درخواست انجمن پزشکان عمومی رشت از ریاست محترم شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان گیلان (جناب آقای پروفسور برزیگر )در خصوص لزوم بازنگری و اصلاح روندهای بازرسی از مطب ها و اماکن پزشکی

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

در شرایطی که بسیاری از مداخله گران در امور پزشکی بدون هیچ گونه دانش و تبحر با سلامت مردم بازی می‌کنند، لیکن شاهد هستیم که به دلایل مختلف دستور پلمب مطب همکاران صادر و آبرو و حیثیت حرفه ای و شغلی آنها به بهانه های واهی مورد تعرض قرار می گیرد (کسب درآمد این همکاران و پرسنل شان برای چندین هفته قطع می شود، بدون اثبات تخلف در دادگاه صالحه) متن نامه:

حضور ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی گیلان
برادر ارجمند جناب آقای دکتر آشوبی
با سلام

احتراماً، مکاتبه انجمن پزشکان عمومی استان گیلان در خصوص مشکلات نظارتی و پلمب مراکز درمانی به پیوست حضورتان تقدیم می گردد. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و ضرورت حفظ شان و جایگاه جامعه پزشکی پیشنهاد می شود که جلسه هم اندیشی با حضور حضرتعالی، نظام پزشکی و انجمن پزشکان عمومی و عوامل زیر مجموعه دخیل در نظارت بر مراکز درمانی برگزار و ان شاء الله روند کار به نحو مطلوب اصلاح شود.

دکتر انوش برزیگر
مشاور رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور
رئیس سازمان نظام پزشکی رشت

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان گیلان

رونوشت:
– حضور رئیس کل محترم دادگستری استان گیلان
– حضور دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان
– حضور معاونت محترم قضایی رئیس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان




استاد ارجمند جناب آقای پروفسور برزیگر
ریاست محترم شورای هماهنگی نظام ‌پزشکی های استان گیلان
سلام علیکم
همانطور که مستحضرید جامعه پزشکان عمومی استان به عنوان خط اول درمان در حال ارائه خدمت به مردم شریف استان هستند. مطب ها و کلینیک های فعال استان، دهها سال است که مورد مراجعه و اعتماد مردم بوده و خدمات آنها در دوره‌های مختلف (از جمله دوره همه گیری کووید ) بر کسی پوشیده نیست، ضمن اینکه همه ما وافقیم مطب یک پزشک و همین طور شأن اجتماعی و جایگاه طبابت الزاماتی دارد که انتظار این است که عزیزانی که برای بازرسی و نظارت بر این اماکن مراجعه می کنند این الزامات را رعایت نمایند، در شرایطی که بسیاری از مداخله گران در امور پزشکی بدون هیچ گونه دانش و تبحر با سلامت مردم بازی می‌کنند، لیکن شاهد هستیم که به دلایل مختلف دستور پلمب مطب همکاران صادر و آبرو و حیثیت حرفه ای و شغلی آنها به بهانه های واهی مورد تعرض قرار می گیرد (کسب درآمد این همکاران و پرسنل شان برای چندین هفته قطع می شود، بدون اثبات تخلف در دادگاه صالحه) که از جمله این دلایل داشتن چند تخت اضافی تزریقات و یا گذاشتن یک نام بر روی مطب و یا داشتن مطب مشترک می باشد. ارگان‌های نظارتی از این موارد به راه اندازی موسسه غیر مجاز پزشکی تعبیر نموده و مکان مطب را پلمب و پرونده پزشک را جهت رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می نمایند!
استاد ارجمند چگونه می توان به پزشکی که با پروانه مطب معتبر در محلی که به طور مثال بیش از چهل سال است محل فعالیت او است اتهام راه اندازی موسسه غیر مجاز پزشکی وارد نمود!؟
چند درصد از جامعه پزشکان عمومی استان توان راه اندازی درمانگاه را دارند (با توجه به شرایط و مقررات موجود و هزینه های بالای آن) و آیا با شرایط امروز اقتصاد در کشور، چاره ای جز راه اندازی مطب مشترک برای پزشکان عمومی و بسیاری از همکاران متخصص باقی مانده است !؟
با بسته شدن همین تعداد مطب فعال در استان، مردم باید برای خدمات سرپایی و انجام تزریقات به کجا پناه ببرند !؟ آیا سیستم درمان در بخش دولتی ظرفیت پاسخ گویی به این حجم مراجعه را دارد!؟ آیا مردم ما در جمعیت شهری تمایلی به مراجعه به بخش دولتی را دارند !؟ مگر در دوره همه گیری کووید همین تخت های اضافی نبود که بخش عمده ای از بار مراکز دولتی استان را به دوش کشید !؟ همانطور که حضرتعالی اطلاع دارید تعرفه های پزشکی با نرخی بسیار کمتر از تورم افزایش یافته و بسیاری از مطبها و موسسات پزشکی به سختی امورات خود را می گذرانند، برخوردهای سلبی و خارج از عرف با پزشکان در این اوضاع نابسامان اقتصادی و فشارهای روز افزون نیز هر روز انگیزه‌ای مضاعف می‌شود که موج مهاجرت جامعه پزشکی گسترده تر شود و در نهایت مردم دچار تنگناهای بیشتری در امر درمانشان باشند. لذا از حضرتعالی استدعا داریم با رایزنی های لازم با مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همینطور اداره محترم تعزیرات و دادستانی محترم مرکز استان تدابیر لازم برای تغییر روند بازرسی ها اتخاذ تا ان شاء الله با راهنمایی اصولی همکاران راه برای اصلاح امور بدون برخوردهای سلبی و همینطور حفظ حرمت جامعه پزشکی هموار گردد.




دانلود سند نامه

دانلود سند دو

 

 


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.