یک کمدی تراژیک واقعی: پیشنهادات عجیب هیات رییسه مجمع نظام پزشکی

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

 

پس از قریب یک سال از انتخابات پرحاشیه نظام پزشکی سال گذشته قراراست مجمع عمومی سال ۹۷ سازمان نظام پزشکی در هفته سوم مرداد برگزار شود.
نکته شایسته توجه جدی در مجمع پیش رو تغییرات پیشنهادى عجیب هیأت رئیسه مجمع عمومى نظام پزشکى در شرایط عضویت اعضا در ارکان سازمان به شرح زیر است:
شرایط عضویت در مجمع عمومی
-داشتن حداقل یک دوره سابقه قبلى عضویت در هیأت مدیره

شرایط عضویت شورایعالى نظام پزشکى
-داشتن سابقه حداقل دو دوره عضویت در هیأت مدیره
– داشتن سابقه حداقل دو دوره عضویت در مجمع

اشکال اول این پیشنهاد این است که باعث ایجاد تبعیض بین پزشکان در امور صنفی -که همه حق برابر دارند- بدون ارائه دلیل روشن می گردد که در تقابل با اولیه ترین حقوق بشری ذاتی و قانون اساسی کشور است.

اشکال دوم اینکه تصویب آن عملا به مفهوم جلوگیری از ورود بسیاری از نیروهای جوان و پرتوان صاحب ایده به ارکان ارشد سازمان می گردد که با انرژی و افکار جدید خود می توانند در کنار باتجربه های صنفی تحرک و اصلاحاتی در آن به وجود آورند .

اشکال سوم این است که این موضوع قرار است در جایی تصویب شود که برخی اعضا برای ارکانی مثل شورای عالی به طور خاص ذینفع هستند و این موضوع بستری آماده برای سوگرایی در دادن رای بر اساس منفعت شخصی و نه تدبیر ایجاد می کند و وجود نفع شخصی تصمیم گیرنده در موضوع مورد طرح عرفا و اخلاقا غیرقابل قبول و شبهه ناک است.

نکته قابل نقد چهارم این که هیات رییسه معظم دلیل پیشنهادات خود را جلوگیری از بازماندن استعداد های پرتوان از ورود به ارکان تصمیم گیری و استفاده از ظرفیت های ایشان ذکر نموده است که این شکل استدلال مرزهای زدن نعل واروونه و راهنما زدن به یک سمت و پیچیدن به سمت مقابل را در هم نوردیده است.

به نظر می رسد اراده ای در برخی افراد رده بالای سازمان وجود دارد که به حضور طولانی خود بیش از هر موضوع دیگری می اندیشد.نگاهی به ناتوانی بعضی چهره های تکراری و امتحان پس داده ارکان ارشد سازمان در ایجاد حداقل اصلاحات مثبت نشان روشنی از این میزان توان و استعداد(که به عنوان دلیل این پیشنهاد آمده) است، که ظاهرا علیرغم مشغله های متعدد غیر صنفی میل به دل کندن از کرسی های خود ندارند و احتمال دارد که این عطش حضور بیش از دغدغه حمایت از صنف به خاطر داشتن پرستیژ این عنوان ها در کلکسیون شلوغ کاری در کنار مشاغل دیگر باشد.

راه حل این مشکل شفاف و قاطع است؛ پس گرفتن این پیشنهاد عجیب و غیرمنصفانه که در حق طبیعی و ذاتی پزشکان کشور برای شراکت در امور صنفی خود تبعیض واضح ایجاد می کند و قائل به ایجاد شهروند درجه یک و دو در جامعه پزشکی است.

شایسته است هیات رییسه مجمع برای نشان دادن حسن نیت و جبران مافات ،هرچه سریعتر به این مهم اقدام کند.

بابک خطی
طبیب کودکان

 

 

دانلود نامه دکتر ظفرقندی pdf

 


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.