مکاتبه انجمن پزشکان عمومی رشت با استاندار گیلان در خصوص گسترش ابتلا به ویروس کرونا در سطح استان و ارائه راهکارهای اجرایی و اعلام آمادگی برای هر گونه همکاری

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

 

✅استاندار محترم استان گیلان

سلام علیکم
همانطور که مستحضرید استان گیلان به عنوان یکی از معدود استان‌های است که متاسفانه مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در آن تشخیص داده شده است. لذا انجمن پزشکان عمومی رشت به عنوان نماینده جامعه پزشکان عمومی استان که در خط اول درمان با این بیماری مواجه هستند، لازم دیده نکات ذیل را به حضور حضرتعالی یادآوری کنیم:

✅۱- بسیج کلیه رسانه‌های عمومی استان خصوصاً صدا و سیما برای اطلاع رسانی به مردم در خصوص نحوه انتشار بیماری و راه‌های پیشگیری از آن اهمیت فراوان دارد

✅۲- امکانات بهداشتی مثل ماسک و مواد ضدعفونی کننده ،در سطح استان کمیاب و گران شده است به طوری که قیمت یک ماسک ساده به بیش از ۵ برابر و ماسک فیلتر دار به بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است، تدابیر لازم جهت افزایش دسترسی مردم و خصوصاً کادر درمانی به این مواد اندیشیده شود.

✅۳- به نظر می‌رسد تعطیلی مراکز آموزشی مثل مدارس و دانشگاه‌ها در شرایط فعلی یک ضرورت است خواهشمند است به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

✅۴- مراکز عمومی اداره‌جات و محل‌های تجمع مردم را به مواد ضدعفونی کننده مجهز نمایید.

✅۵- ساعات کار ادارات و سازمان‌های که خدمات ضروری ارائه نمی‌کنند به حداقل کاهش یابد.

✅۶- با توجه به عملکرد و برنامه‌ریزی ضعیف وزارت بهداشت در برخورد با این بیماری و نوعی غافلگیری در برابر آن (شناسایی موارد بیماری همراه با ظهور موارد فوت )انتظار این است که در روزهای آینده موارد بیشتری از بیماری شناسایی شود.
در حال حاضر کمبود تخت‌های بیمارستانی برای مقابله با این بیماری کاملا محسوس است. شایسته است از امکانات درمانی نیروهای نظامی و انتظامی استان و کشور به نحو مقتضی استفاده شود؛ خواهشمند است در این خصوص برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

✅۷پرسنل بهداشتی درمانی استان در معرض بیشترین تهدید ابتلا به این بیماری هستند و صادقانه و با حداقل امکانات مشغول ارائه خدمت می‌باشد از حضرتعالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان انتظار می رود که با تمام امکانات از این عزیزان حمایت نمایید.

✅۸همکار محترم ما مرحوم آقای دکتر رضا کوچکی‌نیا صبح پنج شنبه در بیمارستان پارس چشم از جهان فرو بستند. شایسته است که حضرتعالی به نحو مقتضی از خانواده این پزشک فداکار دلجویی و زحمات آن مرحوم تقدیر به عمل آورید.

در پایان این انجمن اعلام می دارد که آماده انجام هرگونه همکاری جهت کنترل و مبارزه با این فاجعه ملی می باشد

 

 


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.