوعات گیلان منتشر می‌شد.
درگذشت این همکار پیش‌کسوت را به خانواده‌ی گرامی‌شان و نیز جامعه‌ی پزشکی استان تسلیت می‌گوییم و به‌یادبود ایشان در مراسم بزرگداشتی که سه‌شنبه هجدهم مرداد از ساعت ۵/۳۰ تا ۷ عصر در مسجد الجواد لاکانی رشت برگزار خواهد شد، گرد می‌آییم.


2 دیدگاه

بهمن · آگوست 9, 2011 در 5:00 ب.ظ

تسلیت به جامعه پزشکی و آرزوی شادی روح آن روان شاد!

sonia · آگوست 18, 2011 در 11:10 ب.ظ

اوایل استخدامم با ایشون همکار بودم رک جدی وخوش سخن وشاعر بودند روحشان شاد البته مایه تاسف هم هست که از طرف جامعه پزشکی از براشون اونطور که باید مراسم بزرگداشتی بر پا نشد .شاید چون ساده زیست بودند وآزاده

بازهم روحشان شاد وقرین رحمت باد

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.