انتخاب هفتم (بخش نخست)

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

dsc0887221

مجمع عمومی انجمن پزشکان عمومی شهرستان رشت برگزار شد

۲۴/۳/۸۷: مجمع عمومی انجمن پزشکان عمومی شهرستان رشت با بیشترین تعداد اعضای شرکت‌کننده طی تاریخ این انجمن برگزار شد تا هفتمین هیات مدیره‌ی این انجمن برگزیده شود، اما گزارش این مجمع از ساعت ۹ صبح ۲۴ خرداد ۸۷ شروع نمی‌شود …

آغاز ماجرا

برای گزارش آن‌چه در این جمع صنفی اتفاق افتاد دست‌کم باید یک هفته‌ای به عقب برگشت، به یک هفته پس از پخش دعوت‌نامه‌ی هیات مدیره که دعوت‌نامه‌ی دیگری با امضای چند تن از نامزدهای انتخابات انجمن در مطب‌های شهرستان رشت پخش شد. امضاکنندگان این نامه سه تن از اعضای اصلی (دکتر ثابت‌قلب قربانی، دکتر جوزی و دکتر صادق‌زاده) و علی‌البدل (دکتر طهماسبی‌پور) هیات مدیره، بازرس آن (دکتر معصومی)، دو تن از اعضای سابق هیات مدیره (دکتر اخوین و دکتر بخشعلی‌زاده) و یک عضو دیگر (دکتر دوگونچی) بودند. این فهرست تا روز انتخابات به فهرست «یک انجمن برای همه» شهرت یافت و دکتر اشرف‌نژاد نیز به‌عنوان نامزد بازرسی بر آن افزوده شد.

این نامه بی‌جواب نماند. چند روز بعد متن دیگری با ‌عنوان «گزارش به اعضا» و با شعار «همه برای یکی، یکی برای جمع» منتشر شد که توسط پنج تن از اعضای هیات مدیره امضا شده بود: دکتر حسین‌پور، دکتر محمودی، دکتر شکاری، دکتر نیاکویی و دکتر صادق‌زاده (که اسمش در دعوت‌نامه‌ی قبلی هم وجود داشت و در این روزها خود در مسافرت خارج از کشور به‌سر می‌برد). این همان متنی بود که روز مجمع به‌عنوان «گزارش هیات مدیره» توسط رییس انجمن قرائت شد ولی همان‌طور که توسط بازرس انجمن تاکید شد، پیش از آن در هیچ‌یک از جلسات هیات مدیره مطرح نشده بود. در صفحه‌ی چهارم این گزارش تبلیغاتی اسامی ۱۱ تن از نامزدها برای تصدی ۹ کرسی هیات مدیره پیشنهاد شده بود. جز پنج عضو امضاکننده‌ی گزارش، سایر اسامی عبارت بودند از: دکتر فیض‌اللهی، دکتر رضاعی، دکتر برومند، دکتر معصومی (بازرس انجمن و مشترک با فهرست دیگر)، دکتر فرحناک و دکتر مسیحی‌پور. دکتر مسلم هم به‌عنوان بازرس پیشنهاد شده بود.

سخنرانان ویژه

دکتر انوش برزیگر، نایب رییس شورای‌عالی نظام پزشکی کشور و رییس نظام پزشکی رشت، نخستین سخنران مجمع عمومی بود که طی سخنان کوتاهی انجمن پزشکان عمومی رشت را دارای جایگاه نخست در کشور دانست و عشق به کار صنفی را نخستین شرط ورود به این عرصه عنوان کرد.

دکتر حسن هویدا، رییس انجمن پزشکان عمومی کشور و معاون سازمان نظام پزشکی، میهمان ویژه و دومین سخنران مجمع بود. وی با بیان این‌که با شوق بسیار در این مجمع شرکت کرده است، تعداد شعبات انجمن در سطح کشور را ۶۰ شعبه اعلام کرد و از تشکیل شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی کشور خبر داد. وی انتخاب دکتر محمودی و دکتر قسمتی‌زاده به‌عنوان نواب رییس این شورا را نشانه‌ی جایگاه ویژه‌ی انجمن‌های استان گیلان در سطح کشور دانست و در تایید سخنان دکتر برزیگر از حاضران خواست کسانی را انتخاب کنند که عاشق کار صنفی باشند.

دکتر هویدا در پایان ضمن قدردانی از هیات مدیره‌ی قبلی انجمن رشت، اعلام کرد هر کسی که توسط اعضای مجمع انتخاب شود مورد حمایت انجمن مرکزی خواهد بود.

گزارش‌های هیات مدیره

دکتر مهدی حسین‌پور (رییس انجمن پزشکان عمومی شهرستان رشت)، دکتر مهرداد ب. محمودی (دبیر انجمن) و دکتر سونیا معصومی (بازرس) سخنرانان بعدی بودند که به‌دعوت دکتر محمدعلی نیاکویی (عضو هیات مدیره و مجری مراسم) پشت تریبون آمدند. دکتر حسین‌پور و دکتر معصومی گزارش‌های هیات مدیره و بازرسی را قرائت کردند و دکتر محمودی با تشکر از ابراز محبت سخنرانان پیش از خود، با برشمردن ویژگی‌های دکتر برزیگر و دکتر هویدا، از حضور ایشان و نیز اعضای پیش‌کسوت انجمن تقدیر کرد. وی حضور ۲۰ نامزد در انتخابات این دوره را یادآور شد و از نامزدهایی که فاقد عشق و توان کافی هستند خواست از نامزدی انصراف دهند. دکتر محمودی در ادامه به فلسفه‌ی تشکیل شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی شهرستان رشت پرداخت و گوشه‌هایی از عملکرد این شورا و نشریه و سایت آن را برشمرد.

پرسش، پاسخ، معرفی

در ادامه نوبت به بخش پرسش و پاسخ رسید. در این بخش دکتر هومن ابراهیمی لویه با انتقاد از این‌که در انجمن تاکنون تنها پزشکان مطب‌دار به‌حساب آمده‌اند، خواستار توجه به مشکلات پزشکان جوان شاغل در بخش‌های دولتی شد. وی همچنین از هیات مدیره‌ی بعدی خواست طوری برنامه‌ریزی کند که ۷۰ درصد از هیات مدیره‌ی بعدی نظام پزشکی رشت را پزشکان عمومی تشکیل دهند.

دومین پزشکی که در این بخش پشت تریبون رفت دکتر احمد مرادی بود که فعالیت‌های انجمن در سه سال گذشته را ناکافی خواند و اعلام کرد که چه در انجمن و چه در نشریه‌ی شورای هماهنگی بستر لازم برای مشارکت همه‌ی همکاران فراهم نشده است. انتقادات این دو همکار توسط دکتر محسن شکاری (عضو هیات مدیره‌) و مجری مراسم پاسخ داده شد.

سپس دکتر مسعود مسلم، رییس سابق انجمن پزشکان عمومی صومعه‌سرا و نامزد بازرسی این انتخابات، پشت تریبون رفت. او به‌جای پرسش، به پاسخ‌گویی و دفاع از عملکرد هیات مدیره‌ی رشت پرداخت که با انتقاد برخی حاضران مواجه شد.

مجری مراسم در بخش بعدی از نامزدهای انتخابات خواست در صورت تمایل به معرفی خود بپردازند که به‌ترتیب دکتر طهماسبی‌پور، دکتر جوزی و دکتر اخوین از این فرصت برای معرفی برنامه‌های خود و سایر نامزدهای همفکر استفاده کردند. سخنان دکتر اخوین که خواستار تعیین هیات رییسه برای مجمع شده بود، با پاسخ مجری مراسم مواجه شد که سبب شد برای لحظاتی فضای جلسه به تنش کشیده شود. در این هنگام دکتر برزیگر پشت تریبون رفت و با تایید انتقاد دکتر اخوین، خواستار تعیین هیات رییسه شد.

و سرانجام: صندوق رای

با انتخاب هیات رییسه‌ی سنی شامل دکتر سیدحسن تائب، دکتر حسن صالحی و دکتر سیدابوالقاسم میرفیضی، مرحله‌ی توزیع برگه‌های آرا و رای‌گیری آغاز شد. به درخواست هیات رییسه دکتر علی نیک‌پور (مدیر سابق درمان تامین اجتماعی استان) و دکتر محمدحسین شهدی‌نژاد (رییس اسناد پزشکی تامین اجتماعی) برای توزیع برگه‌ها و کمک به نظارت بر انتخابات به این ترکیب اضافه شدند که نقش قابل توجهی در تضمین سلامت انتخابات داشتند. به گزارش هیات رییسه و به‌نقل از صورت‌جلسه‌ی تنظیمی ۱۱۸ تن از اعضا در مجمع حضور داشتند و ۳۰ همکار نیز به اعضای حاضر وکالت کتبی برای شرکت در انتخابات داده بودند. به‌طول انجامیدن مجمع سبب شد هفت تن از همکاران پیش از موعد جلسه را ترک کنند و در نهایت ۱۴۱ رای به صندوق ریخته شد.

تنها نامزد مستقل از دو فهرست پیش‌گفته دکتر رامین اجتماعی بود و در نهایت علاوه بر هشت عضو فهرست «یک انجمن برای همه» (شامل بازرس)، دکتر محمودی و دکتر حسین‌پور از امضاکنندگان گزارش «همه برای یکی …» نیز به‌ترتیب زیر به عضویت هفتمین هیات مدیره‌ی انجمن درآمدند.

اعضای هیات مدیره:

۱- دکتر سونیا معصومی، ۱۱۳ رای

۲- دکتر مسعود جوزی، ۱۰۳ رای

۳- دکتر حمید اخوین، ۹۶ رای

۴- دکتر آنه‌محمد دوگونچی، ۹۱ رای

۵- دکتر مهرداد ب. محمودی، ۸۸ رای

۶- دکتر جعفر ثابت‌قلب قربانی، ۸۷ رای

۷- دکتر مهدی حسین‌پور، ۷۹ رای

۸- دکتر حمید طهماسبی‌پور، ۷۱ رای

۹- دکتر محمد بخشعلی‌زاده، ۶۹ رای

اعضای علی‌البدل:

۱۰- دکتر محمدعلی نیاکویی، ۵۷ رای

۱۱- دکتر حسن صادق‌زاده، ۵۲ رای

بازرس:

دکتر علی‌اصغر اشرف‌نژاد، ۷۱ رای

بازرس علی‌البدل:

دکتر مسعود مسلم، ۶۰ رای

به نقل از ماهنامه‌ی «پزشکان گیل»، شماره‌ی ۵۶، خرداد ۸۷

رده‌ها: اخبار انجمن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.