کسورات علی‌الحساب پزشکان عمومی را کاهش دهید

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

دبیر هیات مدیره نظام پزشکی رشت طی نامه‌ای به سلیمان احمدی‌خواه، مدیر کل امور مالیاتی استان گیلان خواستار کاهش ضریب مالیاتی موسسات فیزیوتراپی و کاهش کسورات علی‌الحساب پزشکان عمومی شد.
دکتر محمدکاظم پورکاظمی در این نامه با اشاره به هزینه‌ی بالای راه‌اندازی موسسات فیزیوتراپی، خواستار کاهش ضریب مالیاتی این موسسات از ۲۵ به ۱۵ شد.
وی در مورد پزشکان عمومی نیز با این استدلال ‌که مفاد ماده‌ی ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم زمانی ‌که رقم بخشودگی سالیانه‌ی مودیان به‌ترتیب ۱۴۴/۰۰۰، ۴۸۰/۰۰۰ و ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال بود قابل توجیه بود ولی با بالا رفتن رقم بخشودگی سالیانه کاربردی ندارد و همواره مجموع کسورات ۵ درصد باقیمانده بسیار بیشتر از میزان درآمد واقعی سالیانه‌ی پزشکان عمومی خواهد شد، نوشت:
ممیزان محترم مالیاتی به‌منظور عدم استرداد مبلغ اضافی به مودی، ناخواسته رقم مراجعات متفرقه‌ی نامبردگان را بیش از حد واقعی منظور نموده و موجبات نارضایتی همکاران را فراهم می‌آورند. بدیهی است در عملکرد سال ۸۸ با مبلغ ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال بخشودگی، درآمد کاذبی چون ۲۸۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال در سال را طلب نموده و نارضایتی نامبردگان را مضاعف می‌نماید. بنابراین برای برون‌رفت از مشکل فوق، سازمان امور مالیاتی می‌بایست نسبت به کاهش درصد ماده‌ی مذکور از طریق مبادی ذی‌ربط اقدام تا درصد در نظر گرفته شده با واقعیت موجود منطبق گردد.
گفتنی است دکتر پورکاظمی که عضویت کمیسیون تعیین ضرایب مالیاتی نظام پزشکی را نیز برعهده دارد، پیش از این در نامه‌ی دیگری خواستار کاهش ضریب مالیاتی داروخانه‌ها از ۷ به ۵ شده بود.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.