نامه رییس انجمن پزشکان عمومی رشت به ریاست محترم کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص اعلام تعرفه‌های پزشکی

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

ریاست محترم کمیسیون بهداشت مجلس
جناب آقای دکتر نوبخت
با سلام
همانطور که مستحضرید متاسفانه بازهم شاهد تخلف دولت محترم در ابلاغ تعرفه مراکز درمانی کشور بودیم. اولین تخلف ابلاغ دیرهنگام تعرفه است. طبق قانون ،تعرفه باید با در نظر گرفتن تورم و هزینه های جاری بخش درمان زمانی ابلاغ گردد که امکان افزایش از آغاز سال جدید وجود داشته باشد. اما متاسفانه همه ساله با ابلاغ دیرهنگام تعرفه، اجحافی آشکار در حق جامعه پزشکی روا شده و با اینکه سیستم درمان کشور مجبور است همه هزینه ها از جمله هزینه های پرسنلی و بیمه و … را طبق قانون با افزایش از آغاز سال پرداخت نماید؛ اما تعرفه خدمات پزشکی با تاخیر چند ماهه تصویب و ابلاغ می گردد. از سویی افزایش ناچیز و غیر متناسب تعرفه با نرخ تورم جاری کشور و از سوی دیگر افزایش غیر متعارف قیمت تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی آن (بعضاً بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است )عرصه را بیش از پیش بر جامعه پزشکی تنگ نموده است.
از حضرتعالی به عنوان ریاست محترم کمیسیون بهداشت مجلس انتظار داریم که با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و نظارتی مجلس نسبت به برخورد با این تخلف دولت (که منجر به ورشکستگی سیستم درمان کشور خواهد شد)؛ اقدامات لازم را مبذول فرمایید.
لازم به توضیح است که جامعه پزشکی کشور که با جان فشانی در مقابل بحران اخیر کرونا ایستاد و با همه کمبودها و تقدیم شهدای فراوان ،موفق به مهار نسبی این اپیدمی شده نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارد. ورشکستگی و ناکارآمدی سیستم درمانی به جهت عدم تخصیص اعتبارات لازم و تصمیماتی که منافع کوتاه مدت بیمه ها وکمبود بودجه سیستم بهداشت کشور پشتوانه آن است ،در نهایت به ضرر مردم عزیز کشورمان خواهد بود. از شما استاد فرزانه که در کسوت نمایندگی مردم نیز قرار دارید انتظار داریم که شفاف و بدون در نظر گرفتن مصلحت سنجی ها نسبت به استیفای حقوق مردم و جامعه پزشکی اقدام فرمایید.

با تشکر

دکتر آنه محمد دوگونچی

رییس انجمن پزشکان عمومی رشت

دسته‌ها: اخبار انجمن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.