پزشکان عمومی و داروسازان گیلان دور یک میز

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

نشست مشترک انجمن‌های پزشکان عمومی رشت و داروسازان گیلان ساعت ۹ شب سه‌شنبه ۱۵/۲/۸۹ در خانه‌ی داروساز رشت برگزار شد.
در این نشست که اعضا و بازرسان هر دو انجمن حضور داشتند، پس از خوش‌آمدگویی دکتر محمدکاظم پورکاظمی، رییس انجمن‌ داروسازان گیلان، اعضای انجمن پزشکان عمومی رشت نظرات خود را درباره‌ی مسایل و مشکلات بین دو صنف بیان کردند. بنا بر این نظرات، عرضه‌ی بی‌رویه‌ی داروهای خارج از نسخه، اقدام به طبابت در برخی داروخانه‌ها و نقش پررنگ کارکنان داروخانه‌ها در غیاب برخی مسوولان فنی از مهم‌ترین مسایل قابل طرح بود.
در ادامه همکاران داروساز، ضمن تایید مشکلات طرح شده، عدم نظارت کافی و معضلات فرهنگی جامعه را از عوامل اصلی ایجاد مشکلات موجود دانستند که مسایل دیگری مانند افزایش بی‌رویه‌ی پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی و آشنایی سطحی مردم با اسم و شکل داروها به حادتر شدن آن‌ها انجامیده است. به‌نظر این همکاران، در سوی مقابل، برخی پزشکان عمومی نیز با عدم همکاری با داروسازان و عرضه‌ی دارو در برخی مطب‌ها و درمانگاه‌ها در پدید آمدن مشکلات فوق نقش دارند.
در این نشست که با پذیرایی بسیار گرم همکاران داروساز همراه بود، در نهایت مصوب شد کمیته‌ی مشترکی با شرکت نمایندگان دو انجمن تشکیل شود تا ضمن مطالعه‌ی راه‌های فرهنگ‌سازی مصرف دارو در جامعه، همکاران متخلف را معرفی و راه‌های برخورد با آنان و حل مشکلات فعلی را پیشنهاد و به نشست مشترک بعدی دو انجمن گزارش کند.


1 دیدگاه

nazi · ژوئن 8, 2010 در 11:46 ب.ظ

سلام کسی نیس جواب منو بده؟ یک متخصص پوست و مو خوب با بورد تخصصی که در درمانهای حرفه ای و لیزر حرفه ای باشد معرفی میکنید یا چند تا متخصص خوب؟

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.