پیام تبریک هیات مدیره‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران به‌ مناسبت روز پزشک

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

pezeshk-roozسایت انجمن پزشکان عمومی رشت: انجمن پزشکان عمومی ایران به مناسبت اول شهریور ماه،‌زادروز ابوعلی سینا و روز پزشک پیام تبریکی منتشر کرد که متن آن را در زیر می‌خوانید:

دردآشنایی ساحتی است که خردمندان را در خویش مسحور می‌سازد و به کمال رهنمون می‌گرداند و در این میان طبیبان آشناترین انسان‌ها به دردهای اجتماعی هستند. از تندرستی تا نشاط روح و اعتلای اجتماعی فاصله‌ای است که طبیبان بی‌مدعا جز از مسیر دردمندی به نسخه و علاج آن نخواهند رسید. تمایز پزشکان در قیاس با دیگر گروه‌های مرجع در همین واقعیت اصیل نهفته است و بر این سیاق «روز پزشک» یادمان این حکمت افتخارآمیز است.

ضمن تبریک این مناسبت فرخنده، امید است که همکاران درد آشنا همچنان بر میثاق خدمت خویش ثابت‌قدم و استوار باشند و این میسر نمی‌شود مگر این‌که خود را جزیی از مردم و منافع حرفه‌ای خود را با منافع عام و سلامت جامعه درهم‌تنیده بدانیم.

بر این اساس، هیات مدیره‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران ضمن توصیه به بازگشت نظام سلامت به مسیر پیشگیری و ارتقای بهداشت، از یک‌سو بر لزوم وحدت انجمن‌های علمی پزشکی، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت در پاسداشت حرمت طبابت تاکید می‌کند و از سوی دیگر از وزارت بهداشت انتظار دارد در جهت نیل به همدلی و همسویی در سیاست‌های اصلاحی نظام سلامت، توجه به جایگاه و جلب رضایت همکاران خود در جامعه‌ی پزشکی را سرلوحه‌ی تمامی برنامه‌ها قرار دهد.

با این‌ امید که هر روزمان بهتر از دیروز و هر سال‌مان پربارتر از سال گذشته باشد، تندرستی، سربلندی و شکوفایی بیش از پیش همه‌ی همکاران به‌ویژه سنگربانان سخت‌کوش و بی‌ادعای جامعه ی پزشکی را آرزومندیم.

هیات مدیره ی انجمن پزشکان عمومی ایران

به‌نقل از انجمن پزشکان عمومی ایران


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.