مشکلات توزیع داروهای مخدر در دانشگاه علوم ‍‍‍ پزشکی تمامی ندارد!

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

روز از نو روزی از نو!

دوباره موعد تحویل دارو به کلینیک‌های درمان اعتیاد استان فرا رسید، فرآیندی پر سود برای دانشگاهی که درگیر مشکلات متعدد مالی است.
هزینه داروها به صورت نقد و با سود حدود ۲۰ درصد از ۳۵۰ کلینیک فعال استان دریافت و با وعده‌های چندین ماهه به شرکت‌های داروسازی پرداخت می‌شود، ولی گویا این سود سرشار نیز نتوانسته مسئولین دانشگاه را قانع کند که سروسامانی به اوضاع آشفته توزیع دارو بدهند، یا این توان مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد که این پروسه نه‌چندان پیچیده سامانی بگیرد، شاید هم وضعیت شغلی ۳۵۰ پزشک درمانگر اعتیاد و حدود پنجاه هزار بیمارشان برای مسئولین دانشگاه آن‌قدر کم اهمیت است که لازم نمی‌بیند وقت و انرژی برای آن صرف کنند.

متأسفانه هر از چند گاهی شاهد تعویض کارشناسان شاغل این حوزه هستیم، به کارگیری افراد کم تجربه و نا آشنا به فرآیندهای جاری مشکلات زیادی را برای پزشکان درمانگر اعتیاد استان فراهم کرده، استفاده از داروسازان طرحی که سابقه هیچ گونه فعالیت اداری نداشته و به عنوان اولین تجربه کاری قرار است بر پروسه مهم تهیه و توزیع داروهای مخدر نظارت کنند همیشه نتایج ناخوشایندی به همراه داشته، دوره اخیر نیز از این قاعده مستثنی نیست. اعلام لیست روزهای توزیع داروی مراکز با تأخیر و جابجایی نوبت بعضی کلینیک‌ها به ۱۶ روز عقب‌تر از شاهکارهای همین مدیریت ناتوان است.
خبرنگار ما صبح امروز با سرکار خانم دکتر حصاری معاونت غذا و داروی دانشگاه تماس گرفتند و در این مورد از ایشان توضیح خواستند که خانم دکتر به دلیل ضیق وقت (!) پاسخی ندادند و موضوع را به یکی از کارمندان زیرمجموعه خود ارجاع دادند، که کارمند مربوطه نیز پاسخ ابهامات ایجاد شده در توزیع دارو را منوط به مراجعه حضوری خبرنگار مذکور و تحویل سؤالات به‌صورت مکتوب نمودند که این نحوه برخورد با رسانه در نوع خود کم نظیر است!!

از شاهکارهای دیگر کارشناسان این حوزه می‌توان به صدور اطلاعیه‌ای در سایت معاونت غذا و دارو اشاره کرد که متن آن با نگاهی از بالا به پایین و توهین‌آمیز جامعه هدف (پزشکان، درمانگران اعتیاد) را مخاطب قرار داده و با مطالعه آن این تصور ایجاد می‌شود که شاید گیرنده این خدمات گروه‌های دانش‌آموزی می‌باشند نه جامعه پزشکی!
با کمال تأسف شاهد هستیم چندین ماه است پروسه تحویل دارو به مراکز که در یک روند منظم اداری ظرف یک ساعت قابل اجرا است در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به یک ماراتن ۷-۸ ساعته تبدیل شده که از تحویل پوکه‌های دارو در ۱۵ کیلومتری شهر شروع شده و تا صدور فاکتور در معاونت غذا و دارو در چهارراه حشمت ادامه یافته و در نهایت تحویل دارو در محله زیر کوچه خاتمه می‌یابد و در تمام این پروسه برخورد زشت و اغلب توهین‌آمیز با پزشکان و یا نمایندگان آنها موجب نارضایتی عمیق این گروه‌ها را فراهم می آورد.
علی رغم انعکاس چندین باره موضوع به مسئولین و حتی ریاست دانشگاه به نظر می‌رسد تمایل و انگیزه و یا توانایی برای حل معضلات در سیستم دانشگاه وجود ندارد و به طور حتم ادامه این روند اعتراضات را به سوی سایر نهادهای اجرایی و نظارتی استان سوق خواهد داد، امید ما این است که مسئولین دانشگاه درایت به خرج داده و این معضلات نه‌چندان پیچیده را با همکاری و همراهی گیرندگان خدمت به درستی مدیریت و اصلاح نمایند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.