گزارش جلسه هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی رشت با مدیر کل محترم تعزیرات استان گیلان

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

⭕️این جلسه با حضور مدیر کل محترم تعزیرات استان معاونت محترم اداره کل تعزیرات استان و ریاست شعبه ویژه رسیدگی به جرائم پزشکی (جناب آقای تاک )تشکیل شد ،از اعضای هیات مدیره انجمن نیز آقایان دکتر دوگونچی ،دکتر نرگسی ،دکتر صادقی ،دکتر ابراهیمی و دکتر رضایی و خانم‌های دکتر عزیزالله زاده و دکتر توحیدی حضور داشتند.

⭕️در این جلسه اعضای هیات مدیره انجمن ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پزشکان عمومی استان و حیطه های فعالیت آنها موانع پیش روی فعالیت این گروه از جامعه پزشکی را تشریح نمودند .

اعضای هیات مدیره توضیح دادند که در سال‌های نه چندان دور حجم زیادی از مراجعات مردم برای درمان به پزشکان عمومی بود اما متاسفانه با گذشت زمان و همین طور محدود ساختن حیطه فعالیت پزشکان عمومی این نقش کمتر شده و در نتیجه آن هزینه های درمان و همین طور تربیت نیروهای متخصص برای پاسخ به بعضی از نیازهای القایی افزایش یافت و بخش عمده ای از این فشارهای ناشی از افزایش هزینه ها به خود مردم بازگشت .

⭕️اعضای هیات مدیره توضیح دادند که بسیاری از بخشنامه هایی که حیطه فعالیت پزشکان عمومی را محدود نموده است ،و بعضا موجب برخورد قضایی با این عزیزان می شود ،مبانی علمی قوی نداشته و در بسیاری از موارد ،منافع صنفی و حرفه ای گروهای خاص درمانی در آن نقش پر رنگی بازی می کنند .

اعضای هیات مدیره ضمن تاکید بر فعالیت در چهار چوب قوانین و همین طور تاکید بر برخورد با افرادی که سلامت جامعه را با تخلفاتشان تهدید می کنند ،درخواست داشتند که در رسیدگی به پرونده های ارجاعی به سازمان تعزیرات علاوه بر استناد به بخشنامه های وزارت بهداشت ،قوانین بالادستی و همین طور نظر کارشناسان فعال در این حوزه ها نیز در نظر گرفته شود .

⭕️در ادامه جلسه مدیر کل محترم تعزیرات نیز ضمن تاکید بر نقش و جایگاه پزشکان عمومی در حوزه درمان تاکید کردند که سازمان تعزیرات ضمن حفظ حرمت افرادی که از جامعه پزشکی به این سازمان ارجاع می شوند تمام تلاش و دقت خود را مبذول نموده تا رسیدگی‌ها در چهارچوب قوانین و رعایت عدالت انجام شود و از مواردی صحبت کردند که بعد از بررسی پرونده های ارجاعی قاضی محترم رسیدگی کننده به این جمع بندی رسیدند که تخلفی صورت نگرفته و حکم برائت صادر گردید.

⭕️مدیر کل محترم تعزیرات براجرای صحیح قانون تاکید کردند و در ادامه از برخوردهای قانونی با دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی صحبت شد و اعلام کردند که شماره ۱۳۵متعلق به سازمان تعزیرات آماده دریافت گزارشات مربوط به این موارد خواهد بود .و نقش سازمانهای صنفی و همین طور نظارت دانشگاه علوم پزشکی را در برخورد با این تخلفات مهم دانستند.

در کل جلسه مذکور با توجه به ایجاد فضای تعامل و گفتگو بین جامعه پزشکی و دستگاه قضایی و همین طور بیان دغدغه ها و نظرات جامعه پزشکان عمومی به سیستم قضایی با توجه به جو دوستانه و توام با تعامل حاکم بر این جلسه، نشست مفیدی ارزیابی می شود .

 

رده‌ها: گزارش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.