مدیران بیمه در انجمن پزشکان عمومی رشت

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

dr-shahdi-dr-aminian۸۷/۱۲/۲۷- با حضور مدیران بیمه‌ی خدمات درمانی استان گیلان و دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان در جمع هیات مدیره‌ی انجمن پزشکان عمومی رشت، مسایل و مشکلات بیمه‌ای پزشکان عمومی مورد بررسی قرار گرفت.
در این دیدار دکتر محمدرضا امینیان، رییس سازمان بیمه‌ی خدمات درمانی استان گیلان، با ارایه‌ی توضیحاتی در مورد نحوه‌ی قرارداد جدید با پزشکان خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، آخرین تحولات مربوط به اجرای طرح پزشک خانواده را در شهرهای بزرگ‌تر تشریح کرد.
وی با تشریح لایحه‌ی «اصلاح بخشی از نظام سلامت»، گفت: «در این لایحه که تنها یک اصلاحیه نیست، بلکه یک لایحه‌ی کامل است، سلامت و آموزش به‌عنوان دو وظیفه‌ی اصلی حاکمیتی تعریف شده است و ‌درست هم همین است چون همه‌ی تلاش‌های حکومت باید در جهت تحقق این دو هدف به‌ویژه طول عمر همراه با سلامت باشد که آن هم بدون تحقق طرح پزشک خانواده عملی نیست.»
دکتر امینیان با تصریح این‌که دانشگاه علوم پزشکی در هر استان باید سیاست‌گذار سلامت باشد نه مجری آن، گفت: «طرح پزشک خانواده حلال بسیاری از مشکلات چه در بخش سلامت و چه خارج از این بخش است ولی متاسفانه در سال‌های اخیر به‌دلیل کاهش بودجه‌ی سلامت، هر ساله کیفیت اجرای آن کاهش یافته است.»
وی با اشاره به احتمال افزایش مطلوب سرانه‌ی سلامت در سال ۸۸، خواستار همکاری انجمن پزشکان عمومی در اجرای هر چه بهتر طرح پزشک خانواده در شهرهای استان شد.
در این دیدار دکتر محمدحسین شهدی‌نژاد، رییس دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان گیلان نیز با تشریح آخرین تغییر و تحولات سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور، به توضیح چگونگی اجرای طرح‌های جدید درمانی این سازمان پرداخت.
وی تاخیرهای بی‌سابقه‌ای را که در ماه‌های اخیر در پرداخت مطالبات پزشکان از این سازمان پیش آمد مربوط به کسری و تاخیر در تامین اعتبارات استانی دانست و ضمن تاکید بر کوشش‌های به‌عمل آمده توسط مدیریت درمان استان در جهت رفع این مشکل، ابراز امیدواری کرد که در ماه‌های آتی این مشکلات برطرف شود.
در این نشست علاوه بر اعضای هیات مدیره‌ی انجمن پزشکان عمومی رشت، دکتر مهران قسمتی‌زاده، رییس انجمن پزشکان عمومی لاهیجان نیز حضور داشت که اعضای حاضر پیش از سخنان مدیران میهمان، مطالبات خود را از سازمان‌های بیمه‌گر مطرح کردند. مهم‌ترین تقاضاهای مطرح‌شده در مورد تامین اجتماعی، تسریع در پرداخت مطالبات پزشکان طرف قرارداد و نیز پرداخت مابه‌التفاوت دو ماه نخست سال ۸۷ و در مورد خدمات درمانی، لزوم مشارکت همه‌ی پزشکان عمومی بخش خصوصی در طرح پزشک خانواده بود.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.