دکتر امین چمساز درگذشت

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

13930421000277_PhotoAسایت انجمن پزشکان عمومی رشت: دکتر امین چمساز، پزشک پیش‌کسوت بخش خمام، با بیماران و دوستدارانش بدرود گفت.
این پزشک ۸۳ ساله پنجشنبه‌ی گذشته به‌دنبال سقوط از تخت و شکستگی استخوان ران به بیمارستان آریا منتقل شده بود که پس از عمل جراحی، سحرگاه شنبه ۲۱/۴/۹۳ در بیمارستان آریای رشت درگذشت.
دکتر چمساز ۳ تیر ۱۳۰۹ در شهر چناران مشهد متولد شده، دوران ابتدایی را در بخش چناران و نوجوانی را در شهر مشهد گذرانده و از سال ۱۳۳۲ با ابلغ وزارت بهداشت به‌عنوان بهدار به خمام آمده بود. وی پس از مدتی برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی پزشکی به دانشگاه تهران رفت و پس از پایان تحصیل در پاسخ به درخواست مردم خمام که برای بازگشتش تومار بلندی امضا کرده بودند، برای افتتاح مطب به خمام بازگشت.
دکتر چمساز در سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۰ ضمن ریاست بهداری، مسوولیت شهرداری خمام را نیز برعهده داشت و در تمام سال‌های طبابت به علت خلق و خوی مهربان و مردم‌دوستی‌اش شهرت و محبوبیت بی‌نظیری بین مردم خمام و روستاهای اطراف داشت که حق‌شناسی مردم در مراسم خاکسپاری یکشنبه که با حضور هزاران نفر در خمام برگزار شد شاهدی بر این محبوبیت است. 05_002
در ماه‌های اخیر فرشاد فداییان، مستندساز برجسته‌ی گیلانی، فیلمی از زندگی دکتر چمساز تهیه کرده و سردیسی از او نیز به پاس ۶۰ سال خدماتش برای بخش خمام ساخته شده بود که قرار بود در یکی از روزهای ماه رمضان در میدانی مقابل منزلش رونمایی شود که متاسفانه عمرش یاری نکرد.
انجمن پزشکان عمومی رشت درگذشت این پزشک مردمی و محبوب را به خانواده و دوستدارانش تسلیت می‌گوید.


5 دیدگاه

دکتر بهمن مشفقی · جولای 15, 2014 در 9:16 ب.ظ

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق …عشق

ِ طبابت شرافتمندانه و خوی مردمی دوستی بهترین سرمایه ی این انسان وپزشک شریف بود. ضمن تسلیت به خانواده های داغدار و جامعه ی شریف پزشکی خودرا در این غم ِ بزرگ شریک می دانم. روانش شاد یادش گرامی باد.

سونیا معصومی · جولای 17, 2014 در 12:28 ب.ظ

سالها بدون چشمداشت مادی طبابت کردند وبا نام نیک از دنیا رفتندروحشان شاد یادشان گرامی

مهندس عباس صفتی صیقلانی · جولای 20, 2014 در 12:32 ب.ظ

اگر زیبایی را آواز سردهی، حتی در تنهایی بیابان، گوش شنوا خواهی یافت.
روحش شاد و یادش گرامی باد.

مرتضی مهدی زاده · آگوست 7, 2014 در 10:16 ق.ظ

نام نیکو گر بماند ز آدمی به کزو ماند سرای زرنگار
نام و یاد این بزرگ مرد در تاریخ شهر خمام تا ابد ثبت خواهد شد.
فقط به عنوان یک شهروند خمامی میتونم بگم:
چه بی امین گشت خمام بدون تو…

علی رضا پنجه ای · آگوست 21, 2014 در 11:32 ق.ظ

در باره ی این پزشک شریف و انسان دوست شماره ی ویژه ی هدیه مهر مطلبی به قلم خانم کاغذچی عروس نویسنده ی نوه ی ایشان دارد. که تا ۱۵ شهریور توزیع می شود.سردبیرهدیه مهر

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.