نامه ریاست انجمن در خصوص تدوین و ابلاغ دستورالعمل تزریق واکسن آنفولانزا

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

ریاست محترم مجمع انجمن های علمی و تخصصی کشور
استاد ارجمند جناب آقای دکتر نوبخت

ریاست کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی
جناب آقای دکتر شهریاری

سلام علیکم
همانطور که مستحضرید صد ها مطب و درمانگاه عمومی در سطح کشور مشغول ارائه خدمات سطح یک به بیماران و خصوصاً بیماران مبتلا به کرونا می باشند. در استان گیلان هم از شروع اپیدمی کرونا در اسفند سال گذشته، بخش عمده ای از فشار و مراجعه بیماران به مطب‌ها و کلینیک‌های عمومی استان بود و این مراکز بدون هیچ گونه حمایت و با کمترین امکانات حفاظتی مشغول ارائه خدمت به بیماران در شرایط بحران بودند.
با توجه به این موارد شاهد هستیم که در تدوین و ابلاغ دستورالعمل تزریق واکسن آنفولانزا این عزیزان به هیچ عنوان دیده نشدند در حالی که بسیاری از گروهها با اولویت های دوم و سوم از جمله نیروهای نظامی و انتظامی و …..در لیست دریافت کنندگان واکسن هستند.اما از سربازان خط اول درمان در بخش خصوصی خبری نیست !
واقعاً جای تاسف است که می‌بینیم افرادی در وزارت بهداشت مشغول برنامه‌ریزی برای سلامت جامعه هستند که هیچ اشرافی بر نظام سلامت کشور ندارند و خدمات بزرگی که توسط سطح یک در بخش خصوصی ارائه می شود را اصلاً در برنامه‌ریزی‌های خود نمی بینند!
لذا به طور جدی از حضرتعالی انتظار داریم به احترام شهدایی که از این گروه تقدیم کشور شد، ضمن تجدید نظر در این دستورالعمل ،دلجویی لازم از این قشر زحمتکش به عمل آید و با مولفین این دستورالعمل به دلیل اهمال در انجام وظایف و عدم شناخت کافی از ساختارهای درمانی کشور برخورد اداری و انتظامی لازم صورت گیرد و افراد شایسته و عالم به امور، در جایگاه‌های مهم برنامه‌ریزی در نظام سلامت به کار گرفته شوند. با تشکر.

 

دکتر آنه محمد دوگونچی

ریاست انجمن پزشکان عمومی رشت

 

رونوشت:
استاندار محترم استان گیلا ن
دادستان محترم استان گیلان
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان
معاونت محترم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان
معاونت محترم غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان

دانلود دستورالعمل

نسخه pdf

تاریخ:۲۷ /۰۶/۹۹

شماره: ۶۷۵

پیوست: دارد


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.