۳ عضو هیات مدیره‌ی نظام پزشکی رشت برگزیده شدند!

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

با پایان مرحله‌ی ثبت‌نام انتخابات نظام پزشکی در شهرستان رشت، تکلیف سه کرسی از ۱۷ کرسی هیات مدیره‌ی نظام پزشکی این شهرستان روشن شد.
بنا به اعلام یکی از اعضای هیات نظارت این انتخابات در گفت‌وگو با «پزشکان گیل»، برای دو سهمیه در گروه دندانپزشکی شهرستان رشت تنها دو نفر(یک دندانپزشک عمومی و یک متخصص) و یک سهمیه در گروه لیسانسیه‌های غیرمامایی نیز فقط یک نفر (فیزیوتراپیست) داوطلب وجود دارد که در صورت تایید صلاحیت این داوطلبان در روزهای آینده، ۳ تن از برنده‌های این انتخابات پیشاپیش معلوم شده‌اند.
این در حالی است که برای دو سهمیه در گروه داروسازی ۵ نفر، برای یک سهمیه در گروه آزمایشگاهی ۴ نفر (۳ دکترای علوم آزمایشگاهی و یک متخصص پاتولوژی) و یک سهمیه در گروه مامایی دو نفر نامزد شده‌اند.
بنا به این گزارش، بیشترین تعداد داوطلبان در گروه پزشکی حضور دارند که در نهایت از میان ۲۴ نامزد (۱۴ پزشک عمومی و ۱۰ پزشک متخصص) ۱۰ تن از آنان برگزیده خواهند شد.
این عضو هیات نظارت همچنین افزود که با ثبت‌نام مجموعاً ۹۵ نامزد در استان گیلان، خوشبختانه در تمامی شهرستان‌های این استان تعداد داوطلبان به حد نصاب مورد نیاز برگزاری انتخابات نظام پزشکی رسیده است.
گفتنی است که پس از پایان مرحله‌ی نام‌نویسی، اسامی نامزدها به وزارت‌خانه‌های اطلاعات، کشور، بهداشت (دانشگاه‌های علوم پزشکی) و سازمان نظام پزشکی (هیات‌های انتظامی) فرستاده شده است و این نهادها موظف‌اند طی ۱۰ روز صلاحیت کاندیداها را بررسی و نتایج را اعلام کنند.
بنا بر ماده‌ی ۲۳ قانون نظام پزشکی، شرایط انتخاب‌شوندگان هیات‌های مدیره‌ی سازمان نظام پزشکی به‌شرح زیر است: الف- تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران، ب- نداشتن فساد اخلاقی و مالی، ج- داشتن حسن شهرت اجتماعی و شغلی در عمل به اجرای اصول پزشکی و رعایت اخلاق و شوِون پزشکی، د- داشتن حسن شهرت در تعهد عملی به احکام دین مبین اسلام و وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ه- دارا بودن حداقل سه سال سابقه عضویت در نظام پزشکی.


1 دیدگاه

دکتر قربانی · دسامبر 12, 2008 در 5:37 ب.ظ

خبر دست اول همیشه جالب است

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.