انجمن رشت به برگزاری مخفیانه‌ی مجمع عمومی انجمن پزشکان عمومی ایران اعتراض کرد

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

۸۹/۱۲/۲۳، سایت انجمن پزشکان عمومی رشت: به‌دنبال پخش اخباری مبنی بر برگزاری نوبت دوم مجمع عمومی فوق¬العاده‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران در تاریخ ۲۶ اسفند، رییس انجمن پزشکان عمومی رشت با ارسال نامه‌ای به انجمن مرکزی به این موضوع اعتراض کرد.
این مجمع در حالی برگزار می‌شود که خبر آن نه در سایت انجمن منعکس شده و نه از طریق نامه به اطلاع شعب انجمن رسیده است و تنها خبر آن به‌صورت تصادفی در تماس تلفنی دکتر اسدی لاری (رییس انجمن فارس) با دکتر بیدختی (بازرس انجمن مرکزی) مطرح شده و در شرایطی که به‌نظر می‌رسد مسوولان انجمن مرکزی حاضر به پاسخگویی در مورد آن نیستند، طی تماس تلفنی دبیر انجمن رشت با دفتر انجمن مرکزی توسط یکی از پرسنل اداری انجمن تایید شده است.
بازرس انجمن مرکزی در آخرین تماس تلفنی رییس انجمن فارس به او گفت خبر برگزاری نوبت دوم مجمع عمومی فوق¬العاده‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران روز اول اسفند در صفحه‌ی نیازمندی‌های روزنامه‌ی اطلاعات منتشر شده و برگزاری این مجمع که طبق اساسنامه با حضور هر تعداد از اعضا به رسمیت می‌رسد، قانونی است.
این در حالی است که نوبت اول مجمع عمومی فوق¬العاده‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران در تاریخ ۳۰ دی‌ماه با شرکت حدود ۲۵ نفر از اعضا به حد نصاب لازم نرسیده و حتی از هیات مدیره‌ی انجمن مرکزی تنها دو نفر در آن حضور داشته‌اند.
قرار است در مجمع فوق روش برگزاری انتخابات انجمن به رای گذاشته شود تا با اکثریت آرای حاضران یکی از دو ‌روش پستی یا حضوری برگزیده شود. این موضوع سال گذشته در راس چالش‌های بین انجمن مرکزی و شعب شهرستانی قرار داشته است و برخی فعالان شهرستانی معتقدند انجمن مرکزی با برگزاری یک مجمع عمومی محدود و حتی مخفیانه در نظر دارد از حضور شهرستانی‌ها در مجمع و هیات مدیره‌ی مرکزی جلوگیری کند.
گفتنی است در حالی نزدیک به شش سال از برگزاری انتخابات پیشین هیات مدیره می‌گذرد که دوره‌ی فعالیت هیات مدیره‌ در اساسنامه‌ی انجمن سه سال تعریف شده است.
پیش از انجمن رشت، انجمن فارس نیز طی نامه‌ی مشابهی هم به تاریخ برگزاری مجمع و هم عدم اطلاع‌رسانی مناسب در این مورد اعتراض کرده بود. نامه‌های هر دو انجمن رشت و فارس به دفتر کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت بهداشت و بازرس انجمن مرکزی رونوشت شده است.
متن نامه‌ی دکتر اخوین، رییس انجمن پزشکان عمومی رشت خطاب به رییس انجمن مرکزی بدین شرح است:

جناب آقای دکتر هویدا
ریاست محترم انجمن پزشکان عمومی ایران

با سلام و احترام
متاسفانه و در نهایت تعجب مطلع شده‌ایم که قرار است نوبت دوم مجمع عمومی فوق‌العاده‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران در تاریخ ۸۹/۱۲/۲۶ برگزار شود. این در حالی است که طبق تبصره‌ی دوم از ماده‌ی ۳-۱۲ اساسنامه، «چنان‌چه حد نصاب لازم برای تشکیل جلسات مجمع عمومی و فوق‌لعاده به‌دست نیامد، به فاصله‌ی یک ماه از تاریخ جلسه‌ی اولیه نسبت به دعوت مجدد به همان نحو و با ذکر نتیجه‌ی دعوت قبلی اقدام می‌شود» و از آن‌جا که نوبت اول مجمع عمومی فوق‌العاده در تاریخ ۸۹/۱۰/۳۰ برگزار شده و ظاهراً در همان مجمع برگزاری نوبت دوم در تاریخ ۸۹/۱۲/۵ اعلام شده و در صورت‌جلسه‌ی تنظیمی به اطلاع دفتر کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده بود، در این مورد پرسش‌های زیر مطرح است:
۱٫    علت تاخیر در برگزاری نوبت دوم مجمع عمومی فوق¬العاده‌ چه بوده است؟
۲٫    چرا این امر از طریق سایت یا نامه به اطلاع شعب انجمن نرسیده است؟
۳٫    دلیل برگزاری مجمع در روز ۸۹/۱۲/۲۶ چیست؟
این پرسش‌ها به‌ویژه از آن روی مطرح است که زمان تعیین شده از نظر اعضای این انجمن و بسیاری از همکاران در سایر نقاط کشور مناسب نیست و بهتر است در آن تجدیدنظر شود. زیرا ۲۶ اسفندماه آخرین روز کاری سال جاری است و به‌دلیل در پیش بودن تعطیلات نوروزی شرکت اعضا (به‌ویژه از شهرستان‌ها) به حداقل می‌رسد و اگر هم اعضا بخواهند در چنین روز نامناسبی خود را به تهران برسانند، از آن‌جا که تاریخ تعیین شده مصادف با شروع مسافرت‌های نوروزی است، تهیه‌ی بلیط ایاب و ذهاب به‌سختی ممکن خواهد بود.
بنابراین خواهشمند است در مورد تاریخ ۸۹/۱۲/۲۶ برای برگزاری مجمع فوق¬العاده تجدیدنظر شود تا با اطلاع‌رسانی مناسب، مقدمات شرکت هر چه گسترده‌تر اعضا فراهم شود.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.