ترسناک‌تر از سرطان… به‌احترام دکتر عزت‌اله گل‌علیزاده

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

دکتر شهریار خاقانی، رییس شورای هماهنگی انجمن پزشکان عمومی ایران

چندی پیش صدای دکتر عزت‌اله گل‌علیزاده، نایب‌رییس اول شورای عالی نظام پزشکی و عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران، درباره نصب کارتخوان‌های ویژه در فضای مجازی پخش شد. در این فایل صوتی، دکتر گل‌علیزاده با صدای خسته و گاه با مکث به صدا و سیما در مورد جلوگیری از ایجاد تنش و شایبه‌های مختلف تذکر می‌داد.

این اولین بار نبود و پیش از این هم نامه‌ها، یادداشت‌ها و فایل‌های صوتی این دوست نازنین را درباره مسایل مختلف صنفی، به‌ویژه در روزهای اخیر ماجرای #مالیات و #کارتخوان، دیده و شنیده بودم. اما آن‌چه باعث تعجب شد، انتشار یک فایل تصویری از برنامه تلویزیونی «پایش»  بود که در آن مجری، در پاسخ به او و پس از تقطیع و تحریف جملاتش، می‌گفت: مگر کارتخوان سرطان است که از آن می‌ترسید؟

نمی‌دانم این مجری محترم از درگیری و مبارزه یک سال اخیر دکتر گل‌علیزاده با بیماری #سرطان خبر دارد یا نه. شاید این صدای رنجور ایشان بود که نشان از بیماری داشت و شاید… اما دوست دارم به این مجری بگویم که در استفاده از واژه‌هایی که مفهوم بیماری دارند، بیشتر دقت کند؛ چرا که جمع کثیری از مخاطبین ایشان به انواع بیماری‌ها مبتلا هستند و ترسی که ایشان از یک بیماری در مخاطب القاء می‌کند، می‌تواند تلاش‌های چندین و چندساله بیمار و پزشکان را در مبارزه با بیماری از بین ببرد.

از طرف دیگر می‌خواستم بداند که دکتر گل‌علیزاده نه‌تنها از این بیماری نترسیده، بلکه به‌خوبی و شجاعانه با آن مبارزه می‌کند و در این یک سال نشان داده که مسلح به توکل، اراده و عرفان می‌توان همزمان با این مبارزه، حضور فعال اجتماعی داشت. او حتی در مجمع عمومی ۲۵ مرداد سازمان نظام پزشکی و نیز کنگره اپتومتری در جمع نمایندگان جامعه پزشکی کشور حاضر بوده و علی‌رغم رنج و تعب بسیار، بیش از همه و بیش از پیش به فعالیت‌های صنفی و اجتماعی خود ادامه می‌دهد. خوشبختانه این بیماری سخت نه‌تنها نتوانسته او را از فعالیت و تلاش باز دارد، بلکه بسیار خوشحالم که بگویم حتی نتوانسته خنده‌هایی را که تمام چهره دوست‌داشتنی‌اش را می‌پوشاند، از او بگیرد.

آقای مجری! من به‌عنوان یک پزشک که دوست دکتر گل‌علیزاده هم هستم تو را می‌بخشم و می‌دانم خود او نیز تو را، به‌دلیل ناآگاهی‌ات خواهد بخشید. اگر امروز می‌نویسم تنها به این دلیل است که تاکید کنم سرطان ترسناک نیست و در بسیاری از موارد می‌توان با آن زندگی کرد؛ آن‌چه ترسناک است، این است که یک نفر در برابر ۸۰ میلیون نفر میکروفون به‌دست بگیرد و به ذره‌ای از اخلاق حرفه‌ای پایبند نباشد. تحریف و تقطیع جملات طرف مقابل به‌قصد پیروزی بر او ترسناک است، تحقیر و تمسخر ترسناک است، قلب حقیقت ترسناک است…

کانال تلگرامی انجمن پزشکان عمومی ایران


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.