تست‌های نواری تشخیص اعتیاد/ دکتر رقیه حج‌فروش

منتشرشده توسط rashtgps در تاریخ

یکی از راه‌های ساده برای تشخیص مصرف، سوءمصرف یا وابستگی به انواع مواد مخدر، انجام تست‌های ادراری است. این تست‌ها بر پایه‌ی تشخیص مواد، داروها یا متابولیت‌های آن‌ها در ادرار عمل می‌کند.
معمولاً تست‌ها به روش‌های مختلف انجام می شود، اما تست‌های رایج موجود شامل موارد زیر است:
۱٫ تست‌های نواری سریع (Test strip/ Rapid test) که سریع و در مطب قابل انجام است.
۲٫ تست کروماتوگرافی لایه نازک (Thin layer chromatography: TLC) که در برخی از آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود.
با توجه به رواج تست‌های نواری و وجود نگرانی در زمینه‌ی موارد مثبت و منفی کاذب، در این مقاله به بحث درباره‌ی تست‌های نواری می‌پردازیم:

تست‌های نواری
برای سنجش مورفین، حشیش، بنزودیازپین‌ها، آمفتامین، متادون و… تست‌های نواری مجزا وجود دارد. اساس تشخیصی این تست‌ها وجود آنتی‌بادی مونوکلونال علیه ماده‌ی قابل سنجش است. به‌عنوان مثال در مورد مورفین، از آنتی‌بادی مونوکلونال مورفین که از سرم موش تهیه شده است استفاده می‌شود. چنان‌چه در نمونه‌ی ادرار مورفین یا متابولیت‌های آن وجود داشته باشد، با روش مهاجرت مویرگی به سمت بالا حرکت می‌کند و با آنتی‌بادی موجود پیوند (باند) می‌شود. در این صورت خط رنگی در نوار دیده نخواهد شد و نتیجه‌ی تست مثبت گزارش می‌شود. البته خط دیگری به‌عنوان شاهد وجود دارد که باید در تمام حالات دیده شود.
برای مثبت شدن تست باید میزان حداقل (Cut-off) آن در نمونه موجود باشد. این میزان در مورد مورفین ng /ml 300، در مورد کانابیس ng/ml 50 و در مورد مت‌آمفتامین ng/dl 1000 است.
برای انجام تست‌ها، ادرار در هر زمانی از شبانه‌روز جمع شود اشکالی ندارد. چنان‌چه ادرار در دمای ۲ تا ۸ درجه‌ی سانتی‌گراد نگهداری شود، تست تا ۴۸ ساعت بعد هم قابل انجام است. برای زمان طولانی‌تر، نمونه باید فریز گردد و تست بعد از آب شدن نمونه انجام شود.

علل اختلال در آزمایش
شایع‌ترین علل بروز اختلال در نتیجه‌ی تست‌های نواری شامل موارد زیر است:
خطا در نمونه‌گیری: یکی از مهم‌ترین دلایل بروز نتیجه‌ی منفی (که هیچ ربطی هم به روش انجام تست ندارد!) بروز خطا در نمونه‌گیری است. معمولاً علی‌رغم حضور نمونه‌گیر و مشاهده‌ی مستقیم، به‌جای نمونه‌ی فرد مصرف‌کننده، نمونه‌ی فرد سالم از سرنگ و… در ظرف تخلیه می‌شود! در چنین مواردی که معمولاً بیمار همکاری ندارد، کنترل درجه‌ی حرارت نمونه بلافاصله بعد از جمع‌آوری کمک خواهد کرد. در مواردی نیز نمونه‌ای غیر از ادرار ارایه می‌شود که متعاقباً توضیح داده خواهد شد.
خطاهای تکنیکی: نوار تست باید بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در ادرار نگه داشته شود. پس از آن قبل از خواندن جواب باید به‌مدت ۵ دقیقه در یک سطح صاف غیرجاذب گذاشته شود. گزارش پاسخ سریع، به‌ویژه در یک دقیقه‌ی اول و بعد از ۱۰ دقیقه، باعث پاسخ مثبت کاذب می‌شود.
رقیق‌کننده‌ها: هر عاملی که باعث رقیق شدن ادرار شود، با پایین آوردن میزان Cut-off باعث پاسخ منفی کاذب می‌شود. در این موارد استفاده از نوار‌های کمکی برای سنجش کراتینین، نیترات و گلوتامات ادرار می‌تواند رقت ادرار را نشان دهد. این نوارها در موارد ارایه‌ی نمونه‌ی غیرادراری نیز کمک می‌کند.
تغییرات PH: اکثر تست‌ها به تغییرات PH بین ۵ تا ۹ مقاوم هستند. کاهش یا افزایش PH فراتر از محدوده‌ی فوق می‌تواند سبب اختلال در پاسخ شود. ریختن خون، مایع منی (Semen)، جوهر لیمو، سفیدکننده‌ها (Bleach) و… در ادرار گاهی با تغییر PH می‌تواند سبب اختلال شود. البته در این موارد علاوه بر ایجاد تغییرات ظاهری در رنگ و بو… استفاده از نوارهای سنجش PH کمک می‌کند.

زمان ردیابی مواد در ادرار
اکثر مواد تا ۷۲ ساعت پس از مصرف در ادرار قابل شناسایی است. در موارد اعتیاد مزمن و استفاده از مواد طولانی‌اثر مثل شیره، احتمال مثبت شدن تست در زمان طولانی‌تری پس از آخرین مصرف وجود دارد. زمان تقریبی ردیابی مواد مختلف در ادرار به‌شرح زیر است:
حشیش: ۱ روز تا ۴ هفته
هروئین: ۳ تا ۴ روز
مورفین: ۲ تا ۳ روز
متادون: ۲ تا ۳ روز
آمفتامین: ۱ تا ۳ روز
کوکائین: ۲ تا ۴ روز
بنزودیازپین: ۳ روز تا ۳ هفته.

تداخلات دارویی
داروهای حاوی کدئین سبب بروز نتیجه‌ی مثبت کاذب در تست مورفین می‌شود که در تست کروماتوگرافی (TLC) قابل تشخیص است و در محل شاهد کدئین لکه ایجاد می‌کند.
فنوباربیتال، دیفنوکسیلات و دکسترومتورفان تاثیری در نتیجه‌ی تست نواری ندارند. همچنین مصرف ۴۰ میلی‌گرم فورزماید، علی‌رغم رقیق کردن ادرار، هیچ تاثیری در نتیجه‌ی تست مورفین و بروز منفی کاذب ندارد.
مصرف قرص‌های ضد حاملگی (کنتراسپتیو‌ها) با دوز ۴ عدد HD تا ۳۶ ساعت سبب بروز منفی کاذب روی نتیجه‌ی تست‌های نواری  و TLC می‌شود. کنتراسپتیو LD تغییری در نتیجه‌ی تست‌ها یا لکه‌ای در TLC ایجاد نمی‌کند.
سایر دسته‌های دارویی رایج از جمله آمی‌تریپتیلین، دیازپام و آنتی‌بیوتیک‌ها مثل آموکسی‌سیلین نیز معمولاً تداخلی در شناسایی مورفین ایجاد نمی‌کنند.

Ref:
Iranian Society of Toxology: http://www.irantox.org

دکتر رقیه حج‌فروش
نشانی: رشت، چهارراه گلسار، ساختمان پزشکان نصر، مرکز درمان اعتیاد هدیه‌ی سلامت، تلفن: ۷۲۲۲۷۱۲
به‌نقل از «پزشکان گیل»، ش ۷۶


306 دیدگاه

احمد · نوامبر 19, 2010 در 8:16 ق.ظ

نمیدونم اینجا چرا همه جای فکر به سلامتی دنباله فقط دنباله منفی کردن جواب آزمایش هستند؟
چرا یکباره خودتونو ازین بلا خلاص نمیکنین؟من خودم ۳۰ سالمه و مدرسه کامپیوترم و مدته یک سال شیره مصرف میکردم البته به صورته خوراکی .میدونم همتون یه دلیل واسه اعتیادتون دارین..دوسته بد..خانواده…شکسته عشقی…درسته همه اینا سخته ولی به ننظره شما اعتیاد سختر از همشون نیست؟
من خودم تازه ترک کردم و ظرفه ۱۴ روز.با متادون ۲۰ در ۵ روز و بقیشم با نتادن ۵ تا روزه ۱۴ که امروز ۱۵ روزه و فقط بخاطره مور مور ساقه پاهام ۱ استانینفن خوردم.اما فقط اراده مهمه و بعد از سم زدایی اگه از نالترکسون استفاده کنین که دیگه طرفش نرین البته بعد از ۳ ماه .البته با تایید خانم دکتر.
زیاد شد اما اینم بگم بد نیست واسه کم شدن علایم ترک میتونین از جکوزی و سونا بصورته مداوم استفاده کنین و اگه واستون مقدوره اهله هر دینو مذهبی هستید توکل و کمک بخوایین از یگانه پروردگارتون.
ببخشید خانم دکتر زیاد شد اما جوابه همه سوالام بود و تجربیاتمم گفتم که شاید کمکی به دوستان کرده باشه.
باید قدره همچین دکترایی رو دونست.

sami · نوامبر 22, 2010 در 6:01 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید به شما
من حدودا از سال ۸۵ شیشه مصرف میکنم اما الان حدود یک سال میشه که به طور مداوم و متوالی هست خدا رو شکر به خاطر اندام و جسته قوی که داشتم تا به حال تاثثیر انچنانی روی من نگذاشتع اما کم کم دارم تاثیراتش رو حس میکنم و چون تازه متاهل شدم و خودمم خسته شدم میخواستم بدونم بهترین راه برای کنار گذاشتنش چیه و بنده با شرایطی که گفتم چند روز طول میکشه که آزمایشم منفی در بیاد و چه مواد و دارو یا غذایی تاثیر گذارند تا این روند سریع تر انجام بشه ممنونم
اگه براتون مقدوره برام ایمیل کمنید

    Rashtgps 2 · نوامبر 22, 2010 در 10:03 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به سامی:درمان شیشه شامل دوبخش دارو درمانی و روان درمانی است. معمولا با قطع شیشه تا ۷۲ ساعت پر خوابی خواهید داشت و بعد آن تا دو هفته خلق پایین و افسرده و بی حالی. با توجه به سابقه طولانی مصرف احتمال اختلال خلقی در ترک هست لذا بهتر است ترک را تحت نظر روان پزشک یا پزشک با تجربه در ترک شیشه انجام دهید و حتما برای جلوگیری از عود روان درمانی شوید.بین ۷۲ ساعت تا ۱هفته زمان برای منفی شدن تست نیاز است.

    Rashtgps 2 · نوامبر 22, 2010 در 10:03 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به سامی:درمان شیشه شامل دوبخش دارو درمانی و روان درمانی است. معمولا با قطع شیشه تا ۷۲ ساعت پر خوابی خواهید داشت و بعد آن تا دو هفته خلق پایین و افسرده و بی حالی. با توجه به سابقه طولانی مصرف احتمال اختلال خلقی در ترک هست لذا بهتر است ترک را تحت نظر روان پزشک یا پزشک با تجربه در ترک شیشه انجام دهید و حتما برای جلوگیری از عود روان درمانی شوید.بین ۷۲ ساعت تا ۱هفته زمان برای منفی شدن تست نیاز است. در تهران می توانید به مرکز ملی مطالعات اعتیاد مراجعه کنید.

مهدی · نوامبر 26, 2010 در 8:54 ب.ظ

باسلام و خسته نباشید برای روشن شدن پوست چه باید کرد شش ماه است که پوست سورتم تیره شده روزی دو وعده تریاک و ۱۰عدد سیگار میکشم برای ترک هم ماندم اراده ضعیفی دارم واز اعتیاد هم خسته شدم خیلی ممنون میشم جوابم را بدین

    Rashtgps 2 · نوامبر 29, 2010 در 10:12 ب.ظ

    پاسخ به مهدی: بهتر است مصرف سیگار و تریاک را قطع کنید.

ابراهیم · نوامبر 27, 2010 در 1:56 ب.ظ

سلام
آیا مصرف بوپروکسن که برای نرک شیشه تجویز شده اعتیاد اور است

    Rashtgps 2 · نوامبر 29, 2010 در 10:10 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به ابراهیم: اگر مصرف فقط شیشه باشد معمولا نیاز به مصرف بوپره نیست. البته در برخی تحقیقات دیده شده در موارد مصرف همزمان شیشه و مخدرها مصرف بوپره بهتر از متادون است. مصرف بوپره وابستگی بدنی دارد.

مهدی · نوامبر 28, 2010 در 11:26 ب.ظ

سلام وخسته نباشید لطفا برای ترک با قرص زیرزبانی یا متادون که کدوم بهتره مرا راهنمایی کنید روزی دو وعده تریاک میکشم حدودا یک الی یک ونیم گرم مصرف دارم نوه سال است و چهار پنج با ترک کردم این دفعه اگه بتونم ترک کنم انشاله دیگه شروع نمیکنم از متادون نیز میترسم با تشکر

    Rashtgps 2 · نوامبر 29, 2010 در 10:06 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به مهدی:با توجه به این مصرف توصیه من ترک با بوپره است اما سن شما نیز مهم است. بهتر است تحت نظارت همکاران پزشک ترک کنید.

پارسا شیرازی · نوامبر 29, 2010 در 12:07 ق.ظ

salam khanom Dr ,,, man bad az 7 mah belakhare metadon ro tark kardam …ama bad az 1 hafte tark dobare daram ruzi 2ta teramadol mikhoram ino chetori ghat konam akhe hamash bighararam va shba khabam nemibare … bebakhshid

    Rashtgps 2 · نوامبر 29, 2010 در 10:03 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به پارسا شیرازی: با توجه به عوارض ترامادول بهتر است آن را سریع قطع کنید. بهتر است تحت نظارت پزشک با کلونیدین ترک کنید.

علی محمدی · دسامبر 1, 2010 در 12:38 ق.ظ

سلام
من پدرم حدود ۵ ساله که کراک مصرف میکنه و ۳ روز است که برای ترک اعتیاد پیشه دکتر بردیمش و دکتر امپول هالوپریدول و آکینیک وقرص متادون و کلوزپام و نورمازین تجویز کرده که با مصرف این داروها حالت بیحسی و خوابالودگی شدیدی به پدرم دست میده آیا این حالتها عادیه و امیدی به ترک هست
متشکرم

    Rashtgps 2 · دسامبر 3, 2010 در 2:16 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به علی محمدی:دارو های فوق خواب آور هستند اما اگر خواب آلودگی پدرتان زیاد است به طوریکه مدام به خواب می روند و سخت بیدار می شود ممکن است مسمومیت با متادون باشد. بهتر است حتما بیمار توسط همکار پزشک معاینه شود. یکی از بهترین راه های درمان کراک متادون است. نگران نباشید.

hh · دسامبر 1, 2010 در 12:44 ق.ظ

سلام من در ایران نیستم و یکی‌ از دوستان به من سیگار داد که در حالت مستی مصرف کردم و باعث شد بالا بیاورم که بعدا فهمیدم ماری‌جوانا یا الف یا گراس خودمان است و به علت ویزا دانشجویی برا کشور استرالیا باید تست پزشکی به دهم از شما سوال دارم پس از چند روز جواب تست من منفی‌ میشود چون باید برای ویزا تست پزشکی‌ تحویل دهم تاریخ مصرف ۷ روز پیش ممنون میشم اگر راه نما ای‌ کنید و سوال بعدی اگر مجبور باشم زود تر از مایشی به دهم آیا داروی هست که مصرف کنم که سام از بدنم خارج شهود ممنونم من مالزی هستم اگر داروی هست اسم لاتین آن را بفرمائید ممنون میشم

    Rashtgps 2 · دسامبر 3, 2010 در 2:11 ب.ظ

    پاسخ به hh: دارویی برای منفی کردن تست نیست. اگر یکبار مصرف کرده اید تست بعد ۷۲ ساعت منفی است. داروهای فوق تاثیری در نتیجه تست ندارد. اما مصرف حشیش و ترکیبات مشابه بر افسردگی تان تاثیر منفی دارد.

hh · دسامبر 1, 2010 در 1:06 ق.ظ

در ضمن خانم دکتر من به علت افسردگی قرص سیتا لوور امین۲۰ روزی یک عدد مصرف می‌کنم آیا میتواند بر تست اعتیاد من تاثیر بذارد و در ضمن ترس من از این است یکی‌ از بچها بخاطر مصرف ماری‌جوانا در تست رعد شد و ویزا نگرفت و میگفت آزمایش گاه مالزی خیلی‌ مجهز و میتواند تا ۴ ماه قبل را نشان دهد آیا این صحت دارد و برای من که ۲ یا ۳ بر بیشتر استفاده نکردم آیا صحت دارد یا نه ممنونم بازهم از جوابتون

omid · دسامبر 2, 2010 در 7:27 ب.ظ

مصرف ترامادول منحر به کاهش استرس و افسردگی در من شده حدودا ۶ ماه,روزی ۱ یا ۲ عدد…لطفا از داروهای دیگر افسردگی نگین…
من روی پایانامم کار میکنم و به این قرص نیاز دارم

سوال منم در مورد تست اعتیاده,گاهی گفتید که ممکنه + بشه,اخرش متوجه نشدم؟
این مقدار مصرف + میکنه یا نه؟

البته میدونم که اعتیاد منجر به فراموش کردن چیزهایی میشه که دوست نداریم بهشون فکر کنیم,ولی متاسفانه زیبایی های زندگی,موقعیت ها و کلا چیزایی که دوستشون داریم هم فراموش می شن.

ممنون میشم بهم بگید چیکار کنم,بعدا باید کنار گذاشته بشه…

ممنون

    Rashtgps 2 · دسامبر 3, 2010 در 2:06 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به امید: کاهش استرس و افسردگی شما موقتی است چون مصرف تمام مخدر ها در نهایت افسردگی ایجاد می کند. ترامادول با همین دوز تست ترامادول شما را مثبت می کند.

hh · دسامبر 3, 2010 در 11:26 ق.ظ

? hanoz montzeram kheyli foriyeh

hh · دسامبر 4, 2010 در 12:02 ق.ظ

dasteton dard nakone mamnonam

علی محمدی · دسامبر 7, 2010 در 12:25 ق.ظ

سلام پدرم الان ۲ روزه که از نطر فیزیکی حالش خوب شده ولی هنوز تمام فکرش پیش مصرف مواده نمیدونیم دیگه چیکار کنیم از سرش دراد همش بی قراری میکنه ولی اصلا از نظر فیزیکی مشکلی نداره امروز عصر هم به بهانه ای از خونه حدود ۲ ساعت بیرون رفت ولی نمیدونم مصرف کرده یا نه ولی شک میکنم مصرف کرده باشه آیا دارویی هست که از مواد بدش بیاد متشکرم

    Rashtgps 2 · دسامبر 7, 2010 در 9:40 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به علی محمدی: مسلما درمان علائم جسمانی به بهبود بیمار کمک می کند اما برای کاهش وسوسه نیاز به روان درمانی است. البته مصرف داروهایی مثل نالترکسون در بیماری که حداقل ۱۰ روز از آخرین مصرف مخدر او گذشته باشد در کنار مشاوره کمک کننده است. بهتر است حتما به کلینیک مجاز درمان مخدر مراجعه کنید.

سپهر · دسامبر 8, 2010 در 5:14 ب.ظ

سلام به خانم دکتر مهربون ما واقعا خسته نباشید من سپهر هستم قبلا گفتم یک دهم قرص زیر زبانی مصرف میکنم بلکه کمتر وقتی استفاده نمی کنم درد بدنم استرسم بیشتر از موقعی هست که می خواستم تریاک رو ترک کنم و حدودا ۷۰ روز هست ترک کردم ولی همین یک دهم قرص رو مصرف نمی کنم علائم خماری و درد دارم من تا کی باید ادامه بدم دوست ندارم دیگه از زیر زبانی استفاده کنم با دارو یا چجوری اخه این زیر زبانی چیه که اخه موندم بخدا به نظر خودم وابستگی روانی زیر زبانی از تریاک بیشتره

    Rashtgps 2 · دسامبر 9, 2010 در 1:25 ق.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به سپهر: بهتر است همین میزان را هم فطع کنید. علائم معمولا بعد از ۷۲ ساعت فروکش می کند. بهتر است برای کنترل همان میزان مختصر علائم با نظر همکاران پزشک کلونیدین مصرف کنید.

سپهر · دسامبر 9, 2010 در 10:49 ق.ظ

mer30 khanoom D.r ke ingadr sadegane javab midin akhe mehraboooni

سپهر · دسامبر 10, 2010 در 4:02 ب.ظ

خانم دکتر مهربان من باید اینو به جملاتم اضافه کنم که ۳۰ ساله هستم و ۱۵ سال یعنی بهترین دوران پر شور خودمو صرف مصرف تریاک روزی ۱ گرم کردم و مواد رو جایگزین ناکامی هایم در زندگی کردم البته من به جز تریاک موادی هیچ وقت مصرف نکردم و حالا لنقدر از وابستگی هراسانم که حتی داروها رو هم با ترس مصرف می کنم و الن خدا رو شکر انقدر متنفرم که حتی وسوسه ندارم انشاالله که خدا یاری می کنه و اراده ستون اصلی ترک و بعد از اون

علی · دسامبر 11, 2010 در 4:20 ب.ظ

با سلام
خیلی ممنون از وقتی که میزارن
آیا مصرف داروهای گیاهی معمولا باعث مثبت شدن تست اعتیاد میشه؟
من برای ترک دارم داروی گیاهی میخورم
ممنون

    Rashtgps 2 · دسامبر 11, 2010 در 11:00 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به علی: معمولا خیر. اما از آن جاکه معمولا محتویات داروهای گیاهی مشخص نیست در بعضی موارد تست مثبت می شود.

محمد پشیمان · دسامبر 11, 2010 در 8:19 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید من مصرف کننده ماری‌جوانا هستم هفته‌ ۲ روز و ۲ماه مصرف می‌کنم الان بابت کاری باید تست پزشکی‌ بدهم بعد از چند روز نکشیدن جواب آزمایش من منفی‌ میشود ممنون از راهنمایی‌

    Rashtgps 2 · دسامبر 11, 2010 در 10:58 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به محمد پشیمان: بین ۷۲ ساعت تا اهفته.

علی رضا · دسامبر 12, 2010 در 9:51 ب.ظ

با سلام خدمت خانم دکتر
خیلی خوشحالم که با این سایت اشنا شدم
ممنون از لطف شما
آیا تست مورفین و متادون را به صورت ازاد میتوان پیدا کرد و قیمتش چه حدودیه؟
از کجا میشه تهیه کرد
خیلی خیلی ممنونم

    Rashtgps 2 · دسامبر 14, 2010 در 12:07 ق.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به علی رضا: بله, تست نواری مورفین و متادون در مراکز فروش لوازم پزشکی و داروخانه ها در دسترس است. معمولا با قیمت ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان برای هر کیت می توان تهیه کرد.

سپهر · دسامبر 14, 2010 در 10:40 ق.ظ

خانم دکتر من نمی تونم کلونیدین مصرف کنم حالم بد میشه یک داروی دیگه میشه بگین چی استفاده کنم برای کاهش درد هیچ مسکنی کار ساز نیست مثلا ایندومتازین

    Rashtgps 2 · دسامبر 15, 2010 در 11:23 ق.ظ

    پاسخ به سپهر: کلونیدین مسکن نیست بلکه علائمی مثل احساس سرد و گرم، تعریق و سیخ سدن موهای بدن را کم می کند. برای کاهش درد از مسکن هایی مثل نوافن, ایبوپروفن یا سلکسیب استفاده کنید.

محمد امین · دسامبر 16, 2010 در 2:32 ب.ظ

سلام.
به نظر شما آیا مورفین تست ادرار با خون در مصرف قرص HD تفاوت دارد ؟
متشکرم

    Rashtgps 2 · دسامبر 17, 2010 در 2:33 ب.ظ

    پاسخ به محمدامین: خیر مصرف HDمیزان مورفین ادرار یا خون را تغییر نمی دهد فقط گاهی در کار کیت های سنجش اختلال ایجاد می کند.

محمد امین · دسامبر 18, 2010 در 12:35 ق.ظ

سلام.
باتشکر فراوان
منظورم از این پرسش این بود که اگر قرص HD مصرف شود ، آیا ممکن است در تست مورفین توسط خون، مثل ادرار خللی وارد شود و نتیجه آزمایش با وجود مصرف مواد ، منفی گزارش شود ؟

    Rashtgps 2 · دسامبر 19, 2010 در 12:04 ق.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به محمد امین: تست خون رایج تست نالوکسان است که با هیچ چیز منفی نمی شود.

سپهر · دسامبر 19, 2010 در 10:33 ق.ظ

سلام خانم دکتر کلونیدین مسکن نیست تا جایی که اطلاع دارم بیشتر فشار خون رو پایین میاره و اینکه من مسکن هایی مثل ایبوپروفین و غیره اصلا مصرف نمی کنم راستش من به همه چی وسواس دارم حتی مصرف دارو اول در مورد دارو تحقیق می کنم بببینم عوارضش کم باشه کلونیدین هم بد نیست نمیدونم شاید باید بدنم به دارو عادت بکنه راستش بعد از دو هفته که زیر زبانی رو قطع کردم کم کم حالم از سستی و خستگی و درد داره خوب میشه فقط موندم یعنی یک دهم یک قرص اینقدر تاثیر داره خانم دکتر ایندومتازین مسکن خوبیه ولی نمیدونم اخه تا جایی که میدونم در زمان ترک نباید داروهای خاصی مصرف کرد

    Rashtgps 2 · دسامبر 19, 2010 در 11:34 ب.ظ

    پاسخ به سپهر: اگر دوهفته از قطع بوپره گذشته دیگر علائمتان قطع می شود. نگران نباشید.مصرف داروهایی که برایتان نام بردم در ترک مانعی ندارد. از عوارض کلونیدین کاهش فشار خون است.

نیما · دسامبر 20, 2010 در 12:44 ب.ظ

سلام من قبلا اعتیاد به تریاک داشتم و چند روز است متادون روزی یک عدد می خورم حالا برای معافیت سربازی ام ازمایش دارم آیا متادون نشان میدهد در تست اعتیاد برای سربازی با تشکر عجله دارم

    Rashtgps 2 · دسامبر 24, 2010 در 9:28 ب.ظ

    پاسخ به نیما: متادون تست مورفین را مثبت نمی کند. اما جند روز تا اهفته طول می کشد اثر تریاک از بین برود.

سپهر · دسامبر 21, 2010 در 5:20 ب.ظ

سلام خانم دکتر مهربون راستش اولا من معذرت می خوام اینقدر سوال می پرسم خدا این درد رو به دشمن ادم نده خانم دکتر من بخدا بد جروی عذاب می کشم قبلا گفتم امروز هشتاد و چند روزه ترک کردم و دو هفته هم میشه زیر زبانی رو قطع کردم ولی بخدا بازم درد علائم خماری از همه بدتر جلوی خانواده تابلو شدم هی خمیازه جوری که از چشمام اب میاد درد و هم نگو که اخ تا مغز استخوان می سوزونه فقط وقتی لورازپام می خورم اخه فقط شبها استفاده می کنم کمی حالم خوب میشه اونم کمی کی تموم میشه این مشکلات که این جزیی از مشکلاته خیلی ها رو هم نمیشه پرسید فکر کنم به قول میگن زمان حلال همه مشکلات ولی سخت شده البته اولین بار نیست ترک میکنم

    Rashtgps 2 · دسامبر 24, 2010 در 9:32 ب.ظ

    پاسخ به سپهر: می توانید به جای لورازپام شب ها آنتی هیستامین مصرف کنید. ورزش، تغییر سبک زندگی و مشاوره در کاهش علائم جسمی مفید است. البته اگر علائم خماری واضح دارید برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید چون علائم ترک این مدت طول نمی کشد.

هستی · دسامبر 25, 2010 در 2:42 ب.ظ

سلام .همسر من از اوایل تابستان با اصرار من و تهدید به جدایی شروع به ترک تریاک با متادون کرده است . قرص متادون را نیز گاه استفاده می کرد و گاه فراموش می کرد . من به ماده مورد مصرفش و اینکه در حال ترک باشد شک داشتم. در مرکز ترک اعتیاد بصورت ناگهانی خواستم تست بدهد که مورفین منفی و کراک مثبت بود.حالا اصرار دارد که آزمایش اشتباه بوده و دو روز پیاپی آزمایش داده که منفی بوده است.خشم و اضطراب و افسردگی و بدبینی و …نشانه های مصرف کراک را هم بشدت از خود بروز می دهد. در هفته گذشته من او را ترک کرده ام اما مرتب بستگانم را تهدید می کند و اصرار به بازگشت دارد. آیا ممکن است واقعا تست اشتباه کرده باشد علیرغم همه نشانه های موجود؟آیا ممکن است به من یا پسرم آسیبی بزند؟

    Rashtgps 2 · دسامبر 25, 2010 در 11:36 ب.ظ

    پاسخ به هستی: با توجه به شواهد بعید به نظر می رسد که ترک کرده باشد با این حال بهتر است با پزشک مرکزش مشورت کنید تا شرایط ترک را جدی تر بگیرد.
    ضمنا ترک اجباری نتیجه خوبی ندارد بهتر است با مشاوره انگیزه او را بیشتر کنید.

سپهر · دسامبر 26, 2010 در 10:34 ق.ظ

سلام خانم دکتر مهربون به نظر شما بعضی وقتا که حالم خوب نیست یک دهم قرص متادون استفاده کنم بعدا مشکل ساز میشه البته بعضی وقتا اخه خودم ازمایشی استفاده کردم حالم خوب شد امان از بی قراری اره خانم دکتر این حکایت همچنان باقی ست بعضی وقتا با خودم میگم بابا جان درد نکش متادونی چیزی بزن البته فقط متادون نه چیزه دیگه درد نکش بعد میگم نه راستش خیلی پیش مشاور ترک رفتم چیزه به درد بخوری نگفتن همش تکراریه میگم اقا یا خانم دکتر محترم درد میگن صبر میگم لبریز شده صبر البته اینا پس لرزه های ……

    Rashtgps 2 · دسامبر 27, 2010 در 10:43 ب.ظ

    پاسخ به سپهر: مصرف هر مخدری اگرچه علائمتان را تسکین می دهد اما با دوره دیگری از علائم ترک همراه است.

سپهر · دسامبر 26, 2010 در 10:41 ق.ظ

خود کرده را تدبیر نیست گر چه تقدیر هم بی تقصیر نیست

سروش · دسامبر 26, 2010 در 3:51 ب.ظ

با سلام
چهار ساله که شیره تریاک تدخیتی روزی سه بار هر بار به اندازه ناخن کوچک تدخین دارم میخام ترک کنم میترسم موقعیت اجتماعیم طوریه که اصلا نمیتونم به مراکز خاص مراجعه کنم اما دسترسی توسط یکی از دوستان به متادون رو دارم اما نمیدونم چگونه باید شروع کنم ایا هم زمان با مصرف متادون قطع کنم ؟ یا اینکه از هر دوتدریجی استفاده کنم ؟ و سوم اینکه ایا با کم کردن تدخین مثلا روزی دو بار و بعد یک بار میشه این کار روکرد ؟ از راهنماییتون ممنون هستم برادر شما سروش

    Rashtgps 2 · دسامبر 27, 2010 در 10:41 ب.ظ

    پاسخ به سروش: سن، سابقه بیماری، ترک های قبلی و مدت زمان کلی مصرف در ترک موثر است.بهتر است به پزشک مراجعه کنید البته کاهش تدریجی درباره ترک تریاک و شیره موثر است.

جواد · دسامبر 27, 2010 در 5:38 ب.ظ

سلام خانم دکتر مصرف شیشه به اندازه چهار یا پنج دود آزمایش نشون میده اگر مثبت شد بگم ریتالین مصرف کردم بدبخت شدم متادون هم تحت نظارت پزشک مصرف میکنم دکتر امروز از من نمونه گرفتن فردا قراره برم جواب بگیرم تو رو خدا کمکم کنید

    Rashtgps 2 · دسامبر 27, 2010 در 10:36 ب.ظ

    پاسخ به جواد: فکر می کنم باید با پزشک معالجتان روراست باشید و مصرفتان را با ایشان مطرح کنید و کمک بخواهید. مطمئن باشید اگر تکرار نکنید بین خودتان محفوظ می ماند.

سپهر · دسامبر 28, 2010 در 12:38 ب.ظ

دکتر جون یعنی متادون و زیر زبانی جزو مخدرها محسوب میشه به نظر من بدتر از

داریوش · ژانویه 5, 2011 در 8:17 ب.ظ

سلام خانم دکتر.خسته نباشید.
من داریوش ۳۰ ساله مدت ۳ سال تریاک مصرف میکنم.
در حال حاضر به علت اضطراب شدید از قرص الپرازولام استفاده میکنم.روزی یک عدد ۵/۰ در ۲ وعده ،نیم ساعت ۱۰ صبح و نیم ساعت ۸ شب.
قرص اتنولول ۵۰ را نصف صبح و نصف شب استفاده میکنم بعلت فشارخون.
فولیک اسید هم میخورم(به دستور پزشک)
الان تصمیم به ترک دارم آیا میتونم از متادون استفاده کنم؟
ممکنه متادون فشارخون یا استرس رو زیاد کنه یا کم کنه؟
متاسفانه از دسته آدمهای وسواسی هستم که اگه دارویی مصرف کنم میترسم که اذیتم کنه.میخوام مطمئن بشم که منو اذیت نمی کنه.
مصرف من روزی تقریبا یک گرم تا یک و نیم گرم خوراکیه.
ممنونم که جوابمو میدید.

    Rashtgps 2 · ژانویه 9, 2011 در 5:42 ب.ظ

    پاسخ به داریوش: قرص آلپرازولام به تنهایی برای درمان اضطراب کافی نیست. لازم است برای درمان اضظراب به همکاران روانپزشک مراجعه کنید. با این دوز ترک تریاک خیلی نیست با بوپره راحت تر ترک می کنید اما توصیه می کنم حتما تحت نظر همکاران پزشک ترک کنید. مصرف خودسرانه دارو ممکن است بر خلق و فشار خونتان اثر داشته باشد.

سجاد · ژانویه 8, 2011 در 3:03 ق.ظ

با سلام . من ۳ ساله ترامادول مصرف میکنم؛تقریبا روزی ۴ تا ۱۰ تا متغیره ولی الان ۲ روزه ۳ تا میخورم،۱هفته بعد آزمایش اعتیاد برای یه سازمان دولتی دارم،میخوام از فردا تا ۳ روز متادون بخورم و دیگه چیزی مصرف نکنم تا زمان آزمایش.با توجه به فرمایشات شما آزمایش ادرار منفی میشه،سوالم اینه که اگر آزمایش خون هم بگیرند باز هم منفی است یا مثبت؟
با تشکر

    Rashtgps 2 · ژانویه 9, 2011 در 5:43 ب.ظ

    پاسخ به سجاد : اگر تست خون با نالوکسان به عمل آید منفی نمی شود.

هستی · ژانویه 11, 2011 در 2:39 ب.ظ

سلام. از مطالب بسیار خوب و راهنمایی های ارزشمندتان متشکرم .
همسرم شغل آزاد دارد و من در دانشگاه تدریس می کنم. چند سال بود که به رفتارهای او مشکوک بودم اما هر بار به نحوی خودش رو توجیه می کرد . تنها شرط زندگی من با او پرهیز از اعتیاد بود. خودم هم هر بار توجیه ها را می پذیرفتم چون ترجیح می دادم اینطور نباشد. در تابستان امسال با توصیه شما در پاسخ به سوال من ، تصمیم گرفتم واضحتر برخورد کنم و شرط ازدواجمان را یادآوری کردم . او اعتراف کرد که اعتیاد به تریاک دارد و ترک با شربت تریاک در یک مرکز معتبر را شروع کرد.بعد از ۲۰ روز مرکز درمانش را تغییر داد و ترک با متادون را ترجیح داد. اما این بار هم بعد یک ماه و نیم با مسئولین آن مرکز درگیر شد و گفت با یک روانپزشک بصورت خصوصی ادامه می دهد. در این مدت بسیار پرخاشگر شده و ثبات رفتاری نداشت و در مدت دوماه ۲۰ کیلو وزن کم کرد . بیقراری و اضطراب و بدخوابی نیز مزید بر علت شده بود. مشکلات مالی و نپرداختن هزینه های سه ماه خانواده و برداشتن مبلغی از پس اندازمان همگی نگران کننده بود . درمانش را هم رها کرده بود. با جدی شدن اقدامات من برای جدایی از او ، مجددا با یک مرکز درمانی متادون درمانی را شروع کرد. در این مدت چندین درگیری خیابانی و فیزیکی داشت و یکبار هم به اتهام حمل مواد مخدر(حشیش) دستگیر شد که البته همراهش مسئولیت آن را به عهده گرفت و از او رفع اتهام شد. همچنین تحمل موفقیت هیچ یک از بستگان را نداشت و با همه دشمن شده بود، در حالیکه پیش از این به مهربانی شهرت داشت. او اصرار داشت که ترک کرده و دوره درمان تمام شده. یک روز بطور اتفاقی در مسیر خانه، به مرکز درمانی سر زد تا به دکترش اطلاع بدهد که علیرغم عدم مصرف قرصهای متادون هیچ مشکلی نداشته و دیگر نیازی به آنها ندارد.من همراهش بودم و از دکتر خواهش کردم علاوه بر تست مورفین تست شیشه هم بگیرند. مورفین منفی بود و شیشه مثبت. خانواده اش پس از اطلاع دور او دیوار کشیدندو سخت حمایتش کردند . به نظر آنها او قربانی توطئه من شده بود و هیچ اعتیادی نداشت . در آزمایشگاهی دیگر آزمایش دهگانه داد و همه چیز بجز متادون منفی بود. به اصرار ها و تهدیدهایش توجهی نکردم و از او جدا شدم.تمام این وقایع در عرض ۵ ماه رخ داد و حالا یک ماه است که از اوجدا شده ام . در این مدت زندگی بر من حرام شده. تهدید ها ، شکایت ها ، متهم کردن بستگان به جرایم عجیب و غریب، ایجاد مزاحمت در محله ومحل زندگی، اصرار توام با عصبانیت برای بازگشت به زندگی مشترک همگی دردسرهای جدید من هستند. اینقدر خشمگین است که انگار هرگز از این خشم و انکار بیرون نخواهد آمد.
نمیدانم کار درستی کردم که خود و کودکم را از زندگی اش جدا کردم ؟ آیا می توانستم بیش از این به کسی که نمی خواهد از خواب برخیزد و دست از دروغ و انکار بردارد کمکی بکنم؟ آیا با جدایی من بیشتر در این گرداب فرو نرفت؟ هم نگرانش هستم و هم به شدت از خشم و تهدیدها یش می ترسم. آیااو مبتلا به سایکوز شده یا من دچار خیالپردازی؟

    Rashtgps 2 · ژانویه 11, 2011 در 6:43 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به هستی: درباره علائمی که در همسرتان وجود دارد نشانه ادامه مصرف شیشه است درباره طلاق تصمیم با خودتان است ولی در هر اگر همسرتان درمان نشود و شیشه را ترک نکند این علائم و عوارض نه تنها بهتر نمی شود بلکه تشدید هم می شود.

ashkan · ژانویه 15, 2011 در 11:11 ق.ظ

سلام
من۳۱ سال دارم مصرف من هرویین روزی ۲گرم بود وقتی برای ترک با متادون پیش دکتر رفتم الان ۷ سال تحت درمان هستم البته همراه با لغزش زیاد ولی ۸ماه کامل مواد مصرف نکردم وشروع به کم کردن متادون زیر نظرپزشک کردم ولی از وقتی کم کردن شروع شد گرفتگی عضله شدید گرفتم عضله سینه چپ که فشار شدید روی قلبم می اورد و یک لحظه فشار خونم بالا می رود و طپش قلب شدید میگیرم الان ۲۵ روز هرویین ارومیه (هرویین خاکستری) مصرف کردم الان ۲ روز است متادون مصرف میکنم ۱۵ تا ۵میلی خواهش میکنم برنامه کوتاه مدت برای قطع به من بدهید چون هم از لخاظ کاری هم از لخاظ روانی تحت فشار زیادی هستم ومدت متادون خوردنم چون زیاد است باعث برگشتم به مواد میشود لطفا”یک برنامه۱ ماه یا ۴۰ روز به من بدهید(مطمئن باشید میتوانم کم کنم )

    Rashtgps 2 · ژانویه 16, 2011 در 2:08 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به اشکان: اولا توصیه می کنم به هیچ وجه از راه دور و بدون نظارت درمان نشوید. درمان فقط یک نسخه یا برنامه روزانه مصرف متادون نیست که برایتان تجویز شود.
    این سابقه درمانی درمان کوتاه مدت هم به صلاح شما نیست. وقتی با متادون عود داشتید با سم زدایی خطر عود شما بیشتر است بهتر است به یک پزشک با تجربه در درمان اعتیاد مراجعه کنید. از ترک در کمپ ها هم پرهیز کنید.

سپهر · ژانویه 18, 2011 در 11:49 ق.ظ

سلام خانم دکتر امیدوارم شادو همیشه زنده باشید مزاحم همیشگی سپهر ! خانم دکتر من درد یا علائم بعد ترکم کم شده ولی این خمیازه و بالا و پایین فشار خونم اذیتم می کنه و تپش قلب هم دارم که به نظر خودم از اضطراب باید باشه و خانم دکتر هر دارویی مصرف می کنم بعد از چند ساعت یا فردای اون روز سر درد دارم

    Rashtgps 2 · ژانویه 20, 2011 در 4:13 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به سپهر: توصیه می کنم حتما ورزش کنید و تغذیه غنی از سبزیجات داشته باشید. بهتر است توسط یک همکار روانپزشک ویزیت شوید اگر تپش قلبتان ناشی از اضطراب باشد درمان شوید و الا ارجاع داده شوید.

سهراب · ژانویه 29, 2011 در 2:11 ق.ظ

سلام خانم دکتر حج فروش… می خواستم بدونم مرفین در خون تا چند روز قابل ردیابی است؟ آیا برای ازدواج هم آزمایش خون اعتیاد انجام می شود؟

    Rashtgps 2 · ژانویه 30, 2011 در 11:46 ب.ظ

    پاسخ به سهراب: معمولا تا ۱۰ روز. معمولا برای ازدواج تست خون به عمل می آید.

rahim · ژانویه 29, 2011 در 4:52 ب.ظ

با سلام خدمت اقای دکتر ۴۰ روز
از زمان قط مواد میگذرد اما هنوز همون مشکلاتو دارم درد ماهیچه بدن عرق
کف دست پا دیگر خسته شدم همیشه فکر میکردم با گذشت ۳۰ روز مشکلم حل میشود
اما هنوز مثل قبل گرفتگی عضلات دست و پا بیخوابی شب دارم دارم شغلم کارو
زندگیمو از دست میدم تورو خدا کمکم کنید خیلی داقونم خسته شدم کمکم کنید
ممنون از شما خدا نگهدار شما

    Rashtgps 2 · ژانویه 30, 2011 در 11:49 ب.ظ

    پاسخ به رحیم: توصیه می کنم توسط همکار پزشک ویزیت شوید گاهی علائم ناشی از اضطراب است که باید درمان شود. ضمنا آزمایش تیروئید هم انجام دهید.

سهراب · فوریه 1, 2011 در 8:24 ب.ظ

ممنون خانم دکتر.. شما مطمئنید آزمایش خون برای اعتیاد جزء آزمایشهای قبل از ازدواج هست؟ من شنیدم که فقط آزمایش ادرار گرفته میشه و آزمایش خون مربوط به تالاسمی می شه؟

    Rashtgps 2 · فوریه 4, 2011 در 9:42 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به سهراب: همان طور که گفتید تست خون برای تالاسمی وادرار برای تشخیص اعتیاد است.

اقدم · فوریه 2, 2011 در 4:46 ب.ظ

با سلام خدمت آقای دکتر
من کارشناس آزمایشگاه هستم ما به صورت عدم روتین صبح ها عدم اعتیاد از ارگانها و شرکتهای مختلف انجام می دهیم.گاها مشاهده می شود که افرادی که مطمئنا ادیکت هستند مراجه و جواب Negative میگیرند و طبق گفته های خودشان HDمصرف کرده اند.چگونه می شود فهمید که آیا قرص ضد حاملگی مصرف کرده یا خیر با تشکر لطفا جواب را میل کنید ممنون و خیلی متشکرم.

    Rashtgps 2 · فوریه 4, 2011 در 10:24 ب.ظ

    پاسخ به اقدم: بهتر است در چنین مواردی علاوه بر phسنجش از بیمار تستTLC به عمل آید.

امیر · فوریه 5, 2011 در 7:47 ق.ظ

با عرض سلام خدمت شما
من نزدیک به ۲ هفته به علت استرس و فشار عصبی و اضطراب و آشفتگی داروهای لورازپام و کلونازپام آلپرازولام و کلرودیاز پوکساید مصرف کره ام و در ضمن به تجویز متخصص مغز و اعصاب داروهای ریسپریدون – هالوپریدول – فیتوتون – ماپروتیلین و متوپرولول مصرف نموده ام. سوال اینجاست که اگر ظرف ۲ روز آینده آزمایش اعتیاد بدهم آیا داروهای فوق باعث مثبت بودن پاسخ خواهند شدو اگر اینطور است چند روز قبل از آزمایش مصرف باید متوقف شود تا آزمایش پاسخ منفی در پی داشته باشد؟

    Rashtgps 2 · فوریه 7, 2011 در 12:06 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به امیر: بهتر است فقط داروهای تجویزی پزشک را مصرف کنید و داروهای لورازپام و کلونازپام و… را خودسرانه مصرف نکنید. البته داروهای فوق در دوز درمانی تست را مثبت نمی کند مگر اینکه با دوز بیشتری مصرف کرده باشید.

سهراب · فوریه 6, 2011 در 11:35 ب.ظ

مرسی

زهرا · فوریه 7, 2011 در 7:40 ق.ظ

با عرض سلام،میخواستن در مورد صحت نتیجه آزمایش اعتیاد از طریق آزمایش خون بپرسم در مورد تریاک آیا از این طریق آزمایش امکان دستکاری نتیجه از طریق استفاده از مواد وجود دارد.میزان قایل قبولی این آزمایش نسبت به آزمایش ادرار چقدر است،آیا تستی هم وجود دارد که در آن مشخص کند فرد معتاد از موادی برای تغییر نتیجه آزمایش استفاده کرده

    Rashtgps 2 · فوریه 7, 2011 در 11:55 ق.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به زهرا: تست خون قابل استفاده فعلی NCTاست که با تزریق نالوکسان به بیمار از وجود مخدر در بدن مطلع می شوند و به هیج وجه قابل دستکاری نیست.

زهرا · فوریه 7, 2011 در 7:42 ق.ظ

نحوه تشخیص قطعی اعتیاد چگونه و از چه طریقس میباشد.آزمایش خون دقیقتر بود یا آزمایش ادرار؟آیا مصرف دارو برروی نتجه آزمایش خون تاثیر میگذارد؟

    Rashtgps 2 · فوریه 7, 2011 در 11:53 ق.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به زهرا: یک راه ساده برای تشخیص اعتیاد تست ادراری است که به روش سریع (تست نواری) قابل انجام است. تست دقیق تر TLCاست که ان هم بر ادرار انجام می شود.

زهرا · فوریه 7, 2011 در 3:00 ب.ظ

در مورد تزریق نالوکسان به بیمار در روش nct تست خون درصورت عدم استفاده بیمار تا چه مدتی این امر قابل انجام شدن میباشد.یا اگر بیمار در زمانهای متعددی از مواد مخدر استفاده کرده باشد و مدتی از آخرین مصرف گذشته باشد این تست و تزریق میتواند این امر را اثبات کند که قبلا مصرف داشته است.

    Rashtgps 2 · فوریه 8, 2011 در 12:48 ق.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به زهرا: بر حسب کوتاه یا طولانی اثر بودن ماده مخدر این تست تا ۷ یا ۱۰ روز بعد مصرف ماده منفی می شود. تست حتما باید در حضور پزشک و با تجهیزات ویژه احیا انجام شود. چون مثبت شدن آن خطرتاک است. تنها با ابار مصرف هم تا ا هفته تا ۱۰ روز بعد تست مثبت می شود.

مهمان · فوریه 13, 2011 در 9:55 ق.ظ

با سلام شوهرم ۲-۳ قبل معتاد به تزریق نورجیزک و امثال آن بود بعد از ۲ بار سم زدایی و مصرف داروهای گیاهی و غیره موفق به ترک شد بعد از آن گاها به مصرف قرصهای گیاهی ترک اعتیاد گرایش دارد که تست های نواریش هم منفی در می آید. حالاچگونه مطمئن شوم که آیا معتاد است یا نه؟و اینکه آیا می شود به تست های نواری تا چه حد مطمئن بود؟

    Rashtgps 2 · فوریه 13, 2011 در 8:16 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به مهمان: تست های نواری گاهی قرص های گیاهی را تشخیص نمی دهد.

*** · فوریه 15, 2011 در 5:01 ب.ظ

سلام، همسر یبهترین دوستم، جواب آزمایشش مثبت شد! خودَش با گریه زاری اقرار کرده که اولین بارش بوده و قرص ترامادول! البته نه قرص ترامادول عادی! یه قرص دست ساز بوده انگار! واقعا همچین چیزی هست؟ بعدش امکانش هم هست که واقعا دفعه اولش بوده باشه؟! چطور می شه فهمید!؟ واقعا من شک شدم اینجارو دیدم! این همه آدم فقط دنبال تست منفی! به جای اینکارا خب ترک کنین!!! پیشاپیش ممنون از پاسختون!

*** · فوریه 16, 2011 در 7:22 ق.ظ

میشه لطفا سوال من برای عموم نمایش داده نشه و جواب به ایمیلم ارسال شه؟
ممنون

    Rashtgps 2 · فوریه 16, 2011 در 7:37 ب.ظ

    پاسخ به ***: پاسخ شما به ایمیل شما ارسال شد.

میلاد · فوریه 20, 2011 در 12:39 ب.ظ

با سلام.
من دو روز پیش حشیش مصرف کردم و برای استخدام توی یه شرکت گفتن باید آزمایش عدم اعتیاد بدم.
اول اینکه توی آزمایش مصرف حشیش هم چک میشه ؟
دوم هم اینکه شما فرمودید یک روز تا چهار هفته طول می کشه تا اثرش از بین بره. من تا الان حدود ۱۵ بار حشیش مصرف کردم. می خواستم بدونم تا چند روز اثرش توی بدنم باقی می مونه ؟ و چه راه هایی واسه اینکه سریعتر از بدنم خارج بشه هست ؟ این درسته که مصرف زیاد مایعات باعث میشه زودتر اثرش از بین بره ؟

سپاسگذارم.

    Rashtgps 2 · فوریه 20, 2011 در 10:47 ب.ظ

    پاسخ دکتر حج فروش به میلاد: معمولا در تست های استخدامی حشیش چک نمی شود. اگر در اهفته اخیر ا بار مصرف داشته اید بعد اهفته تست شما منفی است.

میلاد · فوریه 20, 2011 در 12:40 ب.ظ

در ضمن ۲۰ سالمه.

دیدگاه‌ها بسته است.