نامه رییس انجمن پزشکان عمومی رشت به رئیس محترم سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص اعلام تعرفه‌های پزشکی

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی کشور
جناب آقای دکتر ظفرقندی
با سلام
همانطور که مستحضرید متاسفانه بازهم شاهد تخلف دولت محترم در ابلاغ تعرفه مراکز درمانی کشور بودیم. اولین تخلف ابلاغ دیرهنگام تعرفه است. طبق قانون تعرفه باید با در نظر گرفتن تورم و هزینه های جاری بخش درمان زمانی ابلاغ گردد که امکان افزایش از آغاز سال جدید وجود داشته باشد. اما متاسفانه همه ساله با ابلاغ دیرهنگام تعرفه اجحافی آشکار در حق جامعه پزشکی روا شده و با اینکه سیستم درمان کشور مجبور است همه هزینه ها از جمله هزینه های پرسنلی و بیمه و … را طبق قانون با افزایش از آغاز سال پرداخت نماید؛ اما تعرفه خدمات پزشکی با تاخیر چند ماهه تصویب و ابلاغ می گردد. از سویی افزایش ناچیز و غیر متناسب تعرفه با نرخ تورم جاری کشور و از سوی دیگر افزایش غیر متعارف قیمت تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی آن که بعضاً بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است؛ عرصه را بیش از پیش بر جامعه پزشکی تنگ نموده است.
از حضرتعالی به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی ،سازمانی که وظیفه صیانت از حقوق جامعه پزشکی را دارد انتظار داریم به طور جد و با استفاده از تمام ابزارهای قانونی مثل رایزنی با مسئولین مربوطه و استفاده از حق سازمان برای شکایت به مراجع قضایی (مثل دیوان عدالت اداری )نسبت به استیفای حقوق جامعه پزشکی اقدامات عملی را مبذول فرمایید.
لازم به توضیح نیست که ورشکستگی و ناکارآمدی سیستم درمان کشور با این تعرفه ها کاملا محتمل خواهد بود و در نهایت آسیب این موضوع به مردم و خیل بیماران نیازمند خدمات درمانی خواهد رسید. انتظار جامعه پزشکی از سازمان صنفی خود اقدامات عملی و فراتر از صدور بیانیه اعتراضی است که انشاءالله شاهد شروع این اقدامات با مدیریت و رهبری حضرتعالی باشیم.

با تشکر

دکتر آنه محمد دوگونچی

رییس انجمن پزشکان عمومی رشت

دسته‌ها: اخبار انجمن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.